کد خبر: ۷۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

تحصيل همزمان پدر و دختر در دانشگاه پيام نور شيراز

پدر و دختری بطور همزمان در دانشگاه پيام نور شيراز تحصیل می کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي دانشگاه پيام نور شيراز، حميد نوبختيان ، متولد 1332در شهر شيراز و دانشجوي رشته مترجمي زبان انگليسي ، همزمان با دخترش مريم نوبختيان دانشجوي رشته مهندسي برق ، در دانشگاه پيام نور مركز شيراز در حال تحصيل مي باشد .

وي كه مدرك فوق ديپلم خود را در سال 1355 در رشته مكانيك از دانشگاه انستيتو تكنولوژي سابق شيراز اخذ نموده است از عدم نگاه ابزاري به كسب علم سخن مي گويد و كسب علم و دانش را به عنوان يك وظيفه ي در قبال خود و جامعه مي داند .

نوبختيان كه هم اكنون از طريق شغل آزاد امرار معاش مي كند و در سال 58 بر اثر سانحه رانندگي يك پاي خود را از دست داده است، كسب روزي حلال را مهمترين اصل در زندگي و دينداري انسان مي داند و معتقد است ، آنچنان كه انتظار مي رود ، زمينه هاي لازم جهت اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاه و ورود آنان به بازار كار فراهم نشده است .

وي كه داراي 3 فرزند مي باشد از موفقيت هر سه فرزند دخترش در كسب علم و دانش خبر داد و افزود: جوانان بايد در پيمودن راه ارزشمند تحصيل و علم اندوزي از هيچ كوششي دريغ نكنند و آموزش عالي نيز زمينه هاي لازم را جهت تحصيل آسان جوانان فراهم نمايد .

حميد نوبختيان ، علاقه شخصي و نياز دنياي امروز به فراگيري زبان انگليسي و علم كامپوتر را از جمله دلايل ادامه تحصيل خود دانست و گفت:يادگيري علوم مختلف در ارتقاء سطح زندگي انسان و همچنين مناسبات اجتماعي افراد تاثير بسزايي دارد و تا آنجا كه در توان داشته باشم براي سربلندي كشورم تلاش خواهد كرد.

وي دانشگاه پيام نور را دانشگاهي مردمي دانست و اضافه كرد : دانشگاه پيام نور شرايط تحصيل را براي اقشار مختلف مردم فراهم نموده است و به لحاظ آموزشي ، دانشجويان اين دانشگاه از توانايي هاي بالقوه زيادي برخوردار هستند و اين مي طلبد كه وزارت علوم توجه ويژه اي به اين دانشگاه داشته
نظرات بینندگان