کد خبر: ۷۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 16 خرداد 94

قاتل دریاچه پریشان چه کسی است؟/ داستان نان و نواهای صدرا

صحبت‌های رهبر انقلاب در مراسم بزرگداشت امام در تمام روزنامه‌ها به چشم می‌خورد؛ روزنامه‌هایی که امروز با مطالبی ضعیف‌ خود را به گیشه‌های روزنامه فروشی رسانده‌اند.
قاتل دریاچه پریشان چه کسی است؟/ صدرا نان دارد

به گزارش شیرازه؛ گزیده‌ای از روزنامه‌های فارس را به شما خوانندگان محترم تقدیم می‌کنیم:

قاتل دریاچه پریشان چه کسی است؟/ صدرا نان دارد تیتر یک خود را به نقل از یکی از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی زده است: «باید رسیدگی به حقوق بازنشستگی به صورت تکلیف قانونی درآید».

صدر اخبار داخلی این روزنامه به خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز اختصاص یافته است. آیت‌الله ایمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شیراز گفته: «فرزندان انقلاب با توجه به خطوط قرمز در حال مذاکره هستند».

قاتل دریاچه پریشان چه کسی است؟/ صدرا نان دارد تیتر یک خود را به گزارشی با عنوان «چه کسی کمر به قتل پریشان بست؟» اختصاص داده است. این روزنامه به مناسبت روز محیط زیست سری به دریاچه پریشان زده و به بررسی علل بروز خشکی بی‌سابقه در این دریاچه پرداخته است.

خبر نگران کننده یکی از اعضای شورای شهر اما تیتر دوم این روزنامه شده است. محمدیان در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم از «استفاده از فاضلاب رها شده در شیراز برای آبیاری مزارع!» خبر داده و گفته: «بخشی از این فاضلاب به رودخانه سلطان آباد، دریاچه نمک و دره قره پیری می ریزد».

«پالایشگاه شیراز در یک نگاه» هم دیگر تیتر این روزنامه و مربوط به گفت‌وگوی این روزنامه با مدیر عامل این پالایشگاه است که نیمی از صفحه 41 این روزنامه را به خود اختصاص داده است.

صحبت مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان منطقه جنوب هم در این صفحه با «6 مسیر هوایی به «آسمان» فارس اصافه شد». این اضافه شدن تعداد مسیرهای هوایی به خاطر افزایش تعداد هواپیماهای این شرکت است.

قاتل دریاچه پریشان چه کسی است؟/ صدرا نان دارد تیتر یک و عکس امروز خود را به بیانات رهبر انقلاب در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) اختصاص داده است: «مکتب امام خمینی(ره) نقشه راه پر امید ملت ایران است».

نیمه پایینی صفحه نخست اما مربوط به بازدید دکتر خدادوست از دفتر جدید این روزنامه است که با تیتر «با حمایت از نخبگان کارهای زیادی را می توان انجام داد» به نقل از وی تیتر شده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به مصاحبه اختصاصی مدیرمسئول این روزنامه با استاندار فارس اختصاص یافته است. در این مصاحبه مطالب روز استان مورد سوال قرار گرفته است؛ از قبیل ملاک تغییر مدیران استان، سفر رییس جمهور، بحران کم آبی و غیره.

و در پایان داستان نان و نواهای صدرا؛

قاتل دریاچه پریشان چه کسی است؟/ صدرا نان دارد

قاتل دریاچه پریشان چه کسی است؟/ صدرا نان دارد «معمای جا به جای پالایشگاه دوم شیراز» تیتر یک این روزنامه است که مربوط به گزارش این روزنامه در مورد این پالایشگاه است. نویسنده این گزارش به تاریخچه‌ای از اتفاقات، تصمیمات و مصوباتی که برای این پالایشگاه درنظر گرفته شده نگاهی انداخته است. علاوه بر تیتر نیمه پایینی صفحه نخست هم در اختیار این گزارش قرار گرفته است.

عکس خاص امروز که مربوط به حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و سخنرانی ایشان است با «امام برای آرای مردم احترام قائل بود» تیتر شده است.

یادداشت امروز به اعضای شورای شهر شیراز اختصاص یافته و از اینکه همه کارهای شورا و مسئولان رنگ و بوی سیاسی گرفته است انتقاد کرده است. در بخشی از این یادداشت که به قلم وثوقی منتشر شده آمده: «گویا تنها مصوبات سفر به خارج است که با سرعت انجام می شود و نیاز به کمیته پیگیری ندارد».

«افتتاح همزمان 20 پروژه شهرداری شیراز» اما از جمله تیترهای داخلی این روزنامه و مربوط به سه‌شنبه گذشته است. این پروژه‌های عمرانی به ارزش 236 میلیارد ریال توسط مسئولان شیراز افتتاح شد.

قاتل دریاچه پریشان چه کسی است؟/ صدرا نان دارد هم تیتر یک خود را به صحبت‌های رهبر انقلاب اختصاص داده و به نقل از ایشان آورده: «راه جلوگیری از تحریف امام، بازخوانی اصول ایشان است».

عکس امروز اما برخلاف روزهای گذشته که به مطالب کشوری اختصاص یافته بود، به افتتاح 20 پروژه شهرداری اختصاص یافته و با صحبت کنایه آمیز شهردار شیراز تیتر شده: «برای انجام پروژه های بزرگ منتظر نتیجه مذاکرات ننشسته ایم». امیدواریم چنین رویکردی را هم در میان مسئولان عالی‌رتبه دولت شاهد باشیم.

صفحه پایانی این روزنامه اما ورزشی شده و از ورزش فارس، ایران و جهان نوشته است.

نظرات بینندگان