کد خبر: ۷۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

با هوشیاری اجازه دو قطبی شدن جامعه را ندهیم/ در مملکت کسی مخالف مذاکرات نیست/ همه دنبال توافق خوب هستیم

آیت‌الله اسدالله ایمانی گفت: توافق خوب مورد قبول همه گروه‌های این مملکت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به سالگرد 15 خرداد 42 اظهار داشت: امروز روز 15 خرداد روز شهادت هزاران شهید و هزاران انسان پاک‌باخته در راه اسلام و معنویت و ارزش‌های والای الهی است؛ امام راحل از عصر عاشورای 1383 مطابق با خردادماه 1342 در مدرسه فیضیه قم، مبارزه رسمی و آشتی‌ناپذیر خود را با رژیم ستم‌شاهی آغاز کردند.

وی افزود: امام با آن مقامات علمی و معنوی والا و بالایی که داشت یک فقیه بزرگوار، یک مفسر معروف، یک فیلسوف و یک عارف والا هم عرفان نظری و هم عرفان عملی در عین حال آشنا دقیق به تاریخ ایران و دنیای اسلام، آشنا به مظالم حکومت‌هایی که بر کشورهای اسلامی از دیرباز حکم می‌راندند و حاکمیت داشتند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: این امام با آنچه از مراحل عبودیت و بندگی به دست آورده بود، حرکتی را آغاز کرد و این حرکت را به نظام سیاسی اسلام منتهی کرد؛ امام کاری انجام داد که بعد از پیامبر و بعد از امیرالمؤمنین احدی از بزرگان اسلام فضا و زمینه به وجود آوردن این حرکت برای آنان محقق نشده بود که برای امام این وضعیت تحقق پیدا کرد.

حرکت امام با تکیه بر محتوای اسلام ناب محمدی (ص) بود

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: حرکت امام با اعتماد به وعده الهی بر نصرت مردان خدا، تکیه بر محتوای اسلام ناب محمدی (ص)، با حمایت از مظلومان جهان و ستمدیدگان عالم و توجه به مردم به عنوان ستون اصلی انقلاب و ریشه اصلی حکومت‌های الهی و با حفظ وحدت و انسجام درونی و ملی و استقلال کامل نظام به عنوان جمهوری اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: امام در دوران 10 ساله مدیریتی خود این راه را با همین ویژگی‌ها تعقیب کردند؛ امام دوران دفاع مقدس به عنوان فرماندهی کل قوا مدیریت داشتند و فضای جامعه را به آن سمت و سویی که باید هدایت کنند هدایت کردند و بعد از 10 سال و در روزهایی که برای امام مشخص بود باید دعوت حق را لبیک بگوید با انگشت اشاره خود و با آن نور ایمان و نور عبودیت و بندگی که در وجود او خلاصه شده بود و آینده کشور و رهبری آینده هم در این مملکت مشخص کردند.

نماینده مردم فارس در خبرگان‌ رهبری با بیان اینکه امام بارها در حضور سران قوا و مسئولین نظام از شایستگی حضرت آیت‌الله خامنه‌ایبه عنوان رهبری یاد کردند،گفت: آن هنگامی معظم‌ٌله در کسوت ریاست جمهور به چین و کره شمالی مسافرت کرده بودند و سخنرانی داشتند امام در حین سخنرانی معظم له فرمودند کسی که می‌تواند اداره امور کشور را به دست بگیرد و رهبری آینده را داشته باشد ایشان هستند.

امام فرمودند آنچه امروز ما داریم با سرانگشت تدبیر و اشاره آیت‌الله خامنه‌ای به دست آمده است

وی به یکی از صحبت‌های امام در ارتباط با موقعیت رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امام فرمودند آنچه امروز ما داریم با سرانگشت تدبیر و اشاره او به دست آمده است.

آیت‌الله ایمانی افزود: امام در سخنی که از او نقل شده و در کتاب‌های مختلف ثبت شد این‌چنین می‌فرماید: این‌جانب که در سال‌های قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشته‌ام و همان ارتباط بحمدالله تاکنون باقی است جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می‌دانم و شما را چون برادری آشنا به مسائل فقهی و از مبانی فقهی مربوط به ولایت فقیه جداً جانب‌داری می‌کنید می‌دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی ازجمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می‌دهید خدای متعال امثال جنابعالی را که جز خدمت به اسلام نظری ندارید در پناه خود حفظ کند.

اما جمعه شیراز اظهار داشت: این سخن امام راحلو انگشت اشاره او فضا را برای نخبگان کشور فراهم کرد که رهبری معظم له را دو بار تصویب کند یک بار در روز ارتحال امام ودر محضر جنازه مبارک امام و یک بار هم بعد از تصویب بازبینی قانون اساسی که خبرگان بار دوم به مدیریت و رهبری معظم له رأی دادند.

در این 26 سال ما رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک رهبری با جامعیت علمی، دینی، فقهی، شجاعت، تدبر و خلاقیت و در عین حال ساده زیستی شناخته‌ایم

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: در این دورانی که ما شاهد هستیم 26 سال از این رهبری گذشته است، در این 26 سال ما رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک رهبری با جامعیت علمی، دینی، فقهی، شجاعت، تدبر و خلاقیت و در عین حال ساده زیستی شناخته‌ایم؛ توطئه‌های عظیمی که در میان دنیا هیچ کشوری را نمی‌بینیم که به اندازه ایران در این 26 سال دچار توطئه استکبار جهانی شده باشد و این بزرگ‌مرد کشتی انقلاب اسلامی را از دل طوفان‌ها و امواج سهمگین به سلامت به ساحل نجاتهدایت کرده و امروز در دنیای آشوب‌زده کنونی کشوری با عزت، با استقلال و با حرمت و با ویژگی‌های یک کشور خوب و مستقل جز ایران اسلامی سراغ نداریم.

وی گفت: معظم له در اولین سخنرانی بعد از رحلت امام این جمله را داشتند فرمودند: ما با خدا پیمان بسته‌ایم راه امام را که راه اسلام، قرآن و راه عزت مسلمین است دنبال کنیم و از هیچ‌یک از آرمان‌هایی که به‌وسیله امام راحل ترسیم‌شده است چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: این سخن رهبر معظم انقلاب در 26 سال قبل و دیروز هم سخنان او را شنیدیم عین همین سخنان یعنی حفظ راه امام و اصول سیاست‌های امام در همه ابعاد که آن راه اسلام و آیین اسلام در همه عرصه‌ها و زمینه‌هاست. امیدوارم که خدای متعال این نعمت که ما را شایسته آن دانسته برای ما حفظ کند.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: نکته اول اینکه دشمن به دنبال دوقطبی ساختن جامعه ما است که به دنبال دوقطبی شدن جامعه در کشور ما رخنه کند و خواسته‌های شیطانی خودش را بعد از دوقطبی شدن به مرحله اجرا بگذارد؛ ما باید هوشیار باشیم اجازه اینکه جامعه به دو قطب تبدیل شود ندهیم جامعه ما همه بر سر مسائل کلان و مسائل اصلی کشور وحدت نظر دارد و در هنگام لزوم همه پشت سر رهبری ایستاده‌اند و یک صف و یک سخن در مقابل دشمنان انقلاب ایستادگی می‌کند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: نکته دوم درباره مسئله مذاکرات هسته‌ای است که این نکته را عرضه می‌دارم مذاکرات هسته‌ای مورد توافق همه اقشار مختلف مردم بوده و هست، رهبر معظم انقلاب این مذاکرات را تأیید کرده‌اند، تیم مذاکره‌کننده را فرزندان انقلاب اسلامی معرفی کردند و در مملکت کسی مخالف مذاکرات نیست.

توافق خوب مورد قبول همه گروه‌های این مملکت است

وی تصریح کرد: نکته بعدی توافق خوب هم مورد قبول همه گروه‌های این مملکت است و تا به امروز هم تیم مذاکره‌کننده با قدرت مقابل شش دشمن بزرگ ایستاده و مقاومت کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: نکته آخر این است که مصداق توافق خوب را رهبر معظم انقلاب تعیین کردند؛ توافق خوب را معین کردند و ویژگی‌های آن را بیان داشتند و خطوط قرمز هم بیان داشتند؛ طبیعتاً همه ما بدون استثنا مذاکرات را قبول کردیم و دنبال توافق خوب هستیم و توافق خوب را هم رهبر معظم انقلاب اعلام کردند عزت و سربلندی کشور، حفظ دانشمندان مملکت، حفظ مراکز نظامی، لغو تمامی تحریم‌ها، باز بودن راه تحقیق و توسعه، تحریم ننمودن بازرسی‌های غیرعادی این‌ها خطوط قرمز هستند و همه ما این خطوط قرمز را پذیرفته‌ایم و تیم مذاکره‌کننده هم این خطوط قرمز را تعقیب و دنبال می‌کنند.

نظرات بینندگان