کد خبر: ۷۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
مسئول رصدخانه حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع):

هلال ماه مبارک رمضان 27 خردادماه جاری قابل‌رؤیت است

مسئول رصدخانه حرم مطهر سید علاء‌الدین حسین (ع) گفت: هلال ماه مبارک رمضان بعدازظهر روز چهارشنبه 27 خردادماه مصادف با 29 شعبان قابل رؤیت است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدرضا اسفندی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هلال ماه امسال بعدازظهر سه‌شنبه به‌هیچ‌عنوان دیده نمی‌شود و چهارشنبه 27 ماه جاری در تمام نقاط ایران به‌جز نواحی شمالی در صورت نبود گردوغبار با چشم غیرمسلح دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این استان بیش از 25 گروه اقدام به رؤیت هلال ماه می‌کنند که در شیراز نیز چهار نفر دوشنبه به اطراف قله دنا با شش تلسکوپ بازتابی و شکستی به منطقه اعزام و کار رصد هلال ماه را بر عهده می‌گیرند.

مسئول رصدخانه حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) تصریح کرد: رصدخانه حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) دارای تجهیزات کامل بوده که در چند سال گذشته فعالیت‌های خود را به‌صورت تخصصی و علمی آغاز کرده و به موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه دست‌ یافته است.

اسفندی با اشاره به اینکه مبنای این رصدخانه برای اثبات روز نخست ماه‌ رویت هلال ماه مبارک رمضان است، افزود: بعد از رصد و عکس‌برداری در یک کمیته بررسی و گزارش آن به ستاد مرکزی استهلال و خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌شود

وی بیان داشت: این رصدخانه با امکانات و تجهیزات به‌روزی که دارد با همکاری و تعامل با مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران انجام محاسبات تقویم و رؤیت ماه قمری را بر عهده داشته و در زمینه‌های علمی نیز افتخارات بسیاری را کسب کرده است.

مسئول رصدخانه حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) اضافه کرد: رصدی که از سوی این رصدخانه انجام می‌گیرد یکی از دقیق‌ترین محاسبات است که می‌توان به آن استناد کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان