کد خبر: ۷۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 1 تیر 94

«نوزادان 10 میلیون و 860 هزار تومانی!»/ پروژه راه آهن شیراز- بوشهر تعطیل شد

موضوع استعفای استاندار که دیروز به شدت در رسانه‌ها قوت گرفت توسط مشاور اعظم وی تکذیب شد.

سالادبه گزارش شیرازه؛ بررسی روزنامه ‌های امروز استان نکته‌های جالبی درپی داشت که شما را دعوت به خواندن آن می‌کنیم:

سالاد تیتر یک و عکس امروز به موضوع برد تیم ملی والیبال در برابر تیم آمریکا اختصاص یافته است: «آمریکا مغلوب آزادی شد».

مشاور اعظم استاندار فارس که این روزها بدجوری سرگرم مهره چینی در استان است در نشست خبری خود، ضمن تکذیب استعفای استاندار گفته: «تغییرات مدیریتی قطعا ادامه خواهد یافت». این خبر را می توانید در صدراخبار داخلی این روزنامه ببینید.

مدیران و مسئولان قضایی استان به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه در نشستی به تشریح اقدامات صورت گرفته و در دستور کار خود پرداختند. القاصی مهر در این نشست گفته: «پرونده حمله به علی مطهری در مرحله رسیدگی است» که تیتر دیگر صفحات داخلی این روزنامه است.

گوشت آهو ارمغان آینده بمو؛

سالاد

سالاد تیتر یک خود را به «مسکن مهر لپویی، مهری که به دل مردم ننشست» اختصاص داده است. این گزارش که به نقل از یکی از خبرگزاری ها کار شده با ارایه آمار و ارقامی از این پروژه به بررسی این طرح و مشکلات آن پرداخته است.

عکس امروز این روزنامه به برداشت غیرمجاز از سفره های آب زیرزمینی اختصاص یافته است که با «فارس بهشت حفاران غیرمجاز!» تیتر شده است. مدیر عامل آبفای فارس با اعلام آماری از میزان برداشت به میزان خسارت های وارده اشاره کرده و گفته: «برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی بلای جان استان شده فارس شده است».

«حکایت خسته کننده و تکراری راه آهن شیراز – بوشهر» تیتر دیگر این روزنامه است که به بررسی این پروژه و نبود اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است. سرپرست راه و شهرسازی بوشهر در این رابطه گفته: «این پروژه متوقف شده و مشخص نیست چه زمانی فعالیت آن دوباره از سر گرفته شود».

گزارش جالبی هم در مورد حداقل هزینه های یک نوزاد تا یک سالگی هم توسط این روزنامه به رشته تحریر در آمده است. نویسنده هزینه های یک نوزاد را تا یک سالگی را محاسبه کرده است. تیتری که برای این مطلب انتخاب شده: «نوزادان 10 میلیون و 860 هزار تومانی!» است.

ویژه‌نامه‌ای هم به مناسبت هفته قوه قضائیه در این روزنامه به چاپ رسیده است که به گفته های مسئولان این قوه، اقدامات انجام گرفته و برنامه های آتی این سازمان اختصاص یافته است.

سالاد امروز با دو عکس کار خود را شروع کرده است. یکی مربوط به کلنگ زنی 3 پروژه عمرانی که توسط شهرداری به زمین زده شده و دیگری به القاصی مهر و نشست خبری وی اختصاص یافته است.

اما تیتر یک این روزنامه به نشست خبری مشاور اعظم استاندار مربوط است که با عنوان «واکنش ها به خبر تغییر استاندار فارس» خودنمایی می کند. موسوی در این نشست استعفای استاندار را تکذیب کرده و از ادامه روند تغییرات در سطح مدیریت کلان استان خبر داده است.

چهارمین بخش صفحه نخست را طبق معمول یادداشت این روزنامه پر کرده است که با تیتر «پزشکی شرم» به رشته تحریر درآمده است. نویسنده در این یادداشت با اشاره صحبت وزیر بهداشت که گفته بود از زیاده خواهی برخی از پزشکان احساس شرم کرده به بررسی اوضاع کشود در بخش بهداشت و درمان پرداخته است.

سالاد «کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای تصویب شد» را تیتر کرده است. این طرح با 199 رای موافق نمایندگان تصویب شده است.

عکس امروز این روزنامه اما مربوط است به شهرداری و وعده شهردار مبنی بر «ساختمان مرکزی شهرداری به موزه تبدیل می شود».

خبر جیره بندی آب در دو شهر استان هم از جمله اخبار داخلی این روزنامه است که به نقل از مدیر کل آبفای استان کار شده است.

نظرات بینندگان