کد خبر: ۷۰۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

دوستی خاله خرسه اصلاح طلبان فارس با استاندار/ تندروها به دنبال کشیدن صندلی احمدی

استاندار فارس اما خیلی دیر متوجه این موضوع شد. انتقادهای گاه و بیگاه احمدی از رفتارهای فتنه گون برخی مدیران اصلاح طلب و یکدست نکردن همه مدیران باعث شد تا اکنون خود او هم در لیست مدیران ناهمسو و ناهماهنگ و دلواپس قرار گیرد!
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، این روزها ماجرای دوستی اصلاح طلبان فارس با استاندار، حسابی حاشیه ساز شده است و کم کم دارد کار به جای باریک کشیده می شود. مهرماه سال 92، وقتی احمدی اصلاح طلب کلید استانداری فارس را تحویل گرفت، سعی کرد با مشی دولت یعنی اعتدال کار کند. او در عمل، اعتدال را حرکت در میانه دو جریان شاخص سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب معنا کرد. اما پس از مدت کوتاهی حشر و نشر او بیشتر به سمت اصلاح طلبان خصوصا اصلاح طلبان تندرو متمایل شد. انتصاب مدیران اصلاح طلب رادیکال، انتقاد شدید و به دور انصاف از عملکرد دولت قبل و طیف سیاسی مقابل، برکناری مدیران باقی مانده های دولت احمدی نژاد، اصلاح طلبان افراطی فارس را خوشحال کرد و هر چه زمان پیش رفت آن ها استاندار را در جمع خود بیشتر دیدند و روز به روز آنها نیز به اتاق احمدی نزدیک تر شدند.

احمدی فکر می کرد با میدان دادن به آنها و حتی برخی مردودین فتنه 88 می تواند پشتوانه ای مطمئن برای خود دست و پا کند اما غافل از این که افراطیون با پله کردن احمدی، دنبال شکستن قبح فتنه و مطرح شدن در جامعه و نهایتا عبور از وی و دولت را در سر داشتند و دارند.

استاندار فارس اما خیلی دیر متوجه این موضوع شد. انتقادهای گاه و بیگاه احمدی از رفتارهای فتنه گون برخی مدیران اصلاح طلب و یکدست نکردن همه مدیران باعث شد تا اکنون خود او هم در لیست مدیران ناهمسو و ناهماهنگ و دلواپس قرار گیرد!

در ماجرای علی مطهری، اصلاح طلبان، استاندار فارس را مقصر می دانستند و نه تنها در استان بلکه با استفاده از تمام ظرفیت های کشوری خود، سعی کردند تا زمینه برکناری او را فراهم آورند اما موفق نشدند. این اتفاق آغازی بود بر پایان دوستی اصلاح طلبان تمامیت خواه با احمدی.

 سکانس دوم این جدایی در سفر هیئت دولت به فارس رقم خورد. آنها با شعار «استعفا استعفا» حسابی از خجالت احمدی درآمدند. چرا که آنها رفتارهای بعضا اعتدالی را از احمدی اصلاح طلب انتظار نداشتند. چندین ماه سنگ او را بر سینه زده بودند تا در چنین مواقعی رفتارهای رادیکال آن ها را تایید کند. اما به زعم آنها احمدی نمک خورده و نمکدان شکسته.

طولی نکشید فضای مجازی و شبکه های موبایلی پر شد از شایعه جابجایی استاندار. جایگزین ها هم روزانه لیست می شدند. فشارهای سیاسی هر روز بیشتر از دیروز. اما دولت چنین نظری نداشت و این حربه هم به در بسته خورد.

هفته گذشته جلسه اي به منظور تقدير از فعالين ستاد دانشجويي استقبال از سفر رییس جمهور به این استان و هم انديشي با تشكل های دانشجویی در استانداری برگزار شد اما  تشكل هاي دانشجویی اصلاح طلب دعوت استانداری را اجابت نکردند! چرا؟ چون فضای آزاد اندیشی را برای آنها فراهم نکرده است!

روز گذشته نیز چهره ها و فعالین شاخص اصلاح طلب در جشن سالگرد 24 خرداد شرکت نکردند! آنها از این که هماهنگی و صحنه گردانی این مراسم به فردی غیر از اصلاح طلبان واگذار شده، سخت ناراحت بودند. برخی رسانه های اصلاح طلب ضمن انتقاد از استاندار فارس، این مراسم را به باد تمسخر گرفتند و تشکل های دانشجویی اصلاح طلب در نامه ای به سرگشاده به رئیس جمهور، از عملکرد احمدی آه و فغان سر دادند!

این روزها شاید کسی سرخورده تر و مغموم تر از احمدی در مجموعه استانداری فارس وجود نداشته باشد! چرا که یاران غار او، در مهمترین بزنگاه تنهایش گذاشتند و به نوعی احمدی را طلاق عاطفی دادند. او فکر نمی کرد نزدیکترین دوستان و همفکرانش با او دوستی خاله خرسه کنند! احمدی می داند اگر او امروز تنها ماند، طولی نخواهد کشید روحانی نیز تنها می شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
0
جالب در فارس نه اصلاحح طلب متحد داریم نه اصول گرای واحد همه به فکر خودشان است با تغییر احمدی وضع خیلی خیلی بد تر میشود احمدی هم از اصلاح طلب و هم از اصولگرا در فارس ضربه خورد