کد خبر: ۷۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

شیراز در شب ولادت حضرت مهدی(عج)

همزمان با نیمه شعبان و فرا رسیدن سالروز میلاد با برکت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) شیراز ، سومین حرم اهلبیت و دیگر شهرهای استان فارس با برگزاری مراسم جشن و مولودی غرق در نور و شادمانی است.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا: حرم قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی برگزاری جشن های ولادت در حالی که با پرچم های سبز و ریسه های نورانی مزین شده میزبان هزاران نفر از دوستداران خاندان نبوت و امامت است و صدها نفر از محبان اهلبیت دیشب و امروز در این آستان مقدس گرد آمدند .

در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شامگاه سه شنبه، بعد از نماز مغرب و عشا حجت الاسلام فرحزاد به سخنرانی پرداخت و در ادامه مولودی خوانی توسط مهدی سلحشور، سیدعباس انجوی و سیدرضا نریمانی برگزار شد.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد با ذکر ویژگی های شخصیتی و زندگی حضرت مهدی (عج) بیان داشت : یکی از سنت های ثابت الهی، آزمایش بندگان و انتخاب صالحان و گزینش پاکان است. صحنه زندگی همواره صحنه آزمایش است تا بندگان از این راه در پرتو ایمان و صبر و تسلیم خویش در پیروی از اوامر خداوند، تربیت یافته و به کمال برسند و استعدادهای نهفته آنها شکوفا گردد.

در عصر غیبت حضرت مهدی(ع) ، مردم آزمایش می شوند گروهی که ایمان استواری ندارند، باطنشان ظاهر می شود و دستخوش شک و تردید می شوند و کسانی که ایمان در اعماق قلبشان ریشه دوانده است به سبب انتظار ظهور آن حضرت و ایستادگی در برابر شداید، پخته تر و شایسته تر می گردند و به درجات بلندی از اجر و پاداش الهی نائل می شوند.

همچنین به مناسبت جشن میلاد امام زمان (عج) سر در بسیاری از منزل و معابر در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس با ریسه های نورانی و پرچم های رنگارنگ مزین شده است .

بسیاری از زوج های جوان به مناسبت میلاد با برکت حضرت حجت (عج) با به راه انداختن کاروان های شادی جشن ازدواج خود را برگزار کردند و این مناسبت فرخنده را به فال نیک گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: مکانهای فرهنگی و مذهبی در فارس و شیراز به صورت مردمی و با نظارت شورای هیئات مذهبی جشن میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) را برگزار می کنند.

حجت الاسلام سید ولی الله محمودی نژاد به خبرنگتر ایرنا افزود: بیش ازدو هزار مکان فرهنگی و مذهبی در فارس و 300 مکان نیز در شیراز سومین شهر حرم اهلبیت (ع) جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) را به صورت مردمی برگزار می کنند.

حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) نیز در شیراز دیشب میزبان جشن بزرگ و نورافشانی میلاد امام حجت (عج) بود و حجت الاسلام عدالت نیز در حاشیه این مراسم به سخنرانی پرداخت و محبان اهلبیت در مراسم مولودی خوانی کاظم محمدی حضور یافتند.

گزارش های رسیده از سایر شهرستان های فارس نیز حاکیست در معابر ، کوچه ها ، جسینیه ها و مساجد با برپایی محافل مردمی جشن میلاد حضرت مهدی (عج) مراسم سخنرانی و جشن و توزیع شیرینی و شربت دیشب و امروز ادامه دارد .
نظرات بینندگان