کد خبر: ۷۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۴
هفتاد و سومین معجون وبلاگی شیرازه؛

در اسلام تماشاچی نداریم/ قیاس مع الفارق رئیس جمهور/ داستان جیب خالی مردم

در هفتاد و سومین قسمت از معجون وبلاگی، منتخبی از مطالب وبلاگ نویسان فارس در موضوعاتی از قبیل «جیب های مردم خالی شده است،«مناظره باد و آفتاب» و موضوعات دیگر منتشر شده است.
شیــــــرازه: وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

وبلاگ سربازان رهبری در مرودشت نوشت: سلام بر ۱۷۵ شهید غواص

پیام رهبری به ۱۷۵ شهید غواص: سلام بر دست های بسته و پیکرهای ستم دیده ی شما

پوستر پیام رهبری

در اسلام تماشاچی نداریم؛

صبا پاتوق وبلاگی همه سروستانی ها نوشت: امان از درد وات ساپ

مرغ سحر، شاعر طنز پرداز و منتقد سروستانی در جدیدترین شعر فکاهی خویش از واتس آپ و معضلات این پدیده جدید اجتماعی گلایه کرده است.

خداوندا شدم بیمار واتس آپ!

همه روز و شب اندر کار واتس آپ!

حسابی خلق را سرگرم کرده است

خدا خیرش دهد معمار واتس آپ!

بترس و دیگران را هم بترسان

تو از دندان و نیش مار واتس آپ

گرفتار خودت کردی حسابی

به خالِ نقطه ی پرگار واتس آپ

کلیپ و صحنه ی زشتش بماند

بترس از زهر و تیغ خار واتس آپ

بپا هر حرف و گفتی جای آن نیست

پر از موش است هر دیوار واتس آپ!

از ان روزی بترس ای جان که گردد

وبال گردنت ادبار واتس آپ

تو گویی پای میز قهوه خانه است

شدم کور از دم سیگار واتس آپ

فلانی گشته معتادش حسابی

نشسته گوشه ی انبار واتس آپ

وات ساپ شیرازی

از آن ترسم بگیرندش به جرمی

ببینم گردنش بر دار واتس آپ!

شنیدم گشته جای بحث و دعوا

مباش ایمن تو از آزار واتس آپ

بترس از غرش این شیر وحشی

به دستانت بگیر افسار واتس آپ

حیا و شرم و حرمت پر زد و رفت

چو سیمرغ از دل عطار واتس آپ

ز بس فیلم و کلیپ دانلود کردیم

رسیده تا فلک بازار واتس آپ

به زن گفتم که وای فای دورمان کرد

تو دلدار منی یا یار واتس آپ؟!

اگر مرغ سحر وای فای نداری

برو کافی نت ِ گلزار واتس آپ

پس از یک روز کامل روزه داری

چه حالی می دهد افطار واتس آپ !

وبلاگگل یاس نوشت: رنگ و بوی رمضان…

آنچه در وجود هر کس پنهان است خواه و ناخواه دنیای اطراف را تحت تاثیر قرار میدهد خوبی و بدی همچون پرتوهای نور در آینه ی این جهان انعکاس یافته و برگشت آن روح و جسم ما را تحت الشعاع قرار میدهد.

فطرت ادمی الهی است و به این خاک تیره و گره خورده با نگاه های پر حسرت و بخیل تعلق ندارد آوای ربنا لا تزع قلوبنا را به گوش جان می شنویم و سبک بال روح و جسم را از غبار تیرگی ها می زداییم هر چه در خور وجود انسان است در لابه لای ثانیه های زندگی جا نهفته است. و این در بهترین ماه خدا به والاترین صورت به تصویر کشیده می شود.


دلها با رنگ و بوی رمضان معطر و صوت قرآن راهی ضیافت الهی می شود و این زیباترین نقطه تلاقی نور و آینه در زندگی ماست.

پس چرا گاهی به وقایعی تاریک و دور از شان انسانی بر می خوریم و چرا فاصله ما تا خدای بزرگ گاهی آنقدر زیاد می شود که گویی هرگز متولد نشدیم و راه و چاه برایمان یکی است و هیچ مرزی را مابین نور و ظلمت قائل نمی شویم.

کاش به حرمت لحظات نورانی این ماه جامعه رنگ خدایی به خود گیرد و چشمان ما شاهد رفتار های نابهنجار و ضد اجتماعی زننده که قدمگاه شیطان لعین است نباشد کاش حرمت ماه سراسر عشق و عبادت را با توسل ملتبسانه به سلسبیل آسمان امامت و پرتو قرآن این ودیعه متبرک الهی در سایه سار طوبایی پیامبر نور و رحمت مخلصانه حفظ کنیم و زمین و زمان را برای حضور آقا و سرورمان قائم موعود مهیا کنیم،یک ماه خیر و نور و رحمت طلوعی زیبا در سپیده دم رسیدن به کمال خواهد بود.


وبلاگ دانشجویی دانشکده مرودشت نوشت: آقای رییس جمهور این چه قیاسی است؟

جناب آقای دکتر روحانی در سخنان خود در استادیوم ورزشی خراسان شمالی بیان کردند که همان طور که شما اسم امام هشتم را می شنوید و شادی می کنید و روحتان در جسم نمی گنجد و پرواز می کند، موسیقی ای که شما را شاد کند و به وجد بیاورد چه اشکالی دارد!

آقای رئیس جمهور! این چه قیاسی بود؟ از خواب بیدار شویدآقای حقوقدان، اینجا ایران است

وبلاگ زائر الشهدا نوشت: سلامی به پاکی اشک . .

پیامی آوردند ...

«مجاهدت غواصان دریا دل عملیات کربلای چها و پنج، هرگز از یاد تاریخ این مرز و بوم نخواهد رفت. آنها همچنانی که خدای متعال فرموده است زنده اند. ما باید تلاش کنیم آن ارزش ها را، که آنها به خاطر آن در این میدان ها وارد شدند، زنده بداریم . . . این شهیدان دریا دل و خط شکن متعلق به همه ملت ایرانند.»

برگزیده از بیانات رهبر انقلاب

سلام مشاورنوشت: راه های عملی برای افزایش اعتماد به نفس

به این سوال جواب دهید، در مورد خودتان چه نظری دارید؟

کسانی که از اعتماد به نفس پائینی برخوردارند در مورد خود و توانائی های خود و هر چه وابسته به انان است، نظر مثبتی ندارند.

اولین قدم و مهم ترین قدم که پیش نیاز رسیدن به اعتماد به نفس بیشتر است، تغییر باورها است. با تغییر باورها و نحوه ی عملکرد خود می توانید اعتماد به نفس خود را تغییر دهید.

حذف برچسب های منفی در مورد خودتان که در ذهنتان جاری است، اولین قدم در این راه است: من استعداد ندارم، من کشش ندارم، من نمی توانم اعتماد به نفسم را بالا ببرم و… همه برچسب های منفی و خودتخریبی است. ایمان داشته باشید، البته منظور ایمان مذهبی نیست، ایمان به بهتر شدن، توانستن و تغییر، ایمان داشته باشید که می توانید اعتماد به نفستان را بالا ببرید و سپس شروع کنید.

برای بالا بردن اعتماد به نفس لازم است به فیزیک بدنی خود توجه خاص کنیم. حالت و وضعیت جسمی در میزان اعتماد به نفس شما بسیار مؤثر است. بسیاری از اوقات افراد وقت ندارند که با منش و شخصیت ما آشنا شوند، بنابراین آنان از روی لباس و ظواهر ما به قضاوت درباره شخصیت ما میپردازند.

در ذهن خود فردی که از اعتماد به نفس بالائی برخوردار است و شما آن را می شناسید تصور کنید. چه ویژگی هائی دارد؟ حال در ذهن خود فردی را تجسم کنید که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار نیست و شما آن را می شناسید، چه ویژگی هائی دارد؟

اوصاف بدنی کسانی که اعتماد به نفس بالائی دارند: صاف و کشیده می ایستند. محکم و استوار قدم برمی دارند. سر خود را بالا نگه می دارند. سینه خود را جلو می دهند. محکم و رسا صحبت می کنند. در حالت نشستن، ایستادن یا سخن گفتن نشان اطمینان و استواری خاصی در آنان به چشم می خورد.

اوصاف بدنی کسانی که اعتماد به نفس ندارند: خمیده و نامناسب راه رفتن، شل و ول حرف می زنند، سرشان رو به پائین است، اهل ورزش و پویائی کمتر هستند. حرکاتشان کند و سرعت عمل کمی دارند.

قوانین فیزیکی و جسمی برای بالا بردن اعتماد به نفس: 1-به خود برسید:شما باید همیشه به خود برسید چه در تنهائی و چه در جمع، چه در مسافرت چه در شهر خود، چه در بین بیگانگان و چه در بین آشنایان. حدیثی داریم که حتما قبل از خروج از خانه به آینه نگاه کنید. پیامبر صلوات الله همیشه با خود شانه، آینه و عطر همراه داشتند و از عطر استفاده می کردند. ظاهر شما با شما و دیگران حرف می زند. لباسی اتو دار و پاکیزه به تن کنید. در منزل هم به خود برسید تا آراستگی عادت شما شود، تا خودتان را باور کنید.هر دوساعت یکبار جلوی آینه بروید و به خود برسید. کفشهایتان را واکس بزنید. هماهنگ و موزون لباس بپوشید. اجازه ندهید زیاد چاق و یا زیاد لاغر و تکیده شوید.

۲-تبسم:شما برای اینکه در خود اعتماد به نفس بیاورید،باید حالت کسانیکه اعتماد به نفس دارند را به خود بگیرید. یکی از ساده ترین این حالتها لبخند است. لبخند رضایت خاطر درونی شما را افزایش می دهد و بالطبع اعتماد به نفس شما را زیادتر می کند. تبسم و خندیدن آندوروفینی در مغز ترشح می کند که سبب تسکین درد می شود و احساس خوبی را در شما ایجاد می کند.چهره متبسم شما در دیگران نیز تاثیر بسیار مثبتی ایجاد می کند. از این پس به هیچ عنوان بدون لبخند از منزل خارج نشوید. در تنهائی هم متبسم باشید. هم اکنون لبخندی بر لب بنشانید تا آثار آن را بر روح خود حس کنید.

وبلاگبدر نوشت: این دلم در سحرش منتظر دعوت اوست


جسم کوچک مرا

فرشته ستایش می کرد

و……..

لبان تشنه ام

یار نوازش می کرد

به تنم می گویم:

که اذان نزدیک است

بر سرسفره ی افطار خدا

این دلم مهمان است

این دلم در سحرش منتظر دعوت اوست

چون که بی دعوت دوست دل من مهمان نیست

و چه زیباست سحر و چه زیباست خدا

بر سر سفره ی آن عشق

دلدادگی از شوق، فراوان پیداست

شاعر:ریحانه غفارزاده


کلام فارس نوشت: عباس وروجک و اردوی جهادی

برای بازدید از منطقه ای که قراره تابستون بچه ها رو ببریم اردوی جهادی رفته بودیم یکی از روستاهای اطراف شمال فارس که البته از ۲سال پیش اردو همون جا برگزار میشه و مردم منطقه بخوبی بابچه هاآشنا هستند.

جاتون خالی خیلی خیلی خوش گذشت و یه جورایی هم فال بود و هم تماشا…

از اینکه مسئولین محترم روستا حسابی برا برادرا کار عمرانی تراشیدن و خلاصه هر چی کار بنایی داشتن گذاشتن رو دوش بچه ها (کاش اونجا بودید و قیافه ی برادرا رو میدید که از اینکه اینهمه کار سخت توو تابستون باید انجام بدن چه شکلی شده بودن.)

ordoo jahadi

یه آقا پسر کوچولو بود به اسم عباس که پسر شیرین و شیطونی بود.عباس آقا ظهر کنار ما ناهار خورد و بعدش انگار رگ شیطونیش گل کرد. یهوو چشمامونو باز کردیم دیدیم بعله عباس آقا رفته بالای درخت. اگه بدونید چه دردسری درست کرد این بچه. هر کاریش می کردیم نمی اومد پایین. با هر ترفندی که خواستیم بیاریمش پایین نشد که نشد. بهش گفتیم زنگ می زنیم به مادرت میاد دعوات میکنه، گفت زحمت نکش شارژ موبایلتم حروم نکن که مامانم عادت داره به این کارای من نمیاد.

گفتیم داداشت اومده ها بیا پایین که میاد کتکت میزنه، گفت فکر کردی؟ داداشم هم مثل خودمه. کاکو بدو بیا بالا. یکی از بچه ها ی همون روستا زیر درخت وایساد و یه چوب گرفت توو دستش گفت : عباس مسخره بازی دیگه بسه، بیا پایین. بهش گفت باشه میام ولی اول چوبتو بنداز، چوبو انداخت. گفت حالا دستاتو بیار بالا، بنده خدا آورد. گفت خب حالا بگو خدایا شکرت، برو کنار منو گول نزن…

یعنی همه مون اونجا از خنده ریسه میرفتیم…خلاصه بعد نیم ساعت خودش خسته شد اومد پایین. ولی خاطره ی خوبی رو برای ما به یادگار گذاشت. اردوی جهادی هست دیگه لذت خاص خودش رو داره…

وبلاگ ” اسلام آباد جوان ” نوشت : جیب های مردم خالی شده است

کسی منکر تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم نباید باشد تحریمها بر زندگانی مردم تاثیر داشته اما باور کنیم بی تدبیری ها و در یک کلام رانتهای آقازادگان بیشتر از تحریمها کمر ملت را شکست. ما نه جیره خوار آمریکاییم و نه وابسته به استعمار ما سالهاست تحریمیم توسط خودمان. تحریم های که بر ضد ملت ایران انجام میشود مگر مربوط به همین چند سال است خیر ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم، امروز جیب های خیلی ها خالی است و اندک اسکناسی هم که باقی مانده خرج بی تدبیری های کسانی میشود که نتوانستند تحریمها را مدیریت کنند. مقام معظم رهبری بارها گفته اند که تحریم ها نتوانسته است ملت را از پای در بیاورد سو مدیریت است که بلای جان ملت شده است و جیب ها را خالی کرده است …

وبلاگ علمدار بصیر نوشت: از قطع شدن یارانه بازیکنان والیبال تا درخواست های عاجزانه والیبالیست های لهستانی

تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم خود مقابل آمریکا در هفته ششم لیگ جهانی والیبال با نتیجه ۳ بر صفر تیم ملی آمریکا را شکست داد و ۱۳امتیازی شد.بردن آمریکا در هر شرایطی و در هر زمانی برای ملت ایران لذت بخش است و در این بین نیز شبکه های اجتماعی جایی برای ابراز این شادی هاست.

پیام های جذاب و خواندنی ملت ایران پس از دو برد تاریخی تیم ایران مقابل آمریکا را در ادامه بخوانید.

این کوه که از بال مگس لرزان نیست

ما ملتمان اهل "بله قربان”نیست

بعد از دو شکست پشت هم ,آمریکا

فهمید حریف کشور ایران نیست

در بازی رفت در امریکا باختیم،در بازی برگشت بردیم! این یعنی امریکا یادت باشه بقول حضرت آقا

دوران بزن و در رو تموم شده… بزنی میخوری!

هرچند که سیب سفره هامون کال است

در بازی پنج و یک کنون فینال است

این بازی برد برد ارزانیتان

ما چشم امیدمان به والیبال است

بنظرم بازی برگشت که تموم شد آمریکایی ها رو پیاده بفرستیم آمریکا! و بگیم چون قطعات هواپیما نمیدین، همینه که هست! تحریمیم؛ میفهمی؟! تحریم

آخرین خبر…

در پی پیروزی قاطع والیبالیست های غیور ایرانی؛ لهستان اعلام کرد در قضیه هسته ای ایران کاملا بی طرف است! لهستان از والیبالسیتهای قهرمان ایرانی عاجزانه تقاضا می کند که لطفاً در حین بازی با لهستان به این نکته توجه داشته باشند که لهستان عمیقاً باور دارد انرژی هسته ای حق مسلم ایرانی هاست! لذا نیازی نیست اینقدر وحشتناک بازی کنید! ما که با شما دشمنی نداریم آخه…


نظرات بینندگان