کد خبر: ۷۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

شهردار شیراز: ساختمان فعلی شهرداری به موزه تبدیل می شود

پاک‌فطرت گفت: برآورد اولیه اجرای ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، محور عرفان و تقاطع غیر هم‌سطح شهید رودکی، دو هزار میلیارد ریال است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی در شهر شیراز گفت: ساختمان فعلی شهرداری شیراز متعلق به 70 سال پیش است، ساختمان فعلی شهرداری مرکزی شیراز واقع در میدان شهدا، پس از ساخت و بهره‌برداری از ساختمان جدید به موزه شهرداری شیراز تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: زمین در نظر گرفته‌شده برای ساخت ساختمان جدید شهرداری شیراز در یک منطقه کمتر توسعه‌یافته و بافت قدیم شهر شیراز، حدفاصل پل امام علی(ع) و چهارراه راهنمایی در نظر گرفته شده و قطعاً به رونق منطقه کمک بسیاری می‌کند که فاز اول این ساختمان با 25 هزار مترمربع مساحت در یک دوره زمانی 24 تا 30 ماه ساخته و طراحی فاز دوم آن نیز انجام شده است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شهرداری شیراز به دنبال تحقق مدیریت واحد شهری است، گفت: طی مدت‌زمانی که این مهم در حال تحقق است ساختمان جدید شهرداری نیز توسعه می‌یابد.

شهردار شیراز بیان کرد: در ساختمان جدید شهرداری بخش‌هایی از جمله مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، مرکز دیتاسنتر، سالن‌های آمفی‌تئاتر و تمام امکانات و بخش‌های موردنیاز هشت معاونت شهرداری و حوزه شهرداری مرکزی ایجاد می‌شود.

وی در خصوص پروژه احیای محور عرفان «طرح توسعه مقابل علی ابن حمزه» گفت: نقطه آغازین این محور پیاده دروازه قرآن است و پس از عبور از مقابل علی ابن حمزه(ع) وارد بازار وکیل می‌شود و پس از آن به حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) می‌رسد و این محور در ادامه از شاه‌چراغ(ع) به محور امامزاده ابراهیم(ع) و در نهایت به آرامستان دارالسلام که کار احیای آن در دست انجام است منتهی می‌‌شود.

پاک‌فطرت ییان کرد: باید با تکمیل این طرح، در کنار ایجاد یک مسیر گردشگری پیاده‌روی، بتوانیم ترافیک شمال و جنوب ساحلی و مقابل علی ابن حمزه(ع) را نیز به زیر ببریم تا مسیر برای گردشگران به‌طور کامل آماده شود.

شهردار شیراز ادامه داد: با اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی «انتهای همت جنوبی و کمربندی»، مشکلات تردد در این محدوده نیز برطرف می‌شود.

وی گفت: برآورد اولیه برای اجرای این پروژه‌ها دوهزار میلیارد ریال است.

نظرات بینندگان