کد خبر: ۷۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 25 خرداد 94

هزینه گزاف روستائیان برای شیرازی شدن/ آیا پاک‌فطرت قید شهرداری را می‌زند؟

موضوع جشن 24 خرداد که با حضور وزیر دفاع برگزار شده در تمام روزنامه‌ ها کار شده است.
خسارت 157/000/000/000 تومانی/ بالاخره شیراز بی‌شهردار می‌شود یا نه؟

به گزارش شیرازه؛ سالاد مطبوعاتی امروز به شما خوانندگان محترم تقدیم می‌شود:

خسارت 157/000/000/000 تومانی/ بالاخره شیراز بی‌شهردار می‌شود یا نه؟ تیتر یک خود را به گزارشی پیرامون کارنامه دو ساله دولت روحانی اختصاص داده است. نویسنده با بررسی عملکرد دولت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگ و ... تیتر زده: «گام های رفته و نرفته».

«کتاب مبارزات مردم فارس علیه پلیس جنوب رونمایی شد» تیتری است که برای عکس امروز انتخاب شده است. رونمایی این کتاب با حضور آیت‌الله ایمانی رونمایی شده است.

یادداشت امروز با تیتر «کار در کما» به انتقاد از وضعیت موجود به بررسی معضلات و مشکلات بازار کار پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده: «فضای کسب وکار این روزها درحال گذراندن یکی از طولانی ترین رکودهای تورمی دردودهه گذشته است». انتقاد به دولت آن هم توسط این روزنامه که به عنوان حامی دولت در فارس شناخته می‌شود جای بسی تعجب دارد.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به مراسم دومین سالروز پیروزی روحانی در شیراز مربوط است که با حضور وزیر دفاع برگزار شده و با «دولت رسانه ندارد» تیتر شده. نکته ای که در این مراسم بیش از هرچیز دیگری به چشم می‌آمد خالی بودن سالن حافظ بود. این خالی از جمعیت بودن تا آنجا نمود داشته که این روزنامه حامی دولت هم صدایش درآمده و در ابتدای این خبر نوشته: «روزی که سالن های نسبتا خالی تالار حافظ بیش از تعداد حضار جلب توجه می کرد!». البته به نظر می رسد تمام کاسه کوزه‌های این مسئله بر سر استاندار در حال شکستن است و کسانی که روزی در حمایت از وی سینه چاک می ‌دادند امروز تمام تلاششان را برای عزل وی به کار بسته‌اند.

خسارت 157/000/000/000 تومانی/ بالاخره شیراز بی‌شهردار می‌شود یا نه؟ تیتر یک خود را به صحبت‌های وزیر دفاع در جشن 24 خرداد در شیراز اختصاص داده: «در زمینه مذاکرات هسته‌ای نباید جلوتر از رهبر انقلاب حرکت کنیم».

«بزرگداشت دکتر صداقت کیش و رونمایی از کتاب «مبارزات مردم فارس علیه پلیس جنوب»» تیتر دیگر این روزنامه است که در کنار عکس امروز به چشم می خورد.

صفحه 3 این روزنامه تمام و کمال به موضوع استعفای شهردار اختصاص یافته و به بررسی این موضوع پرداخته است. این مطلب با تیتر «آیا شهردار شیراز اسعفا می دهد؟!» کار شده است.

و در پایان چرتی به مناسبت تحریم!؛

خسارت 157/000/000/000 تومانی/ بالاخره شیراز بی‌شهردار می‌شود یا نه؟

خسارت 157/000/000/000 تومانی/ بالاخره شیراز بی‌شهردار می‌شود یا نه؟ صحبت‌های رییس جمهور در خراسان شمالی را تیتر یک خود کرده است: «کسانی که می گویند تحریم مهم نیست از جیب مردم بی خبرند».

عکس امروز اما به کارت های هوشمند سوخت مربوط است که با تیتر «یارانه 8 هزار تومانی به کارت سوخت» چاپ شده است. به گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت هزینه هر کارت سوخت 18000 تومان تمام می شود که 10000 تومان از متقاضی دریافت می شود و 8000 تومان به عنوان یارانه توسط دولت پرداخت می شود. این درحالی است که این روزها چه با کارت سوخت و چه بدون آن بنزین با نرخ 1000 تومان عرضه می شود و کارت هوشمند سوخت عملا کارایی ندارد.

خبر مربوط به جشن 24 خرداد نیز از جمله اخبار داخلی این روزنامه است.

خسارت 157/000/000/000 تومانی/ بالاخره شیراز بی‌شهردار می‌شود یا نه؟ با عکسی از مراسم دومین سالروز پیروزی روحانی کار امروز خود را شروع کرده و به نقل از وزیر دفاع تیتر زده: «هیچکس حق ندارد جلوتر از رهبر معظم انقلاب پیش برود».

اعلام مدیر جهاد کشاورزی شیراز مبنی بر «خسارت 157/000/000/000 تومانی خشکسالی به کشاورزان شیراز» تیتر دیگر این روزنامه است. دهقان با ارایه آماری از میزان خسارات در بخش های مختلف کشاورزی شیراز به راهکاری‌هایی هم برای مقابله با این معضل اشاره کرده است.

مدتی است که شایعه استعفای قریب‌الوقوع شهردار برای شرکت در انتخابات مجلس به سوژه رسانه‌های فارس تبدیل شده است. چندی پیش هم پاک فطرت در جلسه علنی شورای شهر شرکت در انتخابات را منوط به حمایت شورای شهر، کرد. «سودای بهارستان در شهر گل و بلبل» تیتری است که به این موضوع اختصاص یافته و به نقل از حقدل رییس شورای شهر شیراز آورده: «حضور پاک فطرت در شهرداری مفید تر از مجلس است». این طور که از ظاهر قضیه پیداست شورا حمایتی از کاندیداتوری شهردار نکرده است و معلوم نیست پاک فطرت قید شهرداری را می زند یا نه؟

بحران دیگری که این روز ها سروکله‌اش در فارس پیدا شده بحران فرسایش خاک است که با تیتر «بحران آب و خاک امان فارس را برید» در صفحه نخست تیتر شده است. کارشناسان معتقدند از بین بردن پوشش گیاهی به منظور کشت و تبدیل زمین های کشاورزی به مسکونی از جمله عوامل این پدیده در استان فارس است.

خسارت 157/000/000/000 تومانی/ بالاخره شیراز بی‌شهردار می‌شود یا نه؟ عکس امروز و تیتر یک خود را از میان صحبت‌های وزیر دفاع در جشن 24 خرداد شیراز انتخاب کرده است: «دولت، شروط تحمیلی در مذاکرات را قبول نمی کند».

نیمه پایینی صفحه نخست امروز در کنار اشاره به برد تیم ملی والیبال کشورمان در مقابل روسیه، تبلیغی را به چاپ رسانده که مربوط به بانک مسکن و وام 80 میلیون تومانی است.

«هزینه زیاد برای شیرازی شدن!» عنوان گزارشی است که به موضوع مسافرت مادران در روزهای آخر منتهی به زایمان به شیراز است تا بدین ترتیب فرزند آنان در شیراز متولد شده و نام شیراز در شناسنامه آنها ثبت شود! این اقدام در این گزارش با عنوان «فرار از اصالت» کار شده است.

نظرات بینندگان