کد خبر: ۷۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

پیشنهاد دریافت وام ۳۰ میلیون دلاری برای تجهیز قطارشهری شیراز تصویب شد

در یکصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد دریافت وام ۳۰ میلیون دلاری با سود ۶ درصد توسط شهرداری شیراز از صندوق توسعه ملی به تصویب رسید.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، در یکصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد دریافت 30 میلیون دلار وام با سود 6 درصد از صندوق توسعه ملی به منظور خرید واگن و تجهیزات مخابراتی قطار شهری شیراز از سوی شهرداری مطرح و به قید دو فوریت به تصویب شورای شهر رسید.

تصویب طرح تفصیلی محله گلشن شیراز از دیگر مصوبات این جلسه بود که محمدرضا دیهیمی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز، در این خصوص اظهار داشت: طرح تفصیلی محله گلشن به بررسی تبدیل تغییر کاربری این منطقه به گردشگری پرداخته است.

وی با بیان اینکه برخی از ساکنان مجوزهایی برای ساخت و ساز در دست دارند افزود: امکان تبدیل کامل کاربری این منطقه به گردشگری وجود ندارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: بر بر اساس مصوبه کمیسیون قرار شد املاک مسکونی به صورت دو طبقه ساخته شده و ضوابط تشویقی برای تغییر کاربری آنها به مسکونی وجود داشته باشد و برای زمین‌های بایر و اراضی اطراف نیز کاربری گردشگری تعریف شود.

داریوش نویدگویی، ناشر برتر کشور که به دعوت شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و یکمین جلسه علنی شورا حضور یافته بود اظهار داشت: شورای شهر شیراز نسبت به امور فرهنگی توجه بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه دیگر کیمسیون‌های شورا نیز در کنار کیمسیون فرهنگی به امور فرهنگی شهر توجه داشته باشند خاطرنشان کرد: شورای شهر می‌تواند در فرهنگ‌سازی الگو باشد.

نویدگویی با اشاره به جایگاه فرهنگی شهر شیراز افزود: جایگاه کنونی شیراز و استان فارس در فرهنگ حاصل کار فردی نیست بلکه پشتوانه‌ایی ارزشمند و قوی به نام تمدن کهن ایران زمین داشته است.

رئیس انتشارات نوید شیراز با اشاره به شعار سال 94 گفت: امسال که سال همدلی و همزبانی است باید منصفانه درباره فعالیت‌هایی که تاکنون در زمینه گردشگری، محیط زیست و مهم‌تر از همه لقب سومین حرم اهل بیت(ع) انجام شده قضاوت کنیم.

در پایان این جلسه موضوع واگذاری زمین به بیمارستان چشم‌پزشکی پروفسور خدادوست مورد برسی قرار گرفت که به گفته محمدحسن اسدی، معاون مالی و اداری شهرداری شیراز، این زمین 650 میلیارد ریال ارزش دارد و پروژه سرمایه‌گذاری مسکونی در آن تعریف شده است و نمی‌تواند در اختیار این بیمارستان قرار گیرد.

بهرام پارسایی، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نماینده امضاءکنندگان نامه درخواست واگذاری زمین در مجاورت بیمارستان کنونی چشم‌پزشکی به دکتر خدادوست، اظهار داشت: بی‌توجهی به خواسته‌های بزرگان و سرآمدان نام‌دار شهر سبب خروج اعتبار و ارز از کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همین جلسه دو زمین به مؤسسات مذهبی و فرهنگی اهداء شده گفت: اگر قرار است زمینی به جز زمین مورد تقاضای پروفسور خدادوست در اختیار ایشان قرار گیرد باید به صورت اهدایی باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضاهایی که از دیگر کشورها و حتی استان‌ها برای حضور ایشان وجود دارد بهتر است مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز در توسعه این بیمارستان به عنوان یک فرصت عظیم گردشگری پزشکی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

در پایان تصویب شد طی یک طرح دو فوریتی شهردار شیراز طی 15 روز  در جلسه‌ای با حضور دکتر خدادوست مشکلات مربوط به توسعه این بیمارستان را بررسی و برطرف کنند.


نظرات بینندگان