کد خبر: ۷۰۶۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
مدیر عامل گاز استان فارس پاسخ می دهد:

اولین نقطه ای که در کشور قبل و بعد از انقلاب گازکشی شد کجا بود؟

در سال 1359 گاز رسانی به روستای شوسنی و ضامنی از توابع شهرستان ممسنی ( رستم) از خط لوله 16 اینچی تغذیه کننده ی پتروشیمی شیراز صورت گرفت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، هوشنگ محمدی مدیر عامل گاز استان فارس در سفر به شهرستان ممسنی به خبرنگار نورآنلاین گفت: در حوزه گاز تا قبل از انقلاب تنها 50 هزار مشترک وجود داشت. اولین عملیات گازرسانی در کشور مربوط به سال 42 است که  در 16 کیلومتری شهر شیراز و در منطقه ای به نام گویم آغاز گردید و سپس پروژه هایی در اصفهان و و منطقه کارگر تهران اجرا شد.

هوشنگ محمدی مدیر عامل گاز فارس از فرزندان ممسنی

اما پس از انقلاب نیز اولین عملیات اجرایی گاز رسانی در استان فارس بوده است و در سال 1359 گاز رسانی به  روستای شوسنی و ضامنی از توابع شهرستان ممسنی (رستم) از خط لوله 16 اینچی تغذیه کننده ی پتروشیمی شیراز صورت گرفت و سپس شهر های مصیری و نورآباد  از این نعمت الهی برخوردار شدند.

محمدی افزود: در آن زمان برای اجرای این پروژه یک تیم تشکیل دادیم و با کمترین امکانات کار را شروع کردید و همه ی ابزارها و امکانات را از نقاط مختلف کشور تامین کردیم. نماینده ی وقت شهرستان ممسنی صمد شجاعیان بود که با پیگیری ها و مکاتباتی که صورت گرفت اعتبار 80 میلیون تومانی برای این پروژه اخذ کرد و یک حساب بانکی مشترکی به نام امام جمعه وقت نورآباد ممسنی حجت الاسلام غالبی باز شد و با همین منابع کم اما با تلاش زیاد و در یک کار جهادی این عملیات گاز رسانی صورت گرفت هرچند که بسیاری از افراد در آن زمان این کار را غیر ممکن می دانستند اما این تیم که بیشتر افراد آنها از فرزندان استان فارس بودند ثابت کردند که این کار شدنی است و در واقع عملیات های گاز رسانی را پس از انقلاب استارت زدند.

وی در ادامه گفت: وقتی اولین پروژه های گاز رسانی قبل و بعد از انقلاب در استان فارس بوده است بنابراین توقع می رود وسعت گاز رسانی در استان نیز بیشتر باشد.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته با وجود تورم، انقباض بودجه های عمرانی، قیمت پائین نفت و تحریم ها تعداد روستاهای  برخوردار از نعمت گاز به 800 روستا و 102 شهر رسیده است. البته 23 شهر در دست اقدام می باشد.

در 2 سال گذشته جمعیت برخوردار از 23 درصد به 48 درصد رسیده است و هم اکنون عملیات اجرایی در 360 روستا در حال انجام است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین اقا
United Kingdom
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
0
جنابان اولین جایی که گاز کشی شده قبل انقلاب هست شهر پیشوا در ورامین بود .
سلام سیاح هستم از شهرستان قوچان خراسان رضوی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
0
اولین روستای گاز کشیده شده در ایران روستای یوسف آباد شهرستان قوچان است.در سال 56