کد خبر: ۷۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز؛

آیت‌الله ایمانی: باید هزینه گناه در جامعه افزایش یابد/ آیت‌الله دستغیب: هسته های مردمی امر به معروف فعال شود

امام جمعه شیراز از عوض شدن جای معروف و منکر اظهار تاسف کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه این هفته جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: باید کار فرهنگی به عنوان یک سیکل و مجموعه فرهنگی دیده شود؛ نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی عملیاتی بخشی از این سیکل است.

وی با ابراز تأسف از عوض شدن جای معروف و منکر در بعضی مواقع تصریح کرد: باید هزینه گناه در جامعه بالا رود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هزینه گناه در جامعه پایین است و بعضی قوانین قدرت و کارایی لازم را در مقابله با گناه ندارند، گفت: وقتی یک بی‌حجاب خود را در معرض جامعه به عنوان نماد قرار می‌دهد؛ باید دادگستری هزینه مواجه با این فرد را بالا ببرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به نارسایی قانون در مواجهه با جرائم گفت: به عنوان نمونه آیا زمانی که برخی باغات بدون مجوز مشکلاتی را برای امنیت شهر ایجاد می‌کنند، آن باغ به نفع دولت مصادره می‌شود که هزینه این قبح‌شکنی‌ها افزایش بیاید؟ شورای تأمین و قضات نسبت به برخورد با کامیون داران حامل مشروبات الکی و غیره چه برخورد قهری انجام می‌دهند؟ آیا کامیون مذکور به نفع دولت مصادره می‌شود؟

کمبود قانون و کم‌کاری برخی دستگاه‌های فرهنگی در مقابله با انحرافات مشهود است

آیت‌الله ایمانی با تصریح بر کمبود قانون و کم‌کاری برخی دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه بیان داشت: در جبهه جنگ فرهنگی تمام دنیا تلاش دارند تا انحراف اخلاقی را در جامعه ایجاد کنند که اگر در این زمینه برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم می‌توانیم برخورد کنیم.

وی با اشاره به آمار یک سال گذشته نیروی انتظامی گفت: این آمار نشان‌دهنده این است که نیروی انتظامی در این زمینه فعالانه برخورد می‌کند؛ اما برای مقابله با فساد فعالیت نیروی انتظامی به تنهایی ایجاب می‌کند.

کوتاهی و ممانعت برخی از افراد جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نگران‌کننده است

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، نماینده فارس در خبرگان رهبری نیز با اظهار نگرانی از کوتاهی و ممانعت برخی از افراد جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این موضوع نگران‌کننده‌ای است که باید نسبت به رفع آن کار فوریتی انجام داد.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) بیان کرد: باید نیروهای مردمی و جوانان به عنوان هسته‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر در کنار پلیس باشند تا همان‌گونه که نیروهای نظامی امنیت اخلاقی را تأمین می‌کنند هسته‌هایی هم باشند که مردم اظهار علاقه افراد به ایجاد معروفات را در جامعه ببیند.

نظرات بینندگان