کد خبر: ۷۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 20 خرداد 94

سلامتی مردم در تنور می سوزد! / صنایع دستی فارس زیبای بی‌رمق

نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه بین المللی شیراز در حال برگزاری است. این خبر محور مشترک روزنامه های امروز است.
بی‌کاری در فارس منفجر شد!/ تنورهایی که سلامتی را می‌سوزانند

به گزارش شیرازه؛ بررسی روزنامه‌های فارس به شما خوانندگان محترم تقدیم می‌شود:

بی‌کاری در فارس منفجر شد!/ تنورهایی که سلامتی را می‌سوزانند تیتر یک خود را به تخریب بافت تاریخی شیراز اختصاص داده است: «مارش خاموشی برای خانه های تاریخی شیراز». موضوع تخریب بافت تاریخی شیراز مدتی است که وارد فاز عملیاتی شده است و برخی از خانه‌ها ثبتی مثل خانه صادقی در این پروژه تخریب شده‌اند و برخی دیگر نیز در انتظار تخریب هستند.

عکسی از نمایشگاه بین‌المللی خودرو که در محل دائمی نمایشگاه شیراز در حال برگزاری است هم در صفحه نخست خودنمایی می‌کند.

«توافق برای اختلاف» تیتر یادداشت امروز این روزنامه است که به بررسی معضل طلاق توافقی پرداخته است. نویسنده به بررسی آماری این موضوع پرداخته و به عوامل فروپاشی خانواده‌ها هم نگاهی انداخته است.

بی‌کاری در فارس منفجر شد!/ تنورهایی که سلامتی را می‌سوزانند تیتر یک خود را به خبر سخنگوی دولت مبنی بر «در ماه مبارک رمضان ساعت کاری تغییر نمی کند» اختصاص داده است.

بررسی روند تولید نان‌های بی‌کیفیت در فارس و قیمت بالای آن دستمایه گزارش امروز این روزنامه است که با تیتر «همچنان تنور نان بی کیفیت در شیراز داغ است» به چاپ رسیده است.

بی‌کاری در فارس منفجر شد!/ تنورهایی که سلامتی را می‌سوزانند در نگاه اول تیتر «سلامتی مردم در تنور می سوزد!» در صفحه نخست این روزنامه به چشم می‌خورد. این تیتر مربوط به صحبت‌های تکان دهنده یک متخصص تغذیه در مورد نان و برنج مصرفی مردم است که گفته: «نان و برنج در ایران نه تنها انرژی مردم را تامین نمی کند بلکه عامل چاقی، چربی خون، فشار خون، دیابت و کبد چرب می شود».

عکسی از صنایع دستی فارس هم با تیتر «صنایع دستی فارس زیبای بی‌رمق!» به چشم می‌خورد. در این گزارش به موانع سر راه صنایع دستی فارس پرداخته شده است. از نبود کارگاه‌های مناسب تا کپی کاری صنعتگران که بدون مجوز صورت می‌گیرید.

موضوع اهمیت کارگران در کارگاه‌ها هم موضوع تیتر دیگری در صفحه نخست این روزنامه شده است: «مرگ در کنج کارگاه های ناایمن نفس می کشد». در این رابطه میر عامل سازمان آتش نشانی گفته: «در کارگاه های کوچک صنعتی و ساختمانی کارفرمایان به ایمنی کارگران خود کمتر اهمیت می دهند».

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر هم از «طرح انتقال مشاغل ترافیک‌زا به خارج از شهر روی میز کمیسیون شهرسازی» خبر داده که در صفحات داخلی این روزنامه تیتر شده است.

بی‌کاری در فارس منفجر شد!/ تنورهایی که سلامتی را می‌سوزانند هم تیتر یک خود را به صحبت‌های نوبخت اختصاص داده است: «تخلفات دولت گذشته در حال پیگیری است».

عکس امروز و تیتر آن هم مربوط به قضیه وام 80 میلیون تومانی است که با «تأهل، خانه بالای 70 متر و حداکثر 7 ساله» تیتر شده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به موضوع کنکور اختصاص یافته است. 71490 داوطلب از استان فارس قرار است در کنکور شرکت کنند که به نقل از نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس و با تیتر « چه خبر از کنکور؟!» به چاپ رسیده است.

و در پایان انفجار بیکاری در فارس؛

بی‌کاری در فارس منفجر شد!/ تنورهایی که سلامتی را می‌سوزانند

بی‌کاری در فارس منفجر شد!/ تنورهایی که سلامتی را می‌سوزانند تیتر یک خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داده: «تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت شکل‌گیری عزم ملی برای مبارزه با اعتیاد در کشور». عکسی هم از این جلسه در صفحه نخست چاپ شده است.

گودرزی فرمانده انتظامی فارس در جمع فرماندهان راهور استان گفته: «آفت مدیریت، در اغماض و چشم پوشی است» که با عکسی از وی در صفحه نخست کار شده است.

نظرات بینندگان