کد خبر: ۷۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
عسگراولادی:

به نشست خبری روحانی کلی خندیدم!/ دولت حرف ما را از این گوش می گیرد و از آن گوش در می کند

عسگراولادی گفت: جلسات شورای گفتگو بی خاصیت است.
به گزارش شیرازه، اسداله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگو با نسیم با انتقاد از ادعای رئیس جمهور در خصوص کاهش ۸ میلیارد دلاری واردات مواد غذایی نسبت به دوره قبل اظهار کرد: ادعای رئیس جمهور را به هیچ عنوان قبول ندارم و معتقدم که واردات در دولت یازدهم بیشتر از دولت قبل هم شده است.

وی افزود: ما فقط محصولات غذایی پایه یا کالاهای اساسی مانند گندم، برنج، سویا و چند قلم کالای دیگر را وارد می کنیم و به عنوان مثال سالانه بین ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن گندم مصرف می کنیم که ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن آن را تولید می کنیم، ولی ۳ میلیون تن آن را باید وارد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به شکست پروژه های خودکفایی محصولات کشاورزی در این دولت به نسیم بیان کرد: کم آبی باعث شد برنامه ای که وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی گندم داشت با شکست رو به رو شود و امسال در تولید شکر هم شکست خوردیم.

عسگر اولادی افزود: در نتیجه باید وارد کنیم، و چاره ای نداریم، اما بیشتر واردات ما را دولت و شرکت های شبه دولتی یا همان خصولتی ها انجام می دهند.

به نشست خبری رئیس‌جمهور کلی خندیدم!

وی با اشاره به نشست خبری دو روز قبل رئیس جمهور تصریح کرد: من فرمایشات آقای روحانی را کامل گوش دادم و به آن خندیدم، زیرا این فرمایشات یک گفتار درمانی بسیار زیبا و جالب توجه بود، البته ما می خواهیم از دولت یازدهم مانند دولت های دیگر حمایت کنیم و نمی توانیم حرفی بزنیم.

عسگر اولادی گفت: در دولت یازدهم واردات محصولات کشاورزی نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده زیرا امسال خشکسالی ها بیشتر شده است، به شکلی که گندم، برنج، روغن و سویا به میزان فزاینده ای به کشور وارد می شود، گوشت و شکر هم امسال به میزان بالایی وارد شد.

جلسات شورای گفتگو بی خاصیت است

وی با انتقاد از ادعای رئیس جمهور در خصوص اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار به نسیم خاطرنشان کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار به هیچ وجه اجرا نمی شود و تنها در این زمینه شعارداده می شود.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: ما در اتاق یک کمیسیون داریم به نام کمیسیون ماده ۷۶ اتاق که فضای کسب و کار را تسهیل کنیم، ولی دولت حضور کمرنگی در آن دارد، شورای گفتگو هم تشکیل می شود ولی خاصیتی ندارد، زیرا تنها وزیر اقتصاد در این جلسات شرکت می کند و بقیه اصلا حضور پیدا نمی کنند

عسگر اولادی بیان کرد: اعضای اتاق هر چقدر هم در جلسه شورای گفتگو حرف می زنند، گوش شنوایی نیست و دولتیها حرف ما را از یک گوش می گیرند و از گوش دیگر در می کنند، بنابراین ما از دولت یازدهم با همه ادعایی که در زمینه تدبیر و امید دارد گله داریم.
نظرات بینندگان