کد خبر: ۷۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 3 تیر 94

4136 روستای فارس متروکه شد!/ آب دو شهر جیره بندی شد

امروز هم برخی از روزنامه‌ها به سفر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد به شیراز در صفحه نخست خود پرداخته‌اند.
4136 روستای فارس متروکه شد!/ ماجرای برکناری استاندار فارس از زبان سخنگوی دولت

به گزارش شیرازه؛ بررسی روزنامه‌‌های امروز استان را به شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

4136 روستای فارس متروکه شد!/ ماجرای برکناری استاندار فارس از زبان سخنگوی دولت ورود 5 واگن به شیراز را به تیتر یک خود کشانده است و تیتر زده: «25 واگن مسافران مترو را جا به جا می کنند».

عکس امروز این روزنامه اما به صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان و کارگزاران نظام مربوط است که «تیم مذاکره کننده امین، شجاع و متدین هستند» را تیتر یک کرده است.

یادداشت امروز قلم نقد خود را به سوی بیمارستان ها گرفته و بررسی وضعیت همراهان بیمار در بیمارستان ها پرداخته است. نویسنده از اینکه بیمارستان ها بخشی از مراقبت های پرستاری را هم به عهده همراه بیمار می گذارند گلایه کرده است. این یادداشت با عنوان «بیمارستان همراه» چاپ شده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به مدیر کل امور زندان های فارس اختصاص یافته است که از «جداسازی زندانیان بر اساس سن و نوع جرم» خبر داده است. حیات الغیب همچنین از اعلام آمادگی این سازمان برای خروج زندان ها برای خروج از محدوده شهری خبر داده است.

4136 روستای فارس متروکه شد!/ ماجرای برکناری استاندار فارس از زبان سخنگوی دولت امروز در 20 صفحه منتشر شده است که به سفر دکتر انتظامی به شیراز در قالب تیتری در گوشه صفحه اول دیروز خود پرداخته بود امروز تیتر یک و عکس صفحه نخست خود را به بازدید وی از عصرمردم اختصاص داده است: «تقدیر دکتر انتظامی از رویکرد عصر مردم در تمرکز زدایی». صفحه پایانی هم میزبان دو خبر از انتظامی است بیش از نیمی از صفحه پایانی را به خود اختصاص داده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به گفت‌وگوی ویژه شبکه فارس با دکتر ایمانیه اختصاص یافته است که به سوژه ای برای روزنامه ها و رسانه ها برای جبهه گیری در برابر طرح پزشک خانواده و شخص ایمانیه تبدیل شده است. طی این برنامه که همراه با نظرسنجی پیامکی بوده 90 درصد مردم مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند که ظاهرا زیاد به مذاق ایمانیه خوش نیامده و از اساس با نظرسنجی در چنین فضاهایی مخالفت کرده است.این خبر با تیتر «مردم و پزشک خانواده» به چاپ رسیده است.

و در پایان جیره بندی قطره چکانی آب در فارس؛

4136 روستای فارس متروکه شد!/ ماجرای برکناری استاندار فارس از زبان سخنگوی دولت

4136 روستای فارس متروکه شد!/ ماجرای برکناری استاندار فارس از زبان سخنگوی دولت تیتر زده: «مجموعه آموزشی «مکتب خبر» و سالن آمفی تئاتر «خبرجنوب» افتتاح شد». این افتتاح با حضور انتظامی صورت گرفته و نیمی از صفحه نخست را به خود اختصاص داده است.

«4136 روستای فارس متروکه شد!» تیتر دیگی است که در صفحه نخست این روزنامه کار شده است. مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تجمیع آبادی ها و خشکسالی های اخیر را عامل اصلی این اتفاق عنوان کرده است.

صحبت نوبخت در مورد استاندار فارس هم در همین صفحه تیتر شده: «تصمیمی برای تغییر استاندار فارس نداریم». نوبخت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران این را اعلام کرده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه هم به سفر معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به شیراز اختصاص یافته است. انتظامی در جمع اهالی رسانه فارس اعلام کرده: « انفصال از خدمت دولتی در انتظار افرادی که به مطبوعات فشار وارد می کند».

4136 روستای فارس متروکه شد!/ ماجرای برکناری استاندار فارس از زبان سخنگوی دولت مصاحبه ظریف با نشریه نیویورکر را تیتر یک کرده است: «شکست مذاکرات پایان دنیا نیست».

عکس امروز اما به گزارش این روزنامه در مورد طرح ترافیک مربوط است. نویسنده به بررسی روند اجرای طرح ترافیک در شیراز، تصمیم گیران و مجریان این طرح، موانع پیش رو و ... در رابطه با این طرح پرداخته است. این گزارش که در صفحه 8 جای گرفته است با «چرا طرح ترافیک، در ترافیک نظرات مختلف مانده است؟» تیتر شده است.

واکنش سخنگوی دولت به تغییر استاندار فارس هم در صفحات داخلی این روزنامه تیتر شده که نوبخت در این باره گفته: «استاندار فارس تغییر نمی کند».

4136 روستای فارس متروکه شد!/ ماجرای برکناری استاندار فارس از زبان سخنگوی دولت نوبخت: «مصوبه مجلس درباره حفظ دستاورهای هسته ای مغایر قانون اساسی است» رییس کل دادگستری استان تهران:«پرونده رییس دولت سابق در حال طی مراحل است» مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس:«کمیسیون ماده 100 دور زدن مقررات ملی را تسهیل می کند» تیتر صفحه نخست این روزنامه است.

نیم نگاه در صفحه نخست، ستونی به شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی روحانی اختصاص داده که با تیتر «رشد و توسعه استان فارس مستلزم همدلی، وحدت و بهره گیری از نظرات و تخصص نیروهای انسانی همسو با اندیشه دولت تدبیر و امید است» منتشر شده است. در ابتدای این مطلب نوشته شده« به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، استان فارس، در راستای نشست های دوره ای با استاندار محترم فارس جناب آقای دکتر احمدی، بر تقویت جو همدلی و حمایت از مدیران همسو با دولت تدبیر و امید تاکید شد»

همچنین این روزنامه نیم صفحه پایین را به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام اختصاص داده است. تیتر انتخابی نیم نگاه از سخنان دیروز رهبری چنین است«همه مسوولان ایران به دنبال توافق خوب، منصفانه عزتمندانه هستند»

نظرات بینندگان