کد خبر: ۷۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

شرایط تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فراهم شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شرایط لازم برای تحصیل 200 دانشجوی خارجی در این دانشگاه فراهم شده است.
به گزارش شیرازه، محمد هادی ایمانیه درگفت وگو با ایرنا ضمن تشریح شرایط علمی و پژوهشی این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان خارجی افزود: حرکت به سمت فعالیت های بین المللی در حیطه آموزش و جذب دانشجوی خارجی از اولویت های تعیین شده برای دانشگاه است و درخشش این دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان از جمله معیارهای مهم تعیین این موقعیت برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز است .

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی های علمی ، پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه هایی است که توسط وزارت بهداشت برای تربیت دانشجوی خارجی در اولویت قرار گرفته است .

وی با تشریح اقدامات درمانی و بهداشتی که در این دانشگاه انجام می گیرد ، بیان داشت : شیراز با وجود دانشمندان و پژوهشگرانی که در عرصه پیوند کلیه و کبد دارد سرآمد کشور است و این موضوع زمینه مناسبی برای گزینش دانشجویانی است که علاقه مند به ادامه تحصیل در سطوح فوق تخصصی در این عرصه هستند.

ایمانیه افزود: بر اساس آمارهای ارایه شده در سال گذشته یک هزار و 555 مورد پیوند کلیه ، کبد ، مغز استخوان ، پانکرا س و پیوندهای دیگر انجام شده که 468 مورد آن پیوند کبد و 275 مورد آن پیوند کلیه بوده است .

وی اضافه کرد: 145 مورد پیوند مغز استخوان ، 451 مورد پیوند قرنیه ، 149 مورد کاشت حلزون ، 21 مورد پیوند پانکراس ، دو مورد پیوند قلب ، 26 مورد پیوند پوست و یک مورد پیوند معده از جمله دستاوردهای علمی درمانی در حوزه پیوند است که دراستان فارس کارنامه درخشانی داشته است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز موقعیت و دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه را نیز تشریح کرد و گفت : کسب رتبه نخست کمیته اخلاق در پژوهش ، رتبه سوم در نظام رتبه بندی بین المللی کشور ، رتبه سوم در رتبه بندی وبومتریک ، رتبه سوم در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و رتبه چهارم در ارزشیابی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور نشانگر موقعیت ممتاز این دانشگاه است .

وی اضافه کرد : با توجه به این توانمندی ها اقدامات اولیه از جمله راه اندازی معاونت بین الملل در دانشگاه انجام شده و از بهمن ماه سال جاری نیز نخستین گروه دانشجویان خارجی در شیراز مشغول به تحصیل می شوند، اما باید تلاش کنیم تا در ابتدای مهر سال آینده حداقل 200 دانشجو از کشورهای خارجی برای تحصیل در مقاطع تخصصی، فوق تخصصی، فلوشیپ و سایر موارد داشته باشیم
نظرات بینندگان