کد خبر: ۷۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۴

سردار گودرزی: سال گذشته در فارس 46 تُن مواد مخدر کشف کردیم

فرمانده انتظامی فارس گفت: 3750 نفر شهید و 12 هزار جانباز در طول 35 سال انقلاب از بهترین فرزندان نیروی انتظامی برای مبارزه بی‌امان با مواد مخدر ایثار کردند تا مردم در آسایش باشند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، سردار احمدعلی گودرزی در مراسم امحاء 12 تُن و 302 کیلو مواد مخدر غیردارویی در میدان کوزه‌گری شیراز اظهار کر: سوداگران مرگ، تاکتیک کشورهای استکباری علیه کشورهای منطقه هستند که تلاش می‌کنند مواد مخدر را که بلایی خانمان‌سوز در مجامع وارد کنند.

وی با بیان اینکه توهم، جنون، اختلال در حافظه و تظاهر مستانه را رهاورد مواد مخدر صنعتی است که فرمول آن در ماهواره‌های متعددی که بیش از 150 ماهواره فارسی‌زبان علیه کشورهای منطقه در حال شکل‌گیری است، گفت: امروز بیش از 50 درصد زندانیان به صورت مستقیم در رابطه با مواد مخدر هستند.

فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: اگر کسی نفقه زنش را بر اثر اعتیاد نمی‌دهد که ریشه‌اش به مواد برمی‌گردد. در برخی استان‌ها طلاق به حدود 50 درصد است که نشئت گرفته از مواد مخدر خانمان‌سوزی است که دیگران به ما تحمیل می‌کنند.

سردار گودرزی بیان کرد: بیش از 350 میلیون نفر در دنیا و یک‌میلیون و دویست هزار نفر به‌طور رسمی و دو میلیون نفر به‌طور غیررسمی در ایران به مواد اعتیاد دارند و جوانانی در حال اسیر شدن هستند که امروز استکبار از نامشان می‌ترسد و زمانی که نام ایرانی‌ها در بغداد و سوریه و غیره می‌آید سوراخ‌هایی را چندمیلیاردی خریداری می‌کنند.

3750 نفر شهید و 12 هزار جانباز مبارزه بی‌امان با مواد مخدر در طول 35 سال انقلاب

وی تصریح کرد:3750 نفر شهید و 12 هزار جانباز در طول 35 سال انقلاب از بهترین فرزندان نیروی انتظامی برای مبارزه بی‌امان با مواد مخدر ایثار کردند تا مردم در آسایش باشند.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: مردم با تشکر و هماهنگی با نیروی انتظامی همیشه بر مجموعه منت داشته‌اند.

46 تُن مواد مخدر سال گذشته در استان فارس کشف شده است

رئیس پلیس فارس با بیان اینکه سال گذشته 46 تُن مواد مخدر در استان فارس که در خط مقدم هم نیست کشف شده است، گفت: اینها مرهون تلاش مضاعف نیروی انتظامی، شورای تأمین، دستگاه مقتدر قضایی استان است.

وی تصریح کرد: امروز امنیت استان مرهون تلاش دستگاه‌های امنیتی و قضایی است.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه آمارها بسیار نگران‌کننده است، افزود: 9 هزار و 650 نفر در سال گذشته خرده‌فروش مواد در استان دستگیر شدند که رقم بزرگی است، 15 هزار و 164 نفر در سال 93 در فارس اعم از خرده‌فروش، تهیه‌کننده و توزیع‌کننده و معتادین ولگرد که معضلات اجتماعی و بهداشتی ایجاد می‌کنند دستگیر شدند که نسبت به سال 92، 58 درصد افزایش دستگیرشدگان خرده‌فروش داشتیم.

سردار گودرزی گفت: این تدبیر مقام معظم رهبری است که فرمودند نیروی انتظامی باید مبارزه با مافیای مواد مخدر که با محوریت خرده‌فروشان هست را با کمک پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام دهد.

وی اضافه کرد: شاهد اقتدار تمام معنای قضات شریف استان هستیم و تعداد زیادی از جوانان استان به لحاظ مشکلاتی که عمدتاً ریشه در ام‌الفساد همه فسادها یعنی مواد مخدر دارد؛ در زندان هستند که نگهداری این تعداد زندانی بسیار سخت است.

فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: باید بتوانیم برخورد با اعتیاد و ریشه ناهنجاری‌های اجتماعی را با همت مردم انجام دهیم و جامعه را پاک کنیم.

سردار گودرزی گفت: در اردیبهشت که خدمت مقام معظم رهبری رفتیم تأکید بر مبارزه بی‌امان بر قطع سرانگشتان باندهای مخوف مواد مخدر داشتند که با هماهنگی نظام استکباری در منطقه جهت سست کردن بنیان خانواده و جوانان این مرزوبوم تلاش می‌کنند.

10 درصد کشفیات مواد مخدر به فارس اختصاص دارد

وی افزود:10 درصد کشفیات مواد مخدر به فارس اختصاص دارد و سال گذشته 5 درصد کشفیات مواد استان افزایش یافت، درصورتی‌ که در کشور کاهش داشتیم.

استاندار فارس: مواد مخدر به عنوان تجارتی پرسود برای سوداگران مرگ در جریان است

سید محمد احمدی، استاندار فارس نیز گفت: قاچاقچیان جوانان و جامعه پاک ما را هدف قرار گرفته‌اند و امیدواریم روزی جامعه پاک از آلودگی‌ها شود.

وی افزود: مواد مخدر به عنوان تجارتی پرسود برای سوداگران مرگ در جریان است و با به‌کارگیری افراد ساده‌لوح آب به آسیاب دشمن ریخته می‌شود و جوانان ما را از ما می‌گیرند.

استاندار فارس تصریح کرد: متأسفانه شاهد افزایش پخش مواد در گوشه کشور هستیم و نیروهای انتظامی و سپاه و امنیتی تنها کسانی هستند که برای پاک کردن این آلودگی‌ها از سطح جامعه تلاش می‌کنند.

وی بیان داشت: مردم باید همکاری کنند و امر مبارزه با مواد مخدر باید همگانی باشد و مردم دلسوزانه و هشیارانه در این مسئله ورود کنند و اگر اطلاعی دارند به مبادی ذی‌ربط و نیروی انتظامی اطلاع دهند. اگر جامعه برای ریشه‌کن کردن مواد قد علم نکند نیروهای دولتی به قدر توان میلیونی مردم توان ندارند.

نظرات بینندگان