کد خبر: ۷۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس: به 1000 روحانی دائم در روستاهای پرجمعیت نیاز داریم

حجت‌الاسلام محمودی گفت: در سال گذشته بیش از هفت هزار مبلغ در مقاطع مختلف فرهنگی مثل رمضان، فاطمیه، محرم و صفر به مناطق مختلف استان رفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام سید ولی‌الله محمودی نژاد در نشست خبری اظهار داشت: امسال روز اطلاع‌رسانی با رمضان مصادف شده که امیدواریم بتوانیم دینمان را در رمضان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات نهادی دینی و متولی مسائل فرهنگی و دینی است، گفت: این سازمان تمام تلاش خود را در راستای گسترش فرهنگ اسلام بکار می‌برد که سیاست‌گذاری‌هایی که توسط رهبر معظم انقلاب تنفیذ شده انجام دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه دعوت و ساماندهی و آموزش مبلغین یعنی کسانی که مسائل دینی را می‌آموزند، باید در ایام سال به مناطق مختلف و محافل مختلف بروند و در بین مردم رسالت پیامبر را انجام دهند و احکام را برای مردم بازگو کنند، تصریح کرد: اینها تربیت‌شدگان حوزه‌های علمیه هستند که بعد از تحصیلات و تشخیص امور فرهنگ دینی در میان مردم حضور می‌یابند و مردم را ارشاد می‌کنند.

محمودی‌نژاد ادامه داد: در سال گذشته بیش از هفت هزار نفر در مقاطع مختلف فرهنگی مثل رمضان، فاطمیه، محرم و صفر و مناسبت‌های مختلف در استان حضور پیدا کردند و به مناطق مختلف رفتند.

وی اضافه کرد: به تمام مبلغین سطح استان بعد از اتمام تحصیلات حوزوی، آموزش‌های شیوه‌های تبلیغی را می‌دهیم ولی دوره‌های خاصی برای برخی مبلغین است؛ مثل مبلغینی که بر مباحث مربوط به فرق، ادیان و نحله‌های انحرافی آشنا هستند که تاکنون نزدیک ده دوره در این مورد برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: سال گذشته مجموعاً 15 تا 17 درصد مبلغین مجموعه مبلغین خواهر دوره‌دیده هستند و امسال هم در ماه رمضان که حدود هزار نفر مبلغ هستند و 20 درصد خواهران مبلغ هستند.

محمودی‌نژاد بیان کرد: مجموعاً از حوزه علمیه قم حدود 700 نفر و بقیه را از مبلغین حاضر در حوزه‌های شهرستان‌های فارس و مرکز استان تأمین کردیم.

وی افزود: حدود 100 نفر روحانی به‌صورت طولانی‌مدت در مناطق مختلف نیازمند و فاقد روحانی مستقر شده‌اند که این تعداد مبلغ توانمند آشنا به تمام حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روستاهای اطراف را هم تحت پوشش قرار می‌دهند؛ یعنی یک روحانی چندین منطقه را تحت پوشش تبلیغی قرار می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه به حداقل هزار روحانی دائم در روستاهای پرجمعیت نیاز داریم، گفت: هزار روستای پرجمعیت با حدود دو هزار نفر به بالا داریم.

وی بیان کرد: با پیش‌بینی اعتبارات لازم و کمکی در سال 94 می‌توان تعداد روحانیون مستقر در روستاها را از 100 به 150 رسانید.

محمودی‌نژاد گفت: الآن 200 روحانی مستقر تحت عنوان "طرح هجرت مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس" و 100 روحانی تحت طرح استقرار سازمان تبلیغات در روستاها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم طرح اوقات فراقت پیش‌بینی‌شده را انجام دهیم، ولی امسال طرح اوقات فراغت در 60 نقطه استان برگزار می‌شود.

وی گفت: تربیت نیروی انسانی توانمند و آشنا به علوم جدید و حوزوی تحت عنوان دبیرستان‌ها و مراکز آموزشی معارف از برنامه‌ای اداره تبلیغات است که حدود 1500 دانش‌آموز در دوره متوسطه در 13 دبیرستان در سطح استان تحت تربیت و آموزش هستند که این یک حرکت اصلی و مهمی است که این اقدام برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای راه‌یابی به دانشگاه یا حوزه‌های علمیه و بعد از آناست.

محمودی‌نژاد بیان کرد: سازمان‌دهی تشکل‌های دینی مثل هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد انجمن‌های اسلامی، سازمان‌دهی چهار هزار هیئت تاکنون و 30 کانون و مرکز مداحان برای سازمان‌دهی امور مداحان مشخص شده است.

وی بیان کرد: کمیته انجمن‌های اسلامی کارخانه‌ها و ادارات را داریم، سازمان‌دهی می‌کنیم، در مساجد همکاری خوبی بین مرکز امور مساجد انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان از رنگ و بوی جدی‌تری در استان برخوردار است، یکی از مراکزی که بزرگان دعوت شدند در مسجد موسی بن جعفر آیت‌الله بنیادی با هماهنگی سازمان مرکز دعوت شدند و نماز ظهر و عصر در این مرکز حضور دارند و از مردم دعوت می‌کنیم، بروند.

وی بیان کرد: از برنامه‌های ما گفتمان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و در محل مساجد است که امسال برنامه‌های خوبی پیش‌بینی‌ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: امسال برنامه‌های وسیعی داریم که احکام کسب‌وکار را در بین اصناف استان توسعه دهیم، بحث پشتیبانی از مجالس مذهبی که معمولاً پشتیبانی معنوی می‌کنیم و سعی می‌کنیم این مجالس برپا باشند.

محمودی‌نژاد بیان کرد: در سطح وسیعی امسال بحث اخلاقی و خانواده و بحث عفاف و حجاب را توسعه می‌دهیم اگر اعتبار فرهنگی دولت در اختیار ما بگذارد.

نظرات بینندگان