کد خبر: ۷۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
سردار سلامی در اجلاس حمایت از مردم یمن:

حمله به یمن احمقانه‌ترین جنگ تاریخ است/ سعودی‌ها تاکنون 400 کشته داده‌اند اما آمار نمی‌دهند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: مقاومت مردم یمن در برابر متجاوزان تا پیروزی ادامه خواهد داشت.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران که در اجلاس تشکل اساتید حوزه علمیه قم در حمایت از مردم یمن در مدرسه دارالشفای قم سخنرانی می کرد، با اشاره به اینکه تاریخ اسلام امروز یکی از مقاطع حساس خود را شاهد است، افزود: امروز روحانیت در همه نهضت ها و جنبش های عدالت خواهانه برای تحقق حاکمیت ارزش های الهی پیشگام است و در سختی ها و مخاطرات، با جوامع مظلوم همراه و فریادشان همراه پژواک مردم مظلوم است .

وی افزود: این همایش برای رساندن فریاد مظلومان یمن است که حتی از مردم غزه هم مظلوم ترند زیرا که خبرنگاران مردم جهان را از جنایات رژیم صهیونیستی مطلع می کنند ، اما در یمن خبرنگاری نیست جز خبرنگاران منتسب به جمهوری اسلامی که فریاد مظلومیت مردم یمن را به جهانیان برساند.

سردار سلامی گفت: این واقعه که در باطن و ظاهر آن، غیرمنطقی ترین و احمقانه ترین جنگ تاریخ است اگر بشکل مستقل بررسی شودکاملا غیرمنطقی و غیرآگاهانه است، اما از دیدگاه استکبار برای تسلط برای کشورهای اسلامی است این واقعه بخشی از توطئه های آمریکا برای سلطه بر منطقه است زیرا بعد از انقلاب اسلامی سیمای جهان اسلام در منطقه و جهان گسترده شد .

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در این تقابل راهبردی آنچه ما بر روی زمین و بر میدان مشاهده می کنیم قرار گرفتن دنیای استکبار با محوریت آمریکا در مسیر یک زوال است.

وی افزود: تحولات 36 سال گذشته نشان دهنده این است که مسلمانان به دنبال هویت دینی خود هستند آنها بیدار شده اند و در حال گسستن بندهای اسارت و فضای برده داری مدرن هستند.

سردار سلامی گفت: اگربه صحنه نگاه مجدد بیندازید صهیونیست ها در گذشته در هر جنگی کمتر از چند روز پیروزمی شدند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده می کنید صهیونیست ها در چهار جنگ شکست خوردند و نقشه آمریکا بر اساس نقش نوین شکست خورده است .

وی افزود: آمریکا در عراق بعد از ده سال شکست خورد و آنها برای جبران شکست های گذشته سوریه را به عنوان حلقه مقاومت مورد جنگ داخلی قرار دادند و یک ملت آزاد و مرفه را مورد حمله قرار دادند و به گونه ای رقم زدند تا بتوانند بر سرنوشت مسلمانان نفوذ کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکاییان در افغانستان ناموفق بودند و شعله های بیداری اسلامی در مصر، یمن، لیبی و حجاز آنها را تهدید کرد و به تدریج انقلاب اسلامی ایران افق های جدیدی را گشود و سیاست های دشمنان را در منطقه دفن کرد و آمریکاییها با سیاست های کور و هزینه کردن زیاد به گونه ای عمل کردند که آمریکا را با بحران مالی مواجه کرد .

این صاحب نظر مسائل بین الملل تصریح کرد: امروز نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کرد و بلاد اسلامی هم با آهنگ و نوای دلنشین آزادیخواهی مردم ایران هماهنگ شدند، قدرت های مکمل ما در بیرون از مرزها شکل گرفت و موازنه قدرت به نفع مسلمانان تغییر کرد.

سلامی ادامه داد: با این شرایط دیگر آمریگا تنها تنظیم کننده و برنامه ریز برای منطقه نبوده و در جهان اسلام آمریکایی ها تنزل سطح پیدا کردند و امروز بازیگر اصلی منطقه نیستند.

وی افزود: آمریکایی ها منطقه غرب آسیا و خاورمیانه را مجموعه ای از هویت اسلام ژئوپلتیک، انرژی و امنیت می دانند و در حال حاضر دچار افسردگی سیاسی هستند و می خواهند این شکست سیاسی را به گونه ای دیگر جبران کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز لبنان بدون یک حزب الله قوی قابل رهگیری نیست و یک سوریه قدرتمند همواره سبب می شود که مواضع قدرت به نفع مسلمانان و ضد رژیم صهیونیستی باشد و اهرم سیاست های عراق انقلاب اسلامی است و این ترسی است بر جان آمریکایی ها و آمریکا با دیدن این قدرت ها در منطقه و جهان برای جبران شکست هایش به یک حرکت دیگری دست زد و آن هم این بود که آمریکایی ها و سعودی ها در یک دیدگاه مشترک به یمن که یکی از مناطق مهم و کلیدی پیش روی انقلاب اسلامی در جهان اسلام است حمله کردند تا واقعیت پیشرفت جهان اسلام را با یک جنگ جدید مدیریت کنند تا گشایش های جدید به دست بیاورند.

سردار سلامی تصریح کرد: آمریکایی ها در توهم خودشان، یمن را اینگونه می دانند که یمن در اختیار قدرتی قرار خواهد گرفت که ندای اسلام را در جهان طنین انداز و در مقابل سلطه جهانی قامت برداشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه استکبار سیاسی، روانی، اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی و فتنه داخلی آمریکا، اثری جز افزایش دامنه قدرت جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت، گفت: هر چه در مقابل ایران قدرت و مقاومت و ایستادگی کنند ایران همانند رودی بزرگ راه خویش را باز می کند، آنها محاصره می کنند ما تولید می کنیم، تحریم اقتصادی می کنند استقلال و خودکفایی مان افزوده می شود و جوانانمان در مقابل استکبار می ایستند.

وی افزود: امروز جنگ در یمن یک جنگ شکست خورده در ذات خویش است.

این فرمانده ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه عربستان هیچ حقانیتی در این جنگ ندارد، گفت: در این تجاوز جز فساد دیده نمی شودو این جنگ نه تنها در فرضیات بلکه در ذات خویش شکست خورده و به هدف اصلی نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه عربستان فکر می کند با این جنگ می تواند یک موازنه قدرت بین خود و ایران ایجاد کند و از طریق یمن به عدن راه پیدا کند و با مدیریت یمن ،ارتش اسلام را هم پشت سر خویش داشته باشد، افزود: تصوراتی که در ذهن ال سعود بود به واقعیت تبدیل نشد و تمام فرضیات آنها اشتباه بود.

سردار سلامی گفت:‌ آل سعود یک جنگ کور و بی هدف را آغاز کردند و حالا نمی دانند به کجا حمله کنند و چه نتیجه ای بگیرند .

وی خاطرنشان کرد: روز اول وقتی عربستان به یمن حمله کرد انصار الله بر، 30 درصد یمن حاکمیت داشت اما امروز 80 درصد یمن با حزب الله در یک صف بزرگ مقاومت ایستاده اند و این یک تحول بزرگ است وآنها توانستند در برابر حملات هوایی ال سعود حملات زمینی را ادامه دهند و امروز برتری میدانی با مردم یمن است که به تدریج جنگ را به مرزهای سعودی منتقل کرده اند.

جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی ادامه داد: جنگ از محدوده‌های داخل به مرزهای سعودی انتقال داده شده است و سعودی‌ها که از دریا و آسمان به کشور یمن حلمه کرده‌اند تاکنون 400 کشته داده اما آمارها را اعلام نمی‌کنند؛ وقتی پایگاه‌هایشان اشغال می‌شود حتی جرأت پاتک زدن را ندارند؛ برای نمونه یمن در حمله به یک پایگاه عربستان 30 تانک را غنیمت گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مردم یمن در طول تاریخ به مقاومت و ایستادگی معروف هستند، گفت: زمانی که عثمانی ها با 80 هزار نفر به یمن حمله کردند با 7 هزار نفر برگشتند و امروز هم سعودی ها پس از اشغال پایگاههایشان جرات باز پس گیری آنرا ندارد .

وی با اشاره به اینکه آمریکا خود را قدرت برتر نظامی و اقتصادی دنیا می داند، افزود: آمریکا به گواه اتفاقات امروز در حال زوال است.

سردار سلامی افول مدنیت سیاسی، افول ارزشهای اخلاقی و افزایش هزینه نسبت به حفظ منافع را سه دلیل مهم فروپاشی امپراطوری ها دانست و افزود: این درحالی است که انقلاب اسلامی ایران با رهبری منحصر به فرد مقام معظم رهبری در حال شکوفایی است، و بازی شرافتمندانه فقط کارکسانی است که با توکل، صبر و نماز تکیه داده اند .

وی تصریح کرد: آن روز عزت امت اسلام در کلام رهبری صادر می شد و چنین رهبری که همه سختی ها و پیچیدگی ها و مشکلات را با آرامش و وقار و اطمینان قلب حل می کند این بزرگترین مائده الهی است و ملت های دیگر چون از این نعمت محروم بودند انقلاب آنها مصادره شد اما در اینجا یک مرد با همه هیبت الهی شجاعت علوی ،صبر حسنی و شور و عشق حسینی می ایستد و یک ملت هم در تعقیب هدف های بزرگ او تا به آخر کنار او می ایستد و ما امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل شده ایم.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: اگر آمریکایی ها به کشور ما کاری ندارند دلیلش منطق، عقلانیت و انسانیت نیست امریکایی ها نه منطق می شناسند نه انسانیت دارند و حتی عقل راهبردی هم ندارند چنانچه ثروتشان را در بیابان ها ذبح می کنند، آنها فقط منطق قدرت را می فهمند نه قدرت منطق را ،باید با آمریکایی ها با قدرت سخن گفت این روانشناسی سیاسی آمریکا است اگر امروز با ادب و احترام و رفتار متمایز با جهان با ما مذاکره می کنند که در هیچ کجا ندیده ایم ساعت ها وزیر خارجه آنها بنشیند تا ایران را متقاعد کند چون آنها می دانند نمی توان جز در محدوده سیاسی و دیپلماسی با ایران سخن گفت، این را جنگ عراق علیه ایران اثبات کرد آمریکایی ها می گویند اگر ما بخواهیم از قدرت استفاده کنیم ایرانی ها حاضرند برای مقابله با ما یک میلیون کشته بدهند .

وی اظهار داشت: آنها همه راهکارهای عملیاتی و تاکتیکی را امتحان کردند و می دانند راه در میدان عملیات به روی آنها بسته است، قدرت انباشته شده ایران می تواند با هر مقیاسی از جنگ در تراز قدرت آمریکا بجنگد و پیروز شود و دشمن را با بحران مواجه کند، ما امروز منطق قدرت را هم ساخته ایم .

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما آن چیزی را که آمریکاییها می فهمند و به آن احترام می گذارند ایجاد کرده ایم، منطق انقلاب ما عدالت و حمایت از مظلوم است منطق آزادیخواهی و عزت سرافرازی است و در منطق ملت ایران زندگی تنفس فیزیولوژیک نیست بلکه زندگی با عناصری از عزت افتخار، ابرومندی ،پیشرفت اخلاق و دین توصیف می شود .

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: این حقیقت زندگی ملت ایران است و ما تا به آخر ایستاده ایم .


نظرات بینندگان