کد خبر: ۷۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

2 عضو شورای شهر برای حضور در انتخابات مجلس استعفا کردند/ سخنگوی شورای شهر: شهردار شیراز استعفا نمی دهد

عرب با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر استعفای شهردار شیراز جهت حضور در عرصه انتخابات مجلس، گفت: شهردار شیراز استعفا نداده است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، زین‌العابدین عرب در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست غیرعلنی شورا با حضور شهردار شیراز گفت: از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر استعفای شهردار شيراز با هدف ورود در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسید، لذا هیئت‌رئیسه شورای شهر جهت شفاف شدن موضوع جلسه غیرعلنی تشکیل داد.

شهردار شیراز در این نشست پس از گفت‌وگو با اعضای شورا به صراحت اعلام کرد کما فی‌السابق به مسیر خدمت در شهرداری طبق نظر شورا ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: شورای چهارم، شهردار شیراز را برای مدت چهار سال انتخاب کرده و بار دیگر از او خواسته تا مقتدرانه و با همدلی و هم‌زبانی با شورا، کار خود را ادامه داده و برای تقویت جایگاه شهرداری در شهر با همراهی شورا همت کند.

عرب افزود: در این نشست از شهردار شیراز خواسته شد تحقق بودجه سال 94 شهرداری شیراز را به جد پیگیری کرده و تقویت مدیرانی میانی شهرداری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: بحث تشخیص ضعف و قدرت مدیران مختلف شهرداری و تقویت آنها به شهردار واگذار شد و از وی خواسته شد با وسعت نظر تقویت جایگاه شهرداری را دنبال کند.

سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد: در این نشست غیرعلنی بحث تقویت پروژه‌های عمرانی و تخصیصی بودجه مناسب به تمام پروژه‌ها نیز مطرح شد.

عصر دوشنبه در حالیکه رئیس شورای شهر شیراز در آغاز جلسه علنی خبر از افزایش همدلی واتحاد میان اعضای شورای شهر شیراز داد و اعلام کرد که هیچکدام از اعضا وشهردار شیراز استعفا نمی دهد در دقایق پایانی جلسه شورا، دو  عضو استعفای خود را تقدیم به هیئت رئیسه کردند.

بهرام پارسایی و غلامعلی ترابی دو عضوی بودندکه استعفای خود را به هیئت ریسه ارائه کردند اما پس از رای گیری بهرام پارسایی با رای موافق اعضا مواجه شد اما عدم حضور ترابی مانعی برای انجام رای گیری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جلسه فوق العاده برای بررسی استعفای یکی دیگر از اعضای شورای شهر شیراز برگزار می شود.

غلام مهدی حقدل با اشاره به استعفای دو عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: استعفای بهرام پارسایی با رای اعضای شورا پذیرفته شد اما در زمان بررسی استعفای "ترابی" شورا از حد رای دادن افتاده بود.

وی ادامه داد: جلسه فوق العاده برای رسیدگی به استعفای عضو دیگر شورای شهر شیراز جهت حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز در خصوص حضور اعضای جدید در شورای شهر شیراز نیز گفت: طی دو روز آینده درخواست خود را با فرمانداری مطرح می کنیم و آنها نفرات جایگزین را به شورا معرفی می کنند.

حقدل یادآور شد: تاکنون تنها همین دوعضو استعفای خود به هیئت ریسه ارائه کردند.


نظرات بینندگان