کد خبر: ۷۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
رئیس پلیس راهور فارس اعلام کرد:

تشدید برخورد با روزه‌خواران و خانم های راننده بدحجاب در ماه رمضان/ شاید طرح ترافیک ملغی شود

عباسی گفت: اولویت ما با خطوط ویژه است و هفت خط ویژه را در آینده برای شیراز در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مصطفی عباسی در نشست خبری با بیان این نکته که اگر طرح تغییر مسیرها جوابگو نباشد، طرح ترافیکی اجرا خواهد شد، افزود: اجرای طرح ترافیک شهرستان شیراز از سال 1377 شروع شد ولی به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها متوقف شد؛ تغییرات در زمینه زیرساخت‌ها صورت نگرفت و کمیته استان تصمیم به تغییر مسیرها داد و امید است با تغییر مسیرها نیازی به اجرای طرح ترافیک نباشد.

وی در خصوص یک طرفه شدن مسیر چهارراه خلدبرین تا چهارراه ملاصدرا و همچنین چهارراه ملاصدرا تا سه راه گودگری و چهارراه خلدبرین که 16 خرداد یک طرفه شد، گفت: این اتفاق بر اساس تصمیم گیری شورای ترافیک استان و برای روان‌سازی ترافیک اتخاذ شد.

رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه در طول سه ماه کار کارشناسی نقاط ضعف این طرح رفع می‌شود، تصریح کرد: احتمال اینکه طرح‌های این‌چنینی گره ترافیک شیراز را باز کند، طرح ترافیک ملغی شود.

عباسی با بیان اینکه این تغییر ترافیکی نظر شهرداری و راهور به تنهایی نیست، افزود: اولویت ما با خطوط ویژه است و هفت خط ویژه را در آینده برای شیراز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیاده راه حافظیه بار ترافیکی را در آن منطقه زیاد کرده است و با باز شدن آن موافقیم، بیان کرد: این طرح نیز باید در شورای ترافیک مصوب شود چراکه در صورت باز شدن آن یک مسیر شرق و غربی و بالعکس بازگشایی می‌شود و گره ترافیکی خیابان عبیرآمیز و تقاطع علی بن حمزه (ع) کاسته می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس با اشاره به اینکه یکی از عوامل تأثیرگذار روی ترافیک چهارراه زند، عملیات عمرانی میدان امام حسین(ع) هست، افزود: مدتی شیراز با عقب‌ماندگی عمرانی مواجه بود و امروز کارها با هم انجام می‌شود که باعث شده تا گره‌های متعددی داشته باشیم.

عباسی از اتصال دوربین‌های شهری به سرورهای راهور خبر داد و گفت: تا 15 روز آینده دوربین‌های چهارراه‌های 15 خرداد، ملاصدرا و سینما سعدی به نرم‌افزار ثبت فرار از چراغ‌قرمز مجهز می‌شوند که رانندگان در هر ساعت شبانه‌روز در صورت انجام این تخلف جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: دو طرح راهور برای فصل تابستان که طرح اول از 12 تا 27 خردادماه و طرح دوم از عید فطر تا هفتم مهرماه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان با افراد روزه‌خوار و خانم‌های راننده بی‌حجاب شدیداً برخورد خواهد شد، بیان کرد: رانندگان روزه‌خوار به مراجع ذیصلاح قضایی ارجاع و بانوانی که بی‌حجاب رانندگی می‌کنند، به پلیس امنیت اخلاقی تحویل می‌شوند.

عباسی با بیان این نکته که سال گذشته 53 درصد از تصادفات منجر به مرگ عابر پیاده بوده است، گفت: عامل اصلی تصادفات عابر پیاده بحث زیرساخت‌ها و بخشی به بحث فرهنگی مربوط می‌شود که فرهنگ‌سازی وظیفه همه ارگان‌ها و مؤسسات است.

نظرات بینندگان