کد خبر: ۷۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

اعزام 20 گرو از فارس برای رویت هلال ماه

رئیس ستاد استهلال استان فارس با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: ۲۰ گروه ۳ تا ۷ نفره از استان فارس برای رویت هلال ماه رمضان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان  با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ستاد استهلال استان فارس امسال برای رؤیت هلال ماه رمضان در روزهای 26 و 27  خردادماه 20 گروه 3 تا 7 نفره را به مناطق مختلف اعزام می‌کند.

وی با بیان اینکه مکان‌هایی که گروه‌ها به آنجا اعزام می‌شوند از قبل پیش بینی شده‌ و نقاطی هستند که موانع طبیعی کمتری برای رصد ماه وجود داشته باشد، گفت: این گروه‌ها در ارتفاعات شهرک صدرا، خانه زنیان، فسا، ارسنجان، سعادت‌شهر و ارتفاعات شیراز مستقر می‌شوند.

ملک‌مکان افزود: این افراد با تجهیزات کامل مثل تلسکوپ، دوربین، جی پی اس و غیره در ارتفاعات مستقر می‌شوند و پس از استقرار در مکان‌هایی که از قبل جانمایی شده به کار رویت ماه می‌پردازند و نتیجه را بلافاصله به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس خاطرنشان کرد: گروه‌های مستقلی نیز در به رصد ماه مشغول هستند که از آن جمله می‌توان به گروه رصد حرم سید‌علاءالدین حسین(ع) اشاره کرد که امسال در ارتفاعات مشترک در مرز استان فارس و بوشهر مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد گروه‌های اعزامی در طول سال نیز با ستاد استهلال همکاری می‌کنند، تصریح کرد: این افراد آموزش دیده مسائل رویت هلال ماه هستند.

ملک‌مکان بیان کرد: پیش‌بینی این است که پنج شنبه روز نخست ماه رمضان باشد ولی درصورتی که اکثریت گروه‌های اعزامی در کشور هلال را رویت نکنند و مقام معظم رهبری نیز به یقین نرسد، پنج‌شنبه یوم الشک و جمعه ابتدای ماه رمضان است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان