کد خبر: ۷۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 24 خرداد 94

مرگ 61 نفر تنها در دو ماه/ ماه مبارک و ریزگرد‌های نامبارک!

گفت‌وگو با یکی از فعالان فتنه 88 که سابقه بازداشت شدن را نیز در پرونده خود دارد تیتر یک شده است.
مرگ 61 نفر تنها در دو ماه!/

به گزارش شیرازه؛ سالاد مطبوعاتی امروز به شما خوانندگان محترم تقدیم می‌شود:

مرگ 61 نفر تنها در دو ماه!/ نشست خبری رئیس جمهور را تیتر یک خود کرده است: «توافق در دسترس است» که با عکسی از وی به چاپ رسیده است.

آیت‌الله ایمانی در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز گفته: «نارسایی های قانون باید برطرف شود» که در صفحات داخلی به چاپ رسیده است. «هزینه گناه در جامعه افزایش یابد» از دیگر محورهای سخنان آیت‌الله ایمانی در این جلسه است.

مرگ 61 نفر تنها در دو ماه!/ با عکسی از القاصی مهر تیتر زده: «مجازات کردن تنها راه پیشگیری از جرم نیست». رئیس کل دادگستری فارس با اعلام این مطلب در جلسه هم‌اندیشی با اساتید حوزه علمیه گفته: «اگر میخواهیم جامعه ای عاری از ارتکاب جرم داشته باشیم نیاز به یک اراده جمعی داریم».

اداره هواشناسی فارس با اعلام خبر وزش بادهای شدید در عراق اعلام کرده: «ریزگردها در راهند» که تیتر دیگر صفحه نخست است. بر اساس این خبر دامنه دید در شیراز تا میزان 5 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

امسال اولین سالی است که تنظیم بازار رمضان بر عهده جهاد کشاورزی است و سازمان صنعت و معدن هم وظیفه نظارت بر بازار را عهده دار است. در همین راستا معاون بازرسی سازمان صنعت و معدن گفته: «طرح نظارت بر قیمت اقلام ویژه ماه رمضان از 25 خرداد و توسط 300 بازرس سازمان آغاز می شود». «سفره رمضان مردم فارس زیر ذره بین 300 بازرس» تیتری است که برای این مطلب انتخاب شده است.

«پا در رکاب مرگ»، براساس اعلام پزشکی قانونی فارس، 61 نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت به کام مرگ رفته‌اند. مشروح این خبر در صفحه 7 به چاپ رسیده است.

سمت راست صفحه نخست امروز که از دیگر قسمت‌ها متمایز شده، تیترهای داخلی را منعکس کرده است. عناوینی که عمدتا مربوط به صفحه 6 این روزنامه و با محوریت سلامت جامعه است؛ از «علت بوی نامطبوع محدوده فرودگاه شیراز مشخص شد» که مربوط به فاضلاب شهری است و قرار است تا قبل از فصل بارش برطرف شود گرفته تا تیتر «پیشینه خانوادگی بیمار در درمان سرطان موثر است» که به صحبت‌های یک جراح در این خصوص مربوط است.

مرگ 61 نفر تنها در دو ماه!/ هم تیتر یک خود را به نشست رئیس جمهور اختصاص داده و از میان صحبت‌های روحانی تیتر زده: «به دنبال لغو همه قطعنامه‌ها هستیم». صفحه 14 هم تمام و کمال به نشست خبری رئیس جمهور اختصاص یافته است.

عکس امروز و تیتر آن هم مربوط به برد تیم والیبال در برابر قهرمان المپیک است. خبر این دیدار هم در گوشه‌ی عکس و در چند جمله کوتاه به چاپ رسیده است.

اکثر اخبار داخلی از سایر خبرگزاری‌ها کپی شده است حتی اخبار استانی که از پرداختن به این مطالب می‌گذریم.

همدلی و همزبانی دولت و ملت؛

مرگ 61 نفر تنها در دو ماه!/

مرگ 61 نفر تنها در دو ماه!/ به سراغ یکی از اساتید فعال در فتنه 88 رفته و تیتر یک خود را به گفت‌وگوی خود با ابراهیم امینی اختصاص داده است. امینی با بیان این مطلب که تعداد چشمگیری از مدیران با سیاست‌های و برنامه‌های دولت همسو نیستند گفته: «عدم انسجام در حوزه سیاست داخلی نقطه ضعف دولت روحانی است». «دولت نیازمند خانه تکانی است» تیتری است که برای گفتگوی افسانه و امینی انتخاب شده است. وی که در سال 88 به دلایل امنیتی بازداشت شده است طی اظهاراتی با مهم قلمداد کردن انتخابات مجلس گفته: «روحانی اجازه ندهد رد صلاحیت ها انتخابات مجلس را تک قطبی کند».

نشست خبری روحانی هم درقالب عکس امروز و با تیتر «اجتهاد شخصی ممنوع؛ به قانون عمل کنید» به نقل از روحانی کار شده است.

از میان اخبار داخلی به نشست خبری معاون توسعه و منابع پشتیبانی اوقاف استان می‌پردازیم که با «اعتبارات دولتی مساجد و اماکن مذهبی 3 برابر شد» تیتر شده است. زائری با بیان این مطلب که 700 نقطه استان با کمبود مسجد مواجه است، گفته: «بیشترین کمبود مسجد مربوط به شیراز، ممسنی و رستم است. بیشترین تعداد مساجد نیز در لامرد و مهر است».

نظرات بینندگان