کد خبر: ۷۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

نخستین آلبوم موسیقی جهان تشیع رونمایی شد

نخستین آلبوم موسیقی بین‌المللی جهان تشیع به تهیه‌کنندگی و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رونمایی و منتشر شد.
نخستین آلبوم موسیقی جهان تشیع رونمایی شد

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، معاون فرهنگی و امور دانشجویی این دانشگاه در این مورد گفت: شاید در ذهن برخی از افراد این شبهه خطور کند که رسالت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌ای دیگر بوده و دلیلی برای ورود این دانشگاه به مقوله‌های این‌چنینی نبینند اما واقعیت این است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز همیشه و در تمام مقاطع، خود را یکی از مدافعان اصلی رسالت‌های فرهنگی جامعه به‌ویژه در بعد هنر و جوانان دانسته و هرگز از این رسالت خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

دکتر کوروش عزیزی ادامه داد: اینک که تمام دشمنان اسلام و تشیع با نهایت کینه و عداوت و با استفاده از تمام امکانات فنی و فنّاورانه و به‌ویژه از طریق ایجاد جاذبه‌های کاذب برای جوانان، مانند موسیقی سعی در تخریب بنیان‌های حقیقی دین اسلام و چهره نورانی پیشوایان و امامان مذهب تشیع را دارند، وظیفه هر مسلمان ایجاب می‌کند تا از بهترین روش‌ها برای نشان دادن واقعیت دینی اسلام و تشیع بهره برده و مکر دشمنان را نقش بر آب کند.

عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: موسیقی مجاز شیعی و کارشناسی شده توسط کارشناسان این هنر، آن‌هم به زبان بین‌المللی باعث می‌‌شود تا تمام افرادی که با زبان فارسی آشنا نیستند و به زبان انگلیسی تکلم می‌کنند و یا این زبان را می‌شناسند، از طریق این آلبوم باشخصیت و نمای نورانی بزرگان دنیای تشیع به‌ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) آشنا شوند.

عزیزی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده است تا با توجه به رسالت ذاتی و فرهنگی خود، هرگونه همکاری و پشتیبانی را با هنرمندان و افرادی که قادر به ارائه چهره‌ای صحیح و واقعی از شیعیان باشند را اعمال کند.

خواننده این اثر موسیقیایی نیز اظهار داشت: موسیقی یکی از راه‌های امروزی و تأثیرگذار به‌ویژه در میان قشر جوان است که با توجه به تلاش وافری که از سوی دشمنان اسلام برای جلوگیری از نفوذ واقعیت‌های دینی ما در میان جوامع اروپایی و به‌منظور ایجاد غفلت و جهل در میان آن مردم صورت می‌گیرد و نیز باوجود فنّاوری‌های شبکه‌ای امروز می‌تواند به صورتی جذاب و زیبا برای جوانان غربی عمل کرده و توجه آنان را به دین مبین اسلام و مذهب مترقی شیعه جلب کند.

دانیال راد با تأکید بر این موضوع که این نخستین آلبوم موسیقی به زبان انگلیسی بوده که در مورد شخصیت امام حسین (ع) منتشر می‌شود، اظهار داشت: این اثر هنری تاکنون توسط بسیاری از مراجع و دانشگاه‌های مختلف چه در میان کشورهای اسلامی و چه در جوامع غربی مورد تائید و استقبال واقع‌ شده است.

دانیال راد، متولد سال 1369 در شیراز بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد اللهیات و تحصیلات حوزوی است.

این آلبوم بانام پیشتاز نخستین اثر موسیقی راد و دارای 9 آهنگ است و در آن امام حسین (ع) به‌عنوان پیشتاز در صلح و دوستی و اقتدار اسلامی معرفی می‌‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان