کد خبر: ۷۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

خبرنگار BBC، ملکه الیزابت را کشت

یک خبرنگار شبکه خبری بی بی سی در صفحه توییتر خود، از مرگ «الیزابت» ملکه انگلیس خبر داد اما این شبکه بلافاصله، چنین موضوعی را تکذیب کرد و انتشار آن را اشتباه خبرنگارش دانست.
شیرازه: جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، بی بی سی همچنین بخاطر انتشار این خبر اشتباه از ملکه 89 انگلیس و دربار سلطنتی این کشور عذرخواهی کرد.

بی بی سی در بیانیه ای گفت:« در جریان تمرین فنی برای یک آگهی درگذشت، بطور اشتباه، توییت یکی از خبرنگاران بی بی سی که در آن تصریح شده بود که یکی از اعضای خاندان سلطنتی مریض شده است، در شبکه انتشار یافت. این توییتها بلافاصله پاک شد و ما بخاطر هر گونه اهانتی در این زمینه، عذرخواهی می کنیم.»

ایرنا هم به نقل از خبرنگار خود در لندن در باره این ماجرا گزارش داد: خانم 'احمن خواجه' روز چهارشنبه در صفحه توییتری اش نوشته بود: «خبر فوری: ملکه الیزابت در بیمارستان 'کینگ ادوارد هفتم ' در حال مداوا می باشد. به زودی بیانیه ای در این خصوص صادر خواهد. این خبرنگار بی بی سی همچنین در پیام دیگری روی صفحه توئیتری خود مدعی شده بود که ملکه انگلیس فوت کرده است.»

این پیام ها درحالی منتشر شده بود که برحسب اتفاق، ملکه الیزابت روز چهارشنبه در بیمارستان 'کنیگ ادوارد هفتم ' برای معاینه سالیانه اش حضور داشت.

برخی از شبکه های خبری از جمله 'سی ان ان' بلافاصله مطالب یاد شده را با تصور به اینکه واقعی هستند؛ بازتاب داده بودند.

درهمین حال 'بی بی سی' به منظور سرپوش نهادن بر اشتباه جدی خبری خبرنگارش، مدعی شده که این اشتباه در جریان تمرین های رسانه ای این شبکه در خصوص پیام های تسلیتی، که به صورت مخفیانه صورت می گیرد، به وقوع پیوسته و درصدد برخورد انضباطی با خبرنگار یاد شده است.

یک سخنگوی کاخ باکینگهام شامگاه چهارشنبه گفت: من تائید می کنم که ملکه الیزابت صبح امروز ( چهارشنبه ) برای معاینه عادی سالیانه اش به بیمارستان کینگ ادوارد هفتم رفته و این ماجرا هنگام انجام این معاینات از پیش تعیین شده صورت گرفته است اما ملکه اکنون بیمارستان را ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، خانم خواجه هم پس از اطلاع از اشتباه فاحشی که مرتکب شده بود، با انتشار پیام دیگری روی صفحه توئیتر خود مدعی شد که هنگام انتشار این توییتها، گوشی تلفن همراهش را در منزل جا گذشته بود.

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی بی بی سی هم تصریح کرد که هیچگونه پیامی مبنی بر اینکه ملکه انگلیس فوت کرده، از سوی این شبکه منتشر نشده است اما رسانه های انگلیسی به صورت گسترده ای، تصویر این پیام حذف شده را منتشر کرده اند.

شبکه 'بی بی سی' گفته است که صورت سالانه تمرینات محرمانه ای را به منظور آمادگی در ارتباط با فوت ناگهانی ملکه و یا دیگر شخصیت های ارشد خاندان سلطنتی انگلیس انجام می دهد.

نظرات بینندگان