کد خبر: ۷۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
خطبه هایی از جنس مردم

ائمه جمعه فارس از مشکلات مردم می گویند

خطبه هایی از جنس مردم،بیانات ائمه جمعه شهرستان های سراسر استان فارس در خصوص مشکلات،خواسته ها و دغدغه های مردم شریف استان فارس می باشد و امید است که یک یادآوری باشد برای مسئولان محترم استان که بیشتر به فکر مردم باشند...
به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، خطبه هایی از جنس مردم، بیانات ائمه جمعه شهرستان های سراسر استان فارس در خصوص مشکلات،خواسته ها و دغدغه های مردم شریف استان فارس می باشد و امید است که یک یادآوری باشد برای مسئولان محترم استان که بیشتر به فکر مردم باشند.

امام جمعه شیراز: فرهنگ دروغ و بی حیایی و خیانت در جامعه در حال شکل گیریست/نباید در شهر روزه خواری دیده شود

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: رخنه فرهنگی از رخنه اقتصادی و سیاسی سهمگین‌تر و جبران آسیب‌های آن به‌مراتب مشکل‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه باید با هوشیاری و بیداری وضعیت فرهنگی کشور را دنبال کنیم، افزود: امروز ما می‌بینیم در جامعه فرهنگ بی‌تفاوتی، فرهنگ دروغ، فرهنگ وادادگی، فرهنگ کم‌حیایی و فرهنگ خیانت و ... در حال شکلگیری است.

به گفته وی، فعالیت بیش از 2 هزار سایت در مسیر القای فرهنگ تکفیری و مهملات گروه تروریستی داعش که عمده آن توسط دولت انگلیس مدیریت می‌شود، نشان می‌دهد که کار فرهنگی مقدمه اقدامات نظامی است.

لزوم آمادگی برای میهمانی سفره پرفیض پروردگار عالم در ماه رمضان دیگر موردی بود که خطیب نماز جمعه شیراز به آن اشاره و خاطرنشان کرد: شهر باید چهره‌اش تغییر پیدا کند و پیش‌بینی لازم از سوی مسئولان محترم برای حفظ شعائر اسلامی در ماه مبارک رمضان انجام شود و تظاهر به گناه به حداقل برسد و روزه‌خواری در ملأعام دیده نشود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: طبق سنت چندساله‌ای که توسط سپاه فجر استان فارس اجرایی و عملیاتی شده، کاروان امداد عاشورائیان فارس برای خانواده‌های بی‌بضاعت و به‌ویژه کسانی که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند، در تمام شهرستان‌ها و مرکز استان بیش از 5 هزار بسته مواد غذایی که هرکدام به ارزش تقریبی 100 هزار تومان است، جمع‌آوری می‌شود که برای نجات محرومین و آسیب‌دیدگان جامعه باید چنین حرکت‌هایی را ادامه داد و نهادینه کرد.


امام جمعه لامرد:بدون تحقیق خبری منتشر نکنید/جلوی دلالان محصولات کشاورزی را بگیرید

حجت‌الاسلام محمدامین غفاری با اشاره به اینکه انتشار هر خبری بدون داشتن اطلاعات دقیق و سند کار صحیحی نیست، اضافه کرد: باید در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که امروز وجود دارد همه دقت لازم داشته باشند که هر خبری نباید منتشر و انتقال داشته شود بلکه باید قبل از انتشار یک خبر تحقیق شود که آیا انتشار این خبر موجب ایجاد شایعه و تهمت نشود.

غفاری در مورد فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی نیز بیان کرد: همه نهادهایی که امام خمینی (ره) تأسیس و راه‌اندازی کردند منشأ خیروبرکت بود و جهاد سازندگی نیز یکی از بزرگ‌ترین این نهادها بود و خدمات جهاد سازندگی و پس‌ از آن جهاد کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی در لامرد بی‌نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های مربوط می‌خواهم نسبت به توزیع مناسب محصولات کشاورزی در لامرد مدیریت و نظارت کنند تا کشاورز لامردی پس از تولید بدون هیچ‌گونه واسطه و دلال‌گری محصولات کشاورزی خود را توزیع کند.


امام جمعه مرودشت: آب سد درودزن به کجا می رود؟/مراقب نهادینه شدن فرهنگ اختلاس و فساد اقتصادی باشید/کشاورزی مرودشت را دریابید

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی اظهار داشت: با توجه به تک‌محصولی بودن اکثریت شغل کشاورزان این منطقه خطاب به مسئولان ارشد استانی عنوان کرد که فلسفه وجودی سد درودزن در این منطقه چیست و آیا برای مصرف آب شرب و یا مصارف کشاورزی احداث شده یا برای آب‌رسانی به مناطق دیگر است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به رتبه بالای شهرستان مرودشت در کشور ازنظر تولید گندم و تأمین محصولات کشاورزی مدیران ما در بخش کشاورزی و صنعت و فرهنگ ضعیف عمل کرده‌اند زیرا امروزه شاهد هستیم استان‌ها و شهرستان‌هایی که باوجود داشتن امکانات اولیه و نوپا حرکاتی را صورت داده‌اند بیکاری در آن مناطق به‌شدت کاهش پیدا کرده درصورتی‌که مسئولان ما در این منطقه و شهرستان باوجود پایه‌های صنعت و کشاورزی که قدمت بسیاری نیز دارند اکثریت کارخانه‌های ما به تعطیلی رفته و یا درحال انحطاط است.

وی از مسئولان استانی خواست که نگاه ویژه‌ای نسبت به این شهرستان داشته باشند تا حداقل از جایگاه فعلی که در کشور از نظر تولید گندم و محصولات کشاورزی و صنعتی دارد نزول نکند.

وی جنگ فرهنگی را بسیار سخت‌تر از جنگ نظامی دانست و گفت: نباید مسئولان ارشد کشوری ما بگذارند فرهنگ اختلاس و ارتشاء و فساد اقتصادی و بی‌بندوباری در جامعه رواج پیدا کند و به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه شود و در مسیر مبارزه با فساد اقتصادی و اختلاس و دست‌اندازی به بیت‌المال بهترین راه عدالت و اجرای صریح قانون است و دستگاه قضایی هرگز در این مسیر باید تبعیض قائل نشود و برای آنان مهم نباشد که فلان مسئول بوده یا ارتباط نزدیکی با فلان مقامات دارد.


امام جمعه جهرم: عده ای بی تدبیر می خواهند کشاورزی جهرم را تعطیل کنند

حجت‌الاسلام دژکام بابیان اینکه اخیراً رواج شده است که پیروز شدگان انتخابات مجلس و محفل با حضور طرفداران خود جشن می‌گیرند که این کار موردی ندارد تصریح کرد: امید است که در این مراسم‌ها به اقدامات و وعده‌های تحقق‌یافته و نیافته دولت و همچنین راه و روش‌های رسیدن به اهداف پرداخته و جلسات سازنده برگزار شود.

وی بابیان اینکه جهت‌گیری‌های صحیح در محافل جریانات سیاسی صورت گیرد، عنوان کرد: مسئولیت امانتی است که بسیار سنگین بوده و ذوق‌زده شدن به خاطر چیزی که در آخرت از آن سؤال می‌شود دور از عقل است.

امام‌جمعه جهرم با اشاره به 27 خرداد سالروز تأسیس سازمان جهاد کشاورزی به‌فرمان امام خمینی(ره) در سال 58 و هم‌زمانی این روز با روز جهانی بیابان‌زدایی اظهار داشت: جهرم قطب تولید محصولات کشاورزی و باغی کشور است که 1 درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام دژکام با قدردانی از زحمتکشان سازمان جهاد کشاورزی گفت: این سازمان در جهرم نباید دل‌خوش از انجام دستورات از مرکز باشد زیرا که بعضی از این دستورات از وضعیت کنونی جهرم عقب‌تر است زیرا جهرم 50 سال قبل مرکز تحقیقات کشاورزی داشته است.

وی به بیان اینکه عده‌ای بی‌تدبیرانه رفع معضل کم‌آبی در جهرم را تعطیل کردن بخش کشاورزی این شهرستان می‌دانند خاطرنشان کرد: چگونه فعالیت مردمی که تنها درآمد و مهارتشان کشاورزی است را می‌توان یک‌باره تعطیل کرد و رفع این مشکل همت دولت و تدبیر ملی می‌طلبد.

امام‌جمعه جهرم با اشاره به در پیش داشتن ماه مبارک رمضان، گفت: باید در روزهای باقیمانده ماه عزیز شعبان آمادگی رفتن به ماه مهمانی خدا را کسب کرد.

وی با سرزنش کردن از خوردن و آشامیدن علنی در ماه مبارک رمضان گفت: نیروی انتظامی باید در این زمینه اطلاعیه قانونی صادر و روحانیون نیز این نکته را در مساجد بازگو کنند.


امام جمعه اقلید: مردم چشم کسی را که بخواهد از مراکز نظامی بازدید کند را کور خواهند کرد

حجت‌الاسلام طالبی با تأکید بر تلاش گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور به‌عنوان نماینده ملت قهرمان ایران در دفاع و احقاق حق مسلم و عزت و بزرگی مردم، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است، خطاب به کسانی که چشم طمع به بازدید از مراکز نظامی و امنیتی کشور دوخته‌اند، گفت: ملت ایران چنین چشمانی را کور و پشیمان خواهد کرد.

خطیب جمعه اقلید ابراز داشت: بازدید از مراکز نظامی خلاف عرف بین‌المللی است تخلیه اطلاعاتی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و علمی نیز بی‌سابقه و غیرقابل‌قبول است و این نکات اساسی باید مدنظر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان قرار گیرد.

نظرات بینندگان