کد خبر: ۷۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۴
فرماندار خرم‌بيد در گفتگو با شیرازه:

«چاه مرغی» به مردم خرمبید لبخند زد/ پای خارجی ها به این شهر باز می شود

زمانی گفت: اين معدن يكي از معادن بزرگ و مشهور سنگ مرمريت كشور است كه می تواند اقتصاد استان فارس و شهرستان خرم بيد را متحول سازد.
علی زمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، با اشاره به فعالیت معدن چاه‌مرغي معروف به مجموعه معادن ده‌بيد پس از قريب به چهار سال تعطيلي گفت: اين معدن يكي از معادن بزرگ و مشهور سنگ مرمريت كشور و استان فارس است كه اين قابليت و استعداد را دارد كه اقتصاد استان فارس و شهرستان خرم بيد را متحول سازد.

وی بیان داشت: راه‌اندازی اين معدن مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌های همه‌جانبه مسئولين محترم استان و وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

فرماندار خرم‌بيد تصریح کرد: پيگيري مجدانه استاندار فارس، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنين امام جمعه، شوراي اسلامي شهر و معتمدين مردمي شهرستان باعث شد تا اين معدن پس از مدت‌ها تعطيلي فعال شود.

سنگ كرم استخواني اين معدن از مرغوب‌ترین سنگ‌های مرمريت كشور به شمار می‌رود

رئيس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خرم‌بيد با اشاره به ذخيره بسيار زياد سنگ مرمريت اين معدن گفت: سنگ كرم استخواني اين معدن از مرغوب‌ترین سنگ‌های مرمريت كشور به شمار می‌رود كه علاوه بر مصرف داخلي قابليت صادرات به خارج از كشور را دارد و ساليانه بالغ‌ بر صدها هزار تن سنگ با قابليت فرآوري از اين معدن استخراج خواهد شد.

اين معدن بيش از 700 فرصت شغلي در شهرستان خرم‌بيد ايجاد خواهد كرد كه البته اين تعداد فقط اشتغال مستقيم آن خواهد بود و بالغ‌بر 5000 فرصت شغلي غیرمستقیم به وجود خواهد آورد

وي بيان داشت: اين معدن بيش از 700 فرصت شغلي در شهرستان خرم‌بيد ايجاد خواهد كرد كه البته اين تعداد فقط اشتغال مستقيم آن خواهد بود و بالغ‌بر 5000 فرصت شغلي غیرمستقیم به وجود خواهد آورد كه علاوه بر اشتغال مستقيم و غیرمستقیم موجب رونق و تحول در کسب‌ و کار شهرستان خواهد شد و قطعاً بر همه بخشهای جامعه اعم از ناوگان حمل‌ و نقل بار، بازار شهرستان، گردش مالي بانک‌ها، عمران و آباداني شهرستان تأثیر مثبت خواهد داشت.

فرماندار خرم‌بيد يادآور شد: بهره‌بردار اين معدن، گروه سنگ زاگرس است كه اين بهره‌بردار با تعامل با مردم و مسئولين شهرستان ساليانه ارزش‌افزوده قابل‌توجهی از استخراج سنگ در اين معدن توليد نمايد و موجبات تحولي شگرفت در توليد ناخالص داخلي ايجاد نمايد.

با راه‌اندازی اين معدن بازار سنگ صادراتي اين شهرستان رونق دوباره خود را پيدا خواهد كرد

زمانی اظهار اميدواري کرد: با راه‌اندازی اين معدن بازار سنگ صادراتي اين شهرستان رونق دوباره خود را پيدا خواهد كرد و پاي خريداران خارجي به اين شهرستان بازخواهد شد.

وي تأکید كرد: سنگ موردنیاز بالغ‌ بر 120 واحد فراوري سنگ شهرستان از توليدات اين معدن تأمین و با قيمت توافقي در اختيار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان