کد خبر: ۷۰۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

باید نگاه ما از بیرون برداشته شود/ کاروان امداد عاشورائیان سپاه فجر الگو باشد

امام جمعه شیراز گفت: امروز هم اگر ما بخواهیم به جایی برسیم با ایمان، دانش و قدرت و توانمندی‌های داخل مملکت است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان اظهار داشت: امروز باید ما از فرصت باقیمانده ماه شعبان برای ایجاد آمادگی حداکثر استفاده و بهره را ببریم و خیابان‌ها، بازار، مجامع عمومی، ادارات و مساجد ما باید نشان بدهد که در انتظار آمدن ماه رمضان است، شهر باید چهره‌اش تغییر پیدا کند.

باید پیش‌بینی لازم از سوی مسئولین برای حفظ شعائر اسلامی در ماه رمضان انجام شود

وی با اشاره آمادگی برای فرارسیدن ماه صیام گفت: باید پیش‌بینی لازم از سوی مسئولین برای حفظ شعائر اسلامی در ماه رمضان انجام شود، تظاهر به گناه به حداقل برسد و نباشد، روزه‌خواری درملأعام دیده نشود درعین‌حالی که باید برای مسافرین و بیماران هم مطالعه کرد و برنامه‌ریزی داشتاما ظاهر شهر را باید از لوث آلوده شدن به گناه حفظ کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امام راحل در 23 خرداد سال 1359 برای تمشیت امور فرهنگی و برای جهت‌دهی به مسائل فرهنگ دینی و فرهنگ انقلابی، ستاد انقلاب فرهنگی را طراحی و حکم آن را صادر کردند؛ مسئله فرهنگ همان روز دغدغه امام بود و امروز هم دغدغه رهبری و همه خدمتگزاران به انقلاب و جامعه اسلامی است.

عمده مشکلات جامعه با فرهنگ‌سازی قابل حل‌وفصل است

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه کار فرهنگی مهم‌ترین کار و عمده مشکلات جامعه با فرهنگ‌سازی قابل حل‌وفصل است، تصریح کرد: اینکه دشمنان ما توانستند در جامعه ما موج بدحجابی را راه‌اندازی کنند به خاطر اینکه فرهنگ بی‌حیایی و کم‌حیایی را در جامعه مطرح کردند و به دنبال آن توانستند این وضعیت را در جامعه ایجاد کنند؛ فرهنگ‌سازی مشکلات عمده جامعه را حل‌وفصل می‌کند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری بیان داشت: تمرکز دشمنامروز روی مسائل فرهنگی است، امروز دشمن ما می‌داند که با فرهنگ‌سازی می‌تواند به جنگ ایمان و باورهای مردم بیاید و لذا باید با دغدغه خاطر مسائل فرهنگی دشمن و فرهنگ مهاجم را رصد کنیم و اجازه رخنه به فرهنگ مهاجم ندهیم؛ رخنه فرهنگی از رخنه اقتصادی و سیاسی به مراتب جبران کردنش مشکل‌تر و سخت‌تر است و باید با هوشیاری و بیداری این وضعیت را دنبال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: امروز ما می‌بینیم در جامعه فرهنگ بی‌تفاوتی،فرهنگ دروغی، فرهنگ وادادگی، فرهنگ کم‌حیایی و فرهنگ دروغ و خیانت در حال شکل پیدا کردن است؛ دشمن در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد اول ابزار فرهنگی آن را فراهم می‌کند، این گروه تروریستی داعش که امروز کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند قبل از اینکه دست به سلاح ببرد کار فرهنگی انجام داد.

وی افزود: امروز این گروه تروریستی طبق نقل برخی از منابع بیش از دو هزار سایت در سراسر دنیا دارد که عمده این سایت‌ها توسط دولت انگلیس مدیریت می‌شود؛ با کار فرهنگی دست به سلاح می‌زنند اول فضاسازی می‌کنند بعد حمله می‌کنند، اجازه فضاسازی ندهیم؛ فرهنگ را جدی بگیریم و مخصوصاً ماه رمضان فرصت مناسبی است که بتوانیم برای ساختن فرهنگ دینی و فرهنگ انقلابی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: امام راحل در 27 خرداد سال 1358 برای حل مشکلات داخلی مملکت، رفع گرفتاری‌ها و انجام امور عمرانی، جهاد سازندگی را پیش‌بینی کردند که امروز به نام جهاد کشاورزی مطرح و عنوان شده است.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی آن روز در سه عنصر اصلی ایمان، علم و دانش و توانمندی‌های داخلی استوار بود، گفت: جهاد سازندگی به سرعت در همه جای کشور توسعه پیدا کرد و کارهایی را انجام داد که برای بیگانگان شگفت‌آور بود؛ جهاد سازندگی این حرکت را به وجود آورد که نیاز ما را به واردات به حداقل رساند.

امروز هم اگر ما بخواهیم به جایی برسیم با ایمان، دانش و قدرت و توانمندی‌های داخل مملکت است

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امروز هم اگر ما بخواهیم به جایی برسیم با ایمان، دانش و قدرت و توانمندی‌های داخل مملکت است، باید نگاه ما از بیرون برداشته شود، دشمنان ما از بیرون به ما کمک نمی‌کنند اگر گره ای را باز کنند ده‌ها گره بر گره‌های ما می‌افزایند، ما باید به خودمان تکیه کنیم، نگاه ما به درون باشد؛ این تفکر را در جامعه ایجاد کنند که اگر بخواهیم می‌توانیم قدرت داریم همان‌گونه که در عرصه‌های مختلف این معنا را نشان دادیم.

وی با بیان اینکه امام راحل بعد از پیامبر و ائمه هدی اثرگذارترین شخصیت در تاریخ جهان و تاریخ معاصر و تاریخ آینده است، افزود: امام راحل توانست حکومت چند هزارساله شاهنشاهی را که با هیچ عقل و منطقی قابل تطبیق نبود بردارد و به جای آن نظامی اسلامی مبتنی بر اسلام ناب و اسلام حقیقی استوار کند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: یک شخصیت این‌چنینی که نظام سلطنتی را به هم‌ریخت و حکومت اسلامی جایگزین آن کرد، طبعاً راهنمای جامعه است و افکار او هم باید راهنمای جامعه برای نسل‌های آینده باشد، آنچه در نوشته‌های او به عنوان اصول فکری او باید مورد توجه جهانیان باشد.

وی با تصریح بر یکی از اصول فکری امام مبنی بر اینکه «همراه مظلومیم و در مقابل ظالم ایستاده‌ایم» و این سخن مولا امیرالمؤمنین است، گفت: رهبر معظم انقلاب در 26 سالگرد ارتحال امام راحل فرمودند: جای ما کنار مظلومان عالم است، ما در کنار آن‌ها هستیم یعنی دفاع از مظلوم، کنار مظلوم بودن و در مقابل ظالم ایستادن.

امام جمعه شیراز گفت: طبق سنت چندساله‌ای که توسط سپاه فجر استان فارس اجرایی و عملیاتی شده است، کاروان امدادعاشورائیان فارس برای خانواده‌های بی‌بضاعت و مخصوصاً کسانی که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند در تمام شهرستان‌ها و مرکز استان بیش از پنج هزار بسته مواد غذایی که هرکدام به ارزش تقریبی 100 هزار تومان است و جمع کاروان بالاتر از 500 میلیون تومان ارزش تقریبی آن رقم‌زده شده است، بعد از نماز جمعه با حضور شما و مقابل دیدگان شما نمازگزاران به سمت شهرستان‌ها حرکت می‌کنند که به عنوان یک الگو باید به متمکنین، ثروتمندان، نهادها و سازمان‌ها نشان داد که برای نجات محرومین و آسیب دیدگان جامعه باید چنین حرکت‌هایی را داشت و دنبال کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
0
خوب همه کارها که تو مملکت توسط سپاه انجام میشه پس بقیه ادارات چکار میکنن !!! روحت شاد امام که فرمودی اگه سپاه نبود کشور هم نبود ...