کد خبر: ۷۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 18 خرداد 94

دانشکده ادبیات یا ساختمان استانداری!/ دام جدید موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز

صحبت‌های رییس جمهور در تمام روزنامه ها بازتاب داشته است. برخی تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند و برخی این خبر را به صفحات داخلی برده‌اند.

سالادبه گزارش شیرازه؛ بررسی روزنامه‌های امروز شیراز پیش روی شماست:

سالاد رییس جمهور در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست گفته: «عده ای اول نمی دانستند تحریم چیست» که تیتر امروز این روزنامه را به خود اختصاص داده است.

«پرداخت وام یک روزه، دام جدید موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز» هم در صفحه نخست همراه با عکسی در این رابطه تیتر شده است. این را یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داده که در صفحه پنجم این روزنامه به چشم می‌خورد.

بازدیدهای سرزده استاندار از آموزش و پرورش و بیمارستان نمازی در صفحه سوم این روزنامه کار شده است. مدیر کل آموزش و پرورش فارس در این بازدید گفته: «تعداد مدارس استاندارد از تعداد انگشتان دست هم کمتر است».

و در پایان ترافیک از دید کلاغ‌های شیرازی؛

سالاد

سالاد اساتید دانشگاه ادبیات به روند انتقال کارمندان استانداری به چهار راه ادبیات انتقاد کرده‌اند. این روزنامه به بررسی این موضوع پرداخته و به سابقه این انتقال‌ها هم نگاهی انداخته است. این گزارش با تیتر «استحاله چهارراه ادبیات» به چاپ رسیده است.

عکس امروز این روزنامه به کاریکاتوری از کفاشیان اختصاص یافته که این روزها مجلس درگیر 400 سفر خارجی وی و معاونش است. این کاریکاتور هم با «سفرنامه مارکوپولوی فدراسیون» تیتر شده است.

سالادهم تیتر یک و عکس صفحه نخست خود را به حضور رییس جمهور در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست اختصاص داده است: «تلاش برای رفع تحریم های ظالمانه، حرکت در مسیر انقلاب و ایستادگی است».

سه خبر از یک جلسه حاصل کار این روزنامه در صفحات داخلی است. استاندار در بازدید سرزده خود از سازمان آموزش و پرورش به جمع خیرین مدرسه ساز هم سری زده است. سه مطلب مجزا مربوط به این خبر در صفحه سوم این روزنامه به چاپ رسیده است: «فارس در عرصه خیرین سلامت و مدرسه ساز در کشور، رتبه نخست را دارد» به نقل از استاندار، «تا دلتان بخواهد با کمبود معلم در سال جاری روبرو هستیم» به نقل از مدیر کل آموزش و پرورش فارس و «هفت هزار کلاس درس در فارس، استحکام لازم در برابر زلزله را ندارند» به نقل از مدیر کل نوسازی مدارس فارس سه تیتری است که این روزنامه به این جلسه اختصاص داده است.

سالاد صحبت‌های روحانی در جلسه هیات دولت را تیتر یک خود کرده است: «ایران در مبارزه با پولشویی جدی است».

دیدار ظریف با هیات پارلمان اروپا سوژه عکس امروز و تیتر آن شده است: «با احساس مسوولیت به درخواست برای مقابله با ناامنی در منطقه پاسخ دادیم».

تیترهای دیگر این صفحات هم به موضوعات کشوری و بعضا بین‌المللی اختصاص یافته است و اخبار صفحات داخلی هم چنگی به دل نمی‌زند.

سالاد تیتر یک این روزنامه به یکی از اخبار شیرازه اختصاص یافته است. «زمزمه های تغییر استاندار فارس» که مربوط به تغییر استاندار است که همراه با معرفی گزینه‌های احتمالی جایگزین به چاپ رسیده است. این درحالی است که احمدی تغییر استاندار را تکذیب کرده بود.

عکس امروز این روزنامه اما به موضوع گردشگری عشایر اختصاص یافته است که با «گردشگری عشایر جاذبه جدید استان فارس» تیتر شده است. این خبر را معاون گردشگری کشور داده و در صفحه گردشگری این روزنامه به چاپ رسیده است.

دو خبر محیط زیستی هم در این صفحه تیتر شده است؛ اول خبر آتش سوزی میان جنگل که با تیتر «یک نخ سیگار 110 هکتار جنگل را به آتش کشید» کار شده که مربوط به سهل انگاری یک چوپان است که با انداختن ته سیگار خود باعث چنین خسارتی شده است. خبر دوم هم مربوط به زغال فروشان می‌شود که با «زغال فروشان روزگار جنگل های بلوط را سیاه کردند» تیتر شده است. این درحالی است که قطع درختان بلوط برای کشت گندم و جو نیز از علل نابودی بیش از 30 هزار هکتار از این جنگل‌ها عنوان شده است.

نظرات بینندگان