کد خبر: ۷۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 12 خرداد 94

تغییر ادبیات دولت از هدفمندی به «هدرمندی»/ کمک‌های مردمی اجباری به مدارس!

روزنامه‌های امروز حرف چندانی ندارند؛ موضوع فروچاله‌ها همچنان یکه تاز روزنامه‌های فارس است.
تغییر ادبیات دولت از هدفمندی به «هدرمندی»/ کمک‌های مردمی اجباری به مدارس!

به گزارش شیرازه؛ با عرض تبریک به مناسبت ولادت آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی(عج)، گزیده‌ای از روزنامه‌های فارس را تقدیم می‌کنیم:

تغییر ادبیات دولت از هدفمندی به «هدرمندی»/ کمک‌های مردمی اجباری به مدارس! وزیر اقتصاد در حاشیه همایش سیاست‌های پولی و ارزی با انتقاد از سیاست‌های دولت در پرداخت یارانه سال گذشته، هدفمندی یارانه‌ها را «هَدَرمند سازی» عنوان کرده و گفته تمام کارشناسان، دولت و مجلس با پرداخت یارانه به این شیوه مخالفند. این خبر با عکسی از طیب نیا و ««هدرمندسازی» یارانه به جای «هدفمندسازی»» تیتر یک این روزنامه شده است.

صفحات داخلی این روزنامه اما حرفی برای گفتن ندارد.

تغییر ادبیات دولت از هدفمندی به «هدرمندی»/ کمک‌های مردمی اجباری به مدارس! با چهره‌ای ناراحت از استاندار کار خود را شروع کرده است و صحبت وی در جلسه شورای اداری استان در مورد برکناری‌های اخیر در حوزه مدیریت استان را تیتر کرده است. احمدی در این جلسه گفته: «مدیری که چرت می زند و حال کار کردن ندارد باید برود».

خطر شکاف خوردگی عمیق، روزبه‌روز برای نقش رستم و تخت جمشید جدی‌تر می‌شود در حالی که اقدامی عملی از سوی مسئولین برای جلوگیری از این اتفاق صورت نپذیرفته است. از سوی دیگر خشکسالی و کاهش روزافزون سطح آب‌های زیرزمینی باعث شده تا این اتفاق با سرعت بیشتری در حال وقوع باشد. «خط و نشان شبح خشکسالی برای هخامنشیان!» تیتر این خبر است که در صفحه نخست کار شده است.

«نقش برجسته زن باستانی فارس در حال احتضار» هم دیگر تیتر این روزنامه در حوزه میراث فرهنگی است. بنا به گفته این روزنامه عدم وجود حفاظ مناسب در این اثر تاریخی، علت نابودی این اثر است. همه این اتفاقات در حالی است که مسئولین شعار حمایت از بخش گردشگری میدهند اما عملا هیچ اقدامی در راستای حفظ این میراث ارزشمند انجام نمی‌گیرد درصورتی که اگر این میراث عظیم از بین برود، گردشگری فارس متحمل ضرر سنگین می شود

تغییر ادبیات دولت از هدفمندی به «هدرمندی»/ کمک‌های مردمی اجباری به مدارس! پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر «پیش‌بینی حضور بیش از یک میلیون زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)» را تیتر یک خود کرده است. رییس این سازمان با بیان مطلب خبر از آمادگی کامل برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم داده است.

کمک‌های مردمی اجباری، جایگزین اعتباراتی که هیچ وقت پاسخگو نبوده و نیست؛

تغییر ادبیات دولت از هدفمندی به «هدرمندی»/ کمک‌های مردمی اجباری به مدارس!

تغییر ادبیات دولت از هدفمندی به «هدرمندی»/ کمک‌های مردمی اجباری به مدارس! تیتر یک خود را به موضوع معارفه مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اختصاص داده است و «هشدار برای بازگشت بودجه 93» را تیتر یک خود کرده است. این موضوع مربوط به هشدار این سازمان به مدیرانی است که هنوز اعتبارات استانی را جذب نکرده‌اند.

برخلاف روزنامه‌های دیگر که تبریک ولادت امام عصر(عج) را به عنوان یکی از محورهای صفحه نخست خود انتخاب کرده‌اند این روزنامه‌ی اصلاح‌طلب موضوع تسلیت ایام ارتحال امام(ره) را موضوع عکس امروز خود کرده است. این موضوع از آنجا اهمیت می‌یابد که جبهه اصلاح طلبان که همیشه به مناسبت‌های عزاداری و غم خرده می‌گرفته‌اند و خواهان گسترش شادی و شادابی در سطح اجتماع بوده‌اند، حال چه شده که چنین مناسبتی سهمی بسیار ناچیز در این روزنامه دارد؟

یادداشت امروز این روزنامه اما مربوط به بررسی اتفاقات اخیر در حوزه محیط زیست است مثل از بین رفتن آب‌های زیرزمینی، نابودی روز افزون جنگل‌ها و مراتع کشور، باغات و زمین‌های کشاورزی و... پرداخته است. این یادداشت با «گلستان در آتش» تیتر شده است.

تغییر ادبیات دولت از هدفمندی به «هدرمندی»/ کمک‌های مردمی اجباری به مدارس! 1000 تومانی صفحه اول خود را متفاوت‌تر از هر روز پر کرده است. تنها یک سوم از کل صفحه نخست این روزنامه به اخبار اختصاص یافته است؛ تیتر یک این روزنامه به صحبت‌های سخنگوی دولت اختصاص یافته است که گفته: «شناسایی پردرآمد ها بسیار سخت است».

همان گونه که صفحه نخست این روزنامه چنگی به دل نمی‌زند، صفحات داخلی هم حرفی برای گفتن ندارند به جز ویژه نامه‌ای که به بررسی ابعاد شخصیتی مرحوم حیاتی نماینده مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی پرداخته است. این ویژه نامه به سراغ افرادی از قبیل نماینده‌های مجلس، استاندار، فرماندار و... رفته و در مورد حیاتی با آنها صحبت کرده است.

نظرات بینندگان