کد خبر: ۷۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۴

عمل 12 ساعته برای خارج کردن استخوان مرغ از گلوی پیرمرد مرودشتی

پس از مشاهده خونریزی دستگاه گوارش فوقانی توسط گروه طب اورژانس بیمارستان نمازی، بلافاصله کار لوله گذاري و مشاوره جراحي انجام شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، یک مرد 60 ساله ساكن مرودشت كه به دنبال بلع استخوان مرغ، پس از پنج روز به بيمارستان نمازي مراجعه كرده و در بدو ورود دچار خونريزي شديد دستگاه گوارش فوقاني در حدود يك ليتر شده بود، مورد عمل جراحی فیستول آئورت به مری قرار گرفت.

پس از مشاهده خونریزی دستگاه گوارش فوقانی توسط گروه طب اورژانس بیمارستان نمازی، بلافاصله کار لوله گذاري و مشاوره جراحي انجام شد.

در بررسي اوليه بيمار با سي تي اسكن، سوراخ بين مري و آئورت همراه با عفونت مدياستين تشخيص داده شد و بعد از مشاوره با گروه هاي جراحي توراكس (قفسه سينه) و جراحي عروق، بيمار به اتاق عمل منتقل شد كه طي يك عمل قریب به 12 ساعته در ابتدا استنت داخل عروقي توسط تيم جراحي عروق متشکل از دكتر محمدرضا رادپي و دكتر سيد مسعود موسوي تعبيه شد.

پس از آن بيمار توسط تيم جراحي توراكس متشکل از دكتر بيژن ضيائيان و دكتر آرمين اميريان تحت عمل برداشت مري و بالا آوردن معده و اتصال آن به باقيمانده مري از ناحيه گردن قرار گرفت.

سرپرستي تيم بيهوشي نیز بر عهده دكتر بهزاد مقصودي بود و با انجام عمل جراحی، بيمار به آي سي يو جراحي منتقل و بعد از حدود 48 ساعت لوله هوايي از راه هوايي بيمار خارج شد.

بیمار در روز هفتم پس از عمل و مراقبت و رژيم غذايي، با حال عمومي خوب از بيمارستان مرخص شد.

نظرات بینندگان