کد خبر: ۷۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

افزایش مصرف بنزین بعد از حذف سهمیه‌بندی

مصرف بنزین در خردادماه بعد از حذف سهمیه‌بندی و تک‌نرخی شدن این فرآورده به‌طور میانگین روزانه ۱.۵میلیون لیتر نسبت به ماه اردیبهشت‌ماه افزایش یافت.
به گزارش شیرازه، تسنیم نوشت: در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه متوسط روزانه مصرف بنزین حدود 69میلیون لیتر بود که با حذف سهمیه بندی بنزین و عرضه هر لیتر از این سوخت به‌قیمت 1000 تومان، مصرف این فرآورده در هفته نخست خردادماه به رقم 76میلیون لیتر در روز رسید.

یکی از دلایل افزایش چشمگیر مصرف بنزین در این مدت تعیین مهلت زمانی برای مصرف بنزین 700تومانی ذخیره‌ شده در کارت‌های سوخت است؛ بر این اساس دارندگان این سهمیه تنها تا پایان شهریور مهلت استفاده از ذخیره بنزین 700تومانی خود را دارند.

اگرچه تب مصرف بنزین 700تومانی در هفته‌های بعد فروکش کرد اما همچنان مصرف این فرآورده نسبت به ماه گذشته روندی افزایشی را نشان می‌دهد. طبق آمار مصرف بنزین در هفته دوم خردادماه 71میلیون لیتر، هفته سوم 70میلیون لیتر و هفته چهارم 71میلیون لیتر ثبت شد.

مصرف روزانه بنزین در خردادماه به‌طور متوسط حدود 72میلیون لیتر بود که نسبت به اردیبهشت ماه با متوسط مصرف 70.5 میلیون لیتر از افزایش دودرصدی مصرف این فرآورده حکایت می‌کند.


نظرات بینندگان