کد خبر: ۷۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

تفاهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تورین ایتالیا برای تبادل استاد و دانشجو

بر اساس این تفاهم نامه ما می توانیم در هر سال تا 6 دانشجو و 2 استاد را تبادل کنیم و در مجموع تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت 5 سال دارای اعتبار است و در صورت توافق طرفین ادامه خواهد داشت.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و تورین ایتالیا تفاهم نامه همکاری در زمینه های علمی و پژوهشی امضا کردند.

این تفاهم نامه همکاری با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و قائم مقام  دانشگاه تورین ایتالیا مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

دکتر نصراله عرفانی، معاون بین الملل دانشگاه در این خصوص، گفت: این تفاهم نامه شامل قسمت های مختلفی از جمله تبادل دانشجو و استاد و همکاری پژوهشی مشترک است.

وی افزود: در تمامی تفام نامه های بین المللی که با سایر دانشگاه های معتبر خارجی امضا می شود، یک نفر از هر دانشگاه به عنوان استاد مسوول انتخاب می گردد که مسوولیت اجرایی شدن بندهای مختلف تفاهم نامه را بر عهده می گیرد، در این مورد نیز دکتر کامران باقری لنکرانی رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت، مسوولیت استاد مسوول از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سرجیو بورتولانی قائم مقام دانشگاه تورین ایتالیا نیز استاد مسوولی دانشگاه طرف مقابل را برعهده دارد.
دکتر عرفانی اظهار داشت: تفاهم نامه به زودی بر روی سایت معاونت بین الملل دانشگاه قرار می گیرد و اساتید می توانند در زمینه های مورد علاقه جهت همکاری، با معاونت بین الملل یا استاد مسوول تفاهم نامه، هماهنگ نمایند.
وی گفت: دانشگاه تورین ایتالیا دارای رشته های پزشکی و غیر پزشکی است و در حوزه پزشکی به ویژه در مطالعات و درمان های سرطان و همچنین پیوند اعضا و سیاستگذاری سلامت، فعال است.
دکتر عرفانی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه ما می توانیم در هر سال تا 6 دانشجو و 2 استاد را تبادل کنیم و در مجموع تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت 5 سال دارای اعتبار است و در صورت توافق طرفین ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهمن سال 93 به منظور توسعه همکاری های بین المللی، جذب دانشجویان خارجی و ارتقای رتبه دانشگاه در رتبه بندی های جهانی تاسیس شد که در حال حاضر در طبقه سوم ساختمان مرکزی دانشگاه فعالیت می کند.

دکتر عرفانی اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته 40 دانشجوی خارجی پذیرش آزاد در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل خود را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز کرده اند و در رشته های تخصصی فلوشیپ از جمله پیوند اعضا، بیهوشی پیوند اعضا و پریناتولوژی و همچنین سایر مقاطع تخصصی و فوق تخصصی در حال جذب دانشجوی خارجی هستیم.

لازم به ذکر است که سرجیو بورتولانی ( Sergio Bortolani ) قائم مقام دانشگاه تورین ایتالیا در سفر به شیراز از بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده پزشکی و مرکز تحقیقات سرطان نیز بازدید کرد و علاقمندی خود را برای برقراری ارتباطات بین دانشگاهی در حوزه پزشکی اعلام نمود.

نظرات بینندگان