کد خبر: ۷۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
به دنبال قطعی آب صورت گرفت

تجمع مردم روستای کفدهک در جاده خرامه به شیراز

در پی قطعی چند روزه آب شرب روستای کفدهک شهرستان خرامه، عده ای از مردم این روستا تجمع کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، ساعات اولیه صبح دیروز عده ای از مردم روستای کفدهک شهرستان خرامه در پی اعتراض به وضعیت آب شرب این روستا، اعتراض کرده و در حاشیه جاده خرامه به شیراز تجمع کردند.

هدایت صادقی رییس شورای بخش مرکزی خرامه در این باره اظهار داشت: مردم این روستا از 10 روز پیش با مشکل قطعی آب دست و پنجه نرم می کنند، آب شرب روستا در این مدت یک بار وصل شده و در حال حاضر 4 روز است که مجددا آب شرب قطع شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم روستا چگونه آب آشامیدنی خود را تامین می کنند افزود: در حال حاضر عده ای از خرامه، پلیس راه، پمپ بنزین و سایر جاهایی که آب آشامیدنی وجود داشته باشد، آب به روستا می آورند.

صادقی علت کمبود آب را تشریح کرد و گفت: آب شرب روستای کفدهک قبلا از یک چاه دیگر تامین می شد اما با یکی شدن منبع آبی روستاهای مختلفی همچون شهرک ایثار، احمدآباد، بنکوی شیبانی و چند روستای دیگر با قطعی آب مواجه شدیم که باید تصمیمی در مورد مدیریت توزیع یا جیره بندی آب اتخاذ گردد.

عبدالحسین نجفی رییس اداره آبفا روستایی خرامه ضمن حضور در جمع مردم روستای کفدهک گفت: با توجه به بالارفتن مصرف آب و کم شدن فشار آن در روستاهای مجموعه شهرک ایثار شامل مالک اشتر، شهرک ایثار، بنکوی جعفری، شیبانی و خسروی، کفدهک، احمدآباد و ... ناچار به نوبت بندی و جیره بندی آب این مجموعه شده ایم.

وی افزود: در حال حاضر مامورین این اداره در حال بازرسی و کنترل شیرآلات شبکه آبرسانی هستند تا توزیع عادلانه آب در بین مردم این مجموعه روستایی به نحو احسن انجام پذیرد و مشکل کمبود آب به حداقل برسد.

نجفی در مورد چگونگی حل این مشکل گفت: طی یک ماه آینده، یک حلقه چاه جدید به بهره برداری خواهد رسید و شبکه آبرسانی این مجموعه اضافه خواهد شد.

اگرچه بالارفتن مصرف آب در این روستاها، علت بروز این مشکل بوده است اما امیدواریم که ترکیبی از تدبیر دولت و استفاده صحیح مردم از منابع محدود آبی، راه چاره ای برای حل مشکل آب شرب این منطقه باشد.

نظرات بینندگان