کد خبر: ۷۱۲۵۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
مشاور اعظم استاندار فارس:

استاندار فارس استعفا نمی دهد/ کدخداپور می ماند/ فرماندار جدید مرودشت مشخص شده/ مجمع مشورتی هنوز یک خط مشورت به ما نداده

موسوی گفت: اگر یک نفر موقعیت خود را متوجه نشد باید شایعه‌پردازی کند؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، سید محمود موسوی در نشست خبری با بیان اینکه این روزها روزهای شایعه است و بها به اطلاعات غیر مستند نمی‌دهیم، گفت: متأسفانه هفته قبل مصاحبه‌ای توسط یکی از شخصیت‌های استان منتشر شد که یک سری تغییرات دارد صورت می‌گیرد، بخشی از آن شاید درست بود و بخشی در حد پیش‌زمینه بود و متأسفانه خیلی زود صحبت بیرون آمد و باعث شد بازار شایعات رواج بیشتری پیدا کند، ما این شایعات را خیلی نمی‌پسندیم.

حدود 30 و اندی مدیرکل در استان تغییر کرده‌اند

وی با بیان اینکه ما قطعاً از اول استقرار نماینده دولت تدبیر و امید در استان فارس، برای تغییرات برنامه داشتیم، افزود: تعدادی مدیران اجرایی تغییر کردند، مدیرانی که سابقه طولانی داشتند یا کم‌کارآمد بودند برای وزارتخانه‌ها درخواست دادیم و حدود 30 و اندی مدیرکل در استان تغییر کرده‌اند.

مشاور ارشد استاندار فارس بیان کرد: در سطح مدیران اجرایی 34 مدیرکل و در سطح فرمانداران بیش از 95 درصد تغییر دادیم و فقط سه نفر از فرمانداران سابق جابه‌جا شده‌اند به‌جایی که پیش‌بینی‌شده بهتر می‌توانند کار کنند.

24 مدیرکل دستگاه‌های داخلی استانداری هم تغییر کردند

وی با اشاره به اینکه 24 مدیرکل دستگاه‌های داخلی استانداری هم تغییر کردند، اضافه کرد: این روند تغییرات بوده و هست و طبعاً تا روزهای آخر بررسی می‌شود و تغییرات قابل پیش‌بینی است و چیز عجیبی نیست که بخواهد برایش شایعه‌سازی شود.

کدخداپور در برنامه تغییرات نبوده‌ است

مشاور ارشد استاندار فارس بیان کرد: کدخداپور در برنامه تغییرات نبوده‌ و پست وی از قسمت‌هایی بوده است که شایعه به آن خورده بود.

موسوی گفت: اتاق فکر استانداری اتاقی یعنی استاندار و یک سری از مسئولان و صاحب‌فکران از داخل و بیرون مجموعه دولتی که به آنها مأموریت داده که درباره مسائل روز فکر کنند و نتیجه را به ما بگویند.

وی در مورد کار خبری کردن در حوزه استانداری بیان داشت: همیشه درب استانداری به روی خبرنگاران باز است.

بحث استعفای استاندار مطرح نیست و همه این‌ها شایعاتی بیش نیست

مشاور ارشد استاندار فارس گفت: تا یک ماه دیگر قول می‌دهم استاندار با خبرنگاران نشست خبری داشته باشد و استاندار فارس قرار نیست استعفا دهد؛ استاندار در مسئولیت خود باقی می‌ماند و بحث استعفای ایشان مطرح نیست و همه این‌ها شایعاتی بیش نیست؛ هفته پیش یکی از شخصیت‌ها گفت معاون سیاسی استاندار استعفا می‌دهد امروز پیام آماده است که وی جایگزین استاندار می‌شود.

موسوی با بیان اینکه بازار شایعات در فضای شبکه‌های اجتماعی مجازی داغ است و انسان می‌تواند به آن دامن بزند یا آن را متوقف کند، تصریح کرد: نمی‌شود مانع این شبکه‌ها شد، چون جزو ابزاری هست که استفاده می‌شود؛ اما نسبت به مسائل حول محور انتصابات باید از زبان استانداری مباحث را دنبال کرد؛ چراکه از همه زبان‌ها امین‌تر و صادق‌تر است چون متولی این کار است، استانداری آنچه می‌گوید مسئولیتش را بر عهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از اول که آمدیم فشارها برای کسب رسته‌های مهم توسط یک سری موقعیت‌ها شروع شد که این در همه کشور هست، افزود: ما هم تیم بررسی داریم و توانمندی، شایستگی، خوش‌نامی و ارتباط استخدامی را بر اساس معیارهای دولت و استاندار به‌عنوان نماینده دولت انتصابات بررسی می‌کنیم.

مشاور ارشد استاندار فارس گفت: گاهی نفوذ و دخالت‌های مراکز دیگر در این تصمیم‌گیری‌ها تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود کسی که درجه 100 بود نشود و درجه نود انتصاب شود.

وی ادامه داد: برخی فرماندارانی که در همین دوره منصوب شده‌اند را برای هماهنگی و ایجاد شرایط خدمت‌رسانی بهتر و نیاز به تبدیل به احسن تغییر خواهیم داد.

موسوی با بیان اینکه علت و معلول هر موضوعی را باید دید، تصریح کرد: در مورد موضوع فرماندار شیراز، یک‌دفعه دیدم زرین کلاه معاون سیاسی وزارت کشور شد و فرمانداری هم نداریم پس مجبور بودیم سرپرست بگذاریم، فرماندار بعدی هم وزارت کشور حکم زد ولی چون استخدام نشد هرچند می‌توانست و ما متهم می‌شدیم به بی‌قانونی وزیر کشور حکم کرد و مجبور شدیم عوض کنیم.

بیات پور از اول به‌عنوان مدیرکل شهری استانداری بود و مأموریت داشت چندماهه این پست را نگه دارد

وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی متوجه کاستی‌ها می‌شویم، گفت: بیات پور از اول به‌عنوان مدیرکل شهری استانداری بود و مأموریت داشت چندماهه این پست را نگه دارد، الآن هم پستشان کمتر از فرماندار نیست و یکی از مدیران عالی‌رتبه استانداری است.

مشاور ارشد استاندار فارس گفت: پشت پرده موضوع زمین و مسکن خبرنگاران را دنبال می‌کنیم و تعاونی که تشکیل شده ناقص بوده و عام نبوده و همه خبرنگاران نبوده‌اند، ما دنبال این هستیم که همه خبرنگاران باشند.

موسوی بیان کرد: سرپرست هم حکم فرماندار را دارد و ازنظر ما عالیشوندی فرماندار است.

استعفای فرماندار مرودشت هم برای این می‌گویم که جانشین برای وی تعیین شده است

وی گفت: یک سری مدیران استعفا کردند که البته به خاطر اینکه هنوز برای پاسخ دادن به آنها وقت داریم نمی‌شود گفت، استعفای فرماندار مرودشت هم برای این می‌گویم که جانشین برای وی تعیین شده است.

برخی به‌عنوان دوست کناره‌گیری می‌کنند و شروع به شایعه‌پراکنی و تضعیف مدیریت استان می‌کنند

وی ادامه داد: برای ورزش و جوانان تقریباً یک سال و نیم است که آسیب را در آن می‌بینیم و دوستانی واسطه شدند و گفتند مدیرکل سابق فعال‌تر می‌شود و شش ماه فرصت دادیم، بعد از شش ماه متوجه شدیم حرکتی اتفاق نیفتاد و پس از مدتی طولانی سه گزینه را به وزارت معرفی کردیم که مدیرکل فعلی گزینه سوم بود. سر گزینه سوم هم نهایتاً وزارت ورزش به این رسید که یک مدیرکل غیربومی بیاورد، برخی نمایندگان هم به این نتیجه رسیده بودند، نفر سومی که نزدیک به هفت هشت ماه راجع به وی برنامه‌ریزی می‌شد در 18 خرداد توسط وزیر ورزش حکمش صادر شد. وزارت ورزش خودش متخصص این کار است و می‌داند که این گزینه اهل ورزش هست یا نه.

وی گفت: پیشنهاد ما و تشخیص وزارت ورزش موجب شد فرد فعلی به سمت مدیرکل ورزش و جوانان فارس منصوب شود.

مشاور ارشد استاندار فارس بیان کرد: تغییرات باعث می‌شود فردی برگزیده شود و عده‌ای که مایل به وی هستند خرسند و مخالفانش ناراحت شوند، حتی برخی به‌عنوان دوست کناره‌گیری می‌کنند و شروع به شایعه‌پراکنی و تضعیف مدیریت استان می‌کنند.

وی بیان کرد: افراد در جایگاه‌های مختلف با فشار برای به سمت رساندن کاندید خودشان برای پست‌های مختلف به ما فشار وارد کردند و به‌هیچ‌وجه درخواستشان قانونی نبود.

موسوی گفت: در موارد اخیر برخی از افرادی که خودشان را همراه دولت هم می‌دانستند و با سیستم استانداری ارتباط ویژه داشتند اصرار داشتند فردی که هیچ‌گونه سنخیتی با موضوع نداشت سمت بگیرد و به خاطر همین سراغ شایع پراکنی می‌روند، یعنی خط قرمزشان این بوده که فلان شخص مدیرکل شود.

ستاد روحانی کسانی هستند که در انتخابات زحمت کشیدند اما هرکس محدوده حضور خودش را می‌داند

وی افزود: ستاد روحانی کسانی هستند که در انتخابات زحمت کشیدند اما هرکس محدوده حضور خودش را می‌داند، اگر یک نفر موقعیت خود را متوجه نشد و بیش از آن درخواست داشت باید به سمت به شایعه‌پردازی و دروغ‌پردازی رو بیاورد؟ خیلی افراد این‌چنینی درخواست‌های نامشروع از استانداری داشتند که استاندار زیر بار آنها نرفت.

مشاور ارشد استاندار فارس با بیان اینکه نمی‌توان با دروغ و شانتاژ وارد شد، گفت: یک فرد نمی‌تواند از طرف یک جمع حرف بزند و هم قانونی و هم شخصی خیانت در اختیارات است.

وی با بیان اینکه مجمع مشورتی غیردولتی است و ربطی به دولت ندارد و هیچ ارتباط استخدامی و اداری با دولت ندارد، گفت: گروهی از حامیان انتخاباتی دولت روحانی مجمع مشورتی مرکزی در تهران تشکیل داده‌اند و ما هنوز منتظر یک خط از مشورت خارج شده راجع به توسعه استان از آنها هستیم و هنوز به دست ما نرسیده است.

موسوی تصریح کرد: این شورا غدغن شده‌اند که در انتصابات دخالت بکنند و خیلی از مدیران و دوستان ما هم عضو آن هستند و مورداحترام ما هم هستند اما حق دخالت در انتصابات ندارند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
0
دوستان میدانید چرا این اقا مشاور شده شده چون قانونا نمیتوانسته معاون شود میدانید چرا نمیتواند ای کاش خودش به این سوال جواب میداد
شهریاری از شیراز
United States of America
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
0
لطفا جنا آقای موسوی این همه دم از شایسته سالاری و توانمندی و صلاحیت و اهلیت افرادی که به پست و مقام رسوندین نزنید که شبیه یه جک مضحکه و خنده دار میمونه!!! مگه داداش استاندار مدیر کل استانداری نشده؟مگه شریک استاندار فرماندار داراب نشده؟مگه فرماندار فیروزآباد تحمیلی اهالی میمند نیست بواسطه میمندی بودن همسر استاندار؟ مگه خیلیا بواسطه لامرد و مهری بودن پست و مقام نگرفتن؟اینا اسمش شایسته سالاری نیست اسمش مانورهای ماکیاولانه هس آقای مشاور اعظم.همش معامله و قوم و خویش بازی و باج دادن و رفیق بازی هس و امیدوارم که تاوان این همه قلع و قمع نیروهای توانمند و مجربی رو به صرف اینکه در دولت احمدی نژاد بودن رو پس بدید.مطمئن باشید از هر دستی که دادید از همون دست میگیرید.شما هم دو سال از چهار سال یکه تازی و حذفتون با کمباین گذشت.لطفا سانسور نکنید.
ناشناس
Thailand
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
0
بعله ميدونيم چرا، چون بازنشسته شدند و باز نسيته ها نميشه مدير و كارمند بشوند الا در حوزههاي مشاورتي... هاهاها تيرت به سنگ خورد؟
لابد باز ميخواستي يا بگي سكه داده يا گرفته مثل وقتي خيلي ها حرفي ندارند بزنند و از برچسب بدون سند حرف ميزنند كه بگن ما هم هستيم
شيرازه نظر مخاطب را بيان كن
ناشناس
Thailand
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
0
استاندار فارس اصلاحطلبي هست كه دوره احمدي نژاد به زور خانه نشين شده بود اين را خودشان گفتند جوري بيان كرده نويسنده نامه به رئيس جمهور( فعال سابق ستاد روحاني در انتخابات و سهم خواه) كه استاندار انگار مخالف اصلاحطلبي هستند كه اشتباه است
اعلام شده كه : اين عضو سابق ستاد روحاني فشار مي آورد كه معاون سياسي استاندار شود كه وقتي بررسي شد تنها سابقه ايشون مديريت يك واحد پخش لاستيك ماشين بوده از گزينه ها كنار زده شد...
آقا نصيحت پدرانه : هميشه وقتي به چيزي كه ميخواي نميرسي ، از عصبانيت همه را بد نخوان و خود را خوب...
رصد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
0
ای کاش آقایان میدانستند چه کار میکنند! تعدادی دور هم جمع شدند و سمت برای همدیگه تیکه پاره میکنند!اینه انتظاری که مردم از روحانی و روحانی از مدیرانش داشتند؟چرا توجه نمیکنند؟ اما دریغ از ذره ای توان مدیریتی! طفلی دکتر روحانی با این مدیرانش .ظاهرا آقایان وضع استان را نمیدانند نه نظراتی بر قیمتها و نه...
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
0
خدا وکیلی این حق شناس ودارو دسته اش که در آموزش وپرورش منصوب کرده اید به نظر اکثریت دوستان به درد کارشناس فنا آوری می خورد نه معاونت اداره کلیدی مثل آموزش وپرورش آقای موسوی شماهم با اون اتاق فکرت چی می کنی ؟!!!