کد خبر: ۷۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز:

مذاکرات برای توافق در چارچوب گزاره برگ ملت ایران باشد/ سران انقلاب اسلامی یمن در مذاکره هوشیار باشند

امام جمعه شیراز گفت: توافق خوب مورد نظر است و توافق خوب هم در گزاره برگ ملت با شش اصل مشخص آمده و تعیین شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به استفاده از برکات ماه رمضان اظهار داشت: ظرفیت ماه رمضان در مسائل فرهنگی و معنوی و سایر قسمت‌های مختلف زندگی ظرفیت بسیار بالا است، باید از این ظرفیت استفاده کرد و خودمان را به تقوای موردنظر برسانیم؛ تقوای اجتماعی، تقوای اخلاقی، تقوای مالی، تقوای حقوقی، تقوای در انضباط قانونی در جامعه داشتن و قانون‌مدار بودن و تقوای سیاسی برای مسئولین و کارگزاران حکومت. این کلاس، کلاسی است که همه باید از آن بهره‌مند شوند. امیدواریم همه بتوانیم در این ماه به تقوای موردنظر برسیم.

وی با اشاره به تشییع شهدای غواص در هفته گذشته تصریح کرد: هفته‌ای که گذشت اجساد مطهر شهدای غواص و جمعی دیگر از شهدا، متجاوز از 270 شهید به میهن اسلامی ما بازگردانده شد، بازگشت این عزیزان به قول رهبر معظم انقلاب پرچم یادهای عزیز و گران‌بها و ذخیره‌های معنوی امت را باشکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند و بار دیگر فضای زندگی را معطر و جان زندگان را سیراب کرده‌اند و همین‌جا نکته‌ای را اشاره می‌کنم به بعضی از مطبوعات و مکتوب‌ها که در مقابل این موج عظیم که از امت اسلامی در تشییع این دردانه‌های عالم عصر ما و جهان ما شرکت کرده بودند رعایت ادب داشته باشند و با احترام از این شهدای بزرگ یاد کنند.

بصیرت و به‌موقع اقدام کردن ملت ایران در تشییع شهدای غواص مجدداً نشان داده شد

امام جمعه شیراز بیان کرد: مطمئناً نوع برخورد مطبوعات ما با شهید و شهدا و شهادت برای آیندگان باقی می‌ماند و آیندگان به قضاوت امروز این مطبوعات نگاه می‌کنند، تشییع جنازه‌ای انجام گرفت که با بهت و حیرت و شگفتی جهانیان روبرو شد، در این تشییع جنازه بصیرت و به موقع اقدام کردن که همیشه از مردم ایران انتظار می‌رود مجدداً نشان داده شد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به پیام تقدیر رهبر معظم انقلاب از مردم به واسطه حضور به‌یادماندنی و حماسی در تشییع شهدا گفت: حضور مردم در تشییع بی‌نظیر شهدا یعنی تالی تلو 9 دی در سال 1388 که یک‌باره موج تاریک و ابرهای ظلمانی فتنه را در هم کوبید، این تشییع جنازه هم همان معنایی را به دنبال دارد که مثل 9 دی و 22 بهمن و روزهای به‌یادماندنی تاریخ انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تصریح بر پیام این حضور حماسی بیان داشت: این حضور پر مضمون پیام‌هایی دارد؛ پیام به سران استکبار جهان، پیام به کشورهای اسلامی درگیر در جنگ نیابتی، پیام به مسئولین و دولتمردان کشور، پیام به دگر اندیشانی که در این مملکت قلم به نفع دگران می‌زنند و گام به نفع دگران برمی‌دارند و به خانواده معظم شهدا و بالاخره به ساحت مقدس آقا امام زمان (عج) این حضور پیام داشت که رهبر معظم انقلاب به این نکته اشاره داشتند و جا دارد ما به خود ببالیم و افتخار کنیم که نسل سوم ما مثل نسل اول انقلاب مدافع حریم انقلاب و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.

باید جایگاه قوه قضاییه هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی حفظ بشود

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و به مناسبت شهادت شهیدان بزرگ مرحوم آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفای او که در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند، افزود: قوه قضاییه تأمین‌کننده بخش اعظمی از اهداف نظام و آرمان جمهوری اسلامی است. عدالت، احقاق حق، قانون‌گرایی، مقابله با زورگویی، مبارزه با فساد، برخورد با عناصری که از موقعیت‌های اجتماعی و دولتی خود سوءاستفاده می‌کنند، ایجاد امنیت و دادن احساس امینت به مردم، دادن آرامش به آحاد جامعه، اینها مسئولیت قوه قضاییه است و مردم هم مطالبه گر این مسائل هستند، اما تأمین این خواسته‌ها بدون همکاری قوه مقننه و قوه مجریه امکان‌پذیر نیست و باید جایگاه قوه قضاییه آنچنان‌که هست هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی حفظ بشود و نگهداری بشود تا آن‌ها بتوانند این اهداف بلند و آرمان‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی را پیاده نمایند.

سران انقلاب اسلامی یمن هوشیار باشند که در مذاکره، دشمن به خواسته‌های خود نائل نشود

امام جمعه شیراز با اشاره به حمله عربستان به یمن بیان داشت: در این ایام ما شاهد برپایی مذاکراتی بین طرف‌های درگیر و دیگران نسبت به مسئله یمن هستیم، اینجا باید سران انقلاب اسلامی یمن هوشیار و بیدار باشند، آنچه عربستان در حملات وحشیانه هوایی خود در کودک کشی‌ها، مظلوم‌کشی‌ها، تخریب زیرساخت‌ها نتوانست به دست بیاورد می‌خواهد در میز مذاکره پیدا بکند، اینجاست که باید سران انقلاب اسلامی یمن هوشیار باشند که در مذاکره، دشمن به خواسته‌های خود نائل نشود و آنچه در میدان جنگ نتوانسته به دست بیاورد پشت میز مذاکره برای خود تأمین نکند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با اشاره به نگارش متن نهایی توافق ایران و 5+1 در مذاکرات هسته‌ای تا 10 تیر بیان کرد: دانش هسته‌ای امروز یک دانش فراگیر و نماد استقلال کشور در عرصه‌های مختلف است و این دانش که با همت دانشمندان جوان ما به دست ملت ایران رسیده نماد استقلال این ملت در عرصه‌های مختلف است.

تأمین و حفظ اصول شش‌گانه، گزاره برگ ملت ایران است و مذاکرات برای توافق در این چارچوب است

وی با بیان اینکه هدف از مذاکرات رسیدن به یک توافق خوب است، تصریح کرد: توافق خوب که در گزاره برگ ملت آمده بود اصول شش‌گانه‌ای داشت که در خطبه‌های گذشته به مناسبت به این اصول شش‌گانه اشاره شد؛ تأمین اصول شش‌گانه و حفظ این اصول، گزاره برگ ملت ایران است و مذاکرات برای توافق در این چارچوب است.

آیت‌الله ایمانی گفت: طبیعتاً توافق به‌عنوان توافق موردنظر نیست، توافق خوب موردنظر است و توافق خوب هم در گزاره برگ ملت با شش اصل مشخص آمده و تعیین شده است، طبیعی است تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که از فرزندان انقلاب اسلامی، مدافع خون شهیدان و شهدای هسته‌ای و حقوق ملت ایران هستند می‌دانند که ملت بصیر و هوشیار و بیدار ایران اسلامی و جمهوری اسلامی همان‌گونه که آماده استقبال از یک توافق خوب هستند نسبت به توافق بد هرچند که امضاء هم شده باشد پاسخ منفی خواهد داد.

نظرات بینندگان