کد خبر: ۷۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 4 تیر 94

مردم افراد ناشناس و بدون کارت معتبر بهداشتی را به خانه خود راه ندهند

شایعه‌ی تست قند خون با سرنگ آلوده به ایدز توسط یکی از روزنامه ها بررسی شده است.
جیب‌بُرهایی که قهرمان کشتی شدند/ اگر توافق کنیم هتل‌سازان به شیراز می‌آیند

به گزارش شیرازه؛ سالاد مطبوعاتی امروز به شما خوانندگان محترم تقدیم می‌شود:

جیب‌بُرهایی که قهرمان کشتی شدند/ اگر توافق کنیم هتل‌سازان به شیراز می‌آیند که به طرز عجیبی صفحه نخست دیروز خود را پر کرده بود، امروز به روال سابق خود برگشته اما هنوز هم شاهد اقداماتی غیر حرفه ای در این روزنامه هستیم که از پرداختن به آن می گذریم. تمام مطالب این صفحه هم مربوط به اخبار کشوری است و اخبار استان به حاشیه کشانده شده اند.

صحبت های آیت الله لاریجانی تیتر یک این روزنامه شده است: «مسؤولان قضایی به فکر رویکردهای جدید برای حل مشکلات مراجعان باشند». این گفته لاریجانی به دیدار با مسئولان عالی رتبه دستگاه قضا به مناسبت هفته قوه قضاییه مربوط است.

صحبت دکتر ایمانیه در پنجمین همایش شمیم پاکی در حاشیه این صفحه به چشم می خورد: «70 تا 80 درصد از افراد درگیر با مواد مخدر 18 تا 30 ساله هستند». در این همایش که خبر آن در صدر اخبار داخلی کار شده استاندار هم سخنرانی کرده و گفته: «فارس در حوزه مبارزه با مواد مخدر جزو استان های برتر است».

«استان فارس مبتکر سامانه کارت هوشمند شیر، برای نخستین بار در کشور» را رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داده و گفته از این کارت برای ارایه یارانه شیر و برخی از نهاده های دامی به دامداران استفاده خواهیم کرد که می تواند بسیاری از مراجعات و کاغذبازی های اداری را کاهش دهد. حال چرا در تمام طرح های جدید استان فارس به عنوان استان پایلوت در اجرا انتخاب می شود سوالی است می بایست از مسئولان پرسیده شود.

جیب‌بُرهایی که قهرمان کشتی شدند/ اگر توافق کنیم هتل‌سازان به شیراز می‌آیند خبر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر «تأیید طرح هسته ای مجلس توسط شورای نگهبان» را تیتر یک خود کرده است. بر این اساس مصوبه الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای قانون شد.

عکس امروز این روزنامه به صحبت های ایمانیه در همایش شمیم پاکی اختصاص یافته است. این روزنامه اما برداشتی غلط از صحبت های وی داشته و به اشتباه تیتر زده: «80 درصد جوانان درگیر مواد مخدر هستند». حتی در تنظیم خبر هم این اشتباه دوبار تکرار شده و صحبت های رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به غلط کار شده است. گفتنی است ایمانیه در این همایش گفته: «70 تا 80 درصد از افراد درگیر با مواد مخدر 18 تا 30 ساله هستند».

جیب‌بُرهایی که قهرمان کشتی شدند/ اگر توافق کنیم هتل‌سازان به شیراز می‌آیند با تیتری جالب و البته خنده دار کار امروز خود را شروع کرده است: «در صورت توافق ایران با 1+5 هتل سازان فرانسوی به شیراز می آیند». این تیتر مربوط به گزارش یک نشریه خارجی است که باعث ذوق زدگی این روزنامه برای توافق شده است. ضمن اینکه عدم سرمایه گذاری هتل سازان خارجی در این گزارش «نگرانی از عدم رعایت چارچوب های زندگی در ایران توسط گردشگران» عنوان شده است و تحریم ها به عنوان عامل کوچک.

تصاویری از میادین قدیمی شیراز در این صفحه و با تیتر «میدان های از یاد رفته» به چاپ رسیده است که مربوط به گزارش این روزنامه از میادین قدیمی شیراز است که در عملیات های عمرانی از بین رفته اند. نویسنده به تعدادی از این میادین اشاره کرده و چند سطری هم درباره هرکدام نوشته است.

یادداشت امروز هم که به مناسبت آتش سوزی های اخیر در محیط زیست نوشته شده به بررسی علل و عوامل آتش سوزی ها از جمله زمین خواری و تصرف اراضی پرداخته است که با «ثروت و خاکستر» تیتر شده است.

جیب‌بُرهایی که قهرمان کشتی شدند/ اگر توافق کنیم هتل‌سازان به شیراز می‌آیند تیتر یک خود را به گزارش رویترز از صحبت های رهبر انقلاب اختصاص داده است: «بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه های جهان».

عکس امروز هم به جلسه استیضاح فانی اختصاص یافته و با تیتر «فانی باقی ماند» به چاپ رسیده است. روز گذشته با 167 رای استیضاح فانی رای نیاورد و وی وزیر باقی ماند.

نیمه پایینی صفحه نخست اما تمام و کمال به صحبت های رییس دستگاه قضا در دیدار با مدیران عالی رتبه این قوه اختصاص یافته است و با «تیم هسته ای باید حمایت شود» به نقل از لاریجانی، تیتر شده است.

«جیب‌بُرهایی که قهرمان کشتی شدند» تیتر داخلی این روزنامه است که مربوط به مرکز خیریه بتول است. این موسسه 612 یتیم را تحت پوشش خود داده و حدود 4 سال از عمر آن میگذرد. نویسنده این گزارش به پای صحبت های مسئول این مرکز نشسته و به گفت و گویی صمیمی با وی پرداخته است. خراسانی نسب در مورد یکی از خاطراتش گفته دو تا پسر بچه جیب بر را به موسسه آوردند و ما آنها را به مدرسه کشتی وابسته به موسسه فرستادیم. بعد از مدتی یکی از آنها در استان اول شد و دیگری هم در مسابقات کشوری چهارم شد!

جیب‌بُرهایی که قهرمان کشتی شدند/ اگر توافق کنیم هتل‌سازان به شیراز می‌آیند تیتر یک خود را به شایعه ای اختصاص داده که این روزها در در فضای مجازی دست به دست می شود. این شایه مربوط به تست قند خون رایگان با سرنگ های آلوده به ایدز می شود که این روزنامه با استناد به نامه ای از استانداری که البته هنوز این نامه تایید نشده به بررسی این موضوع پرداخته است. خبرجنوب در این رابطه به سراغ رئیس مرکز بهداشت شماره 3 شهرستان شیراز رفته است. دکتر قاسم پور گفته: «مردم افراد ناشناس و بدون کارت معتبر بهداشتی را به خانه خود راه ندهند».

«جای خالی آثار هنری در سبد مصرف خانواده ها» هم تیتر شده است. این را مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس در گفت وگو با این روزنامه مطرح کرده که در صفحه نخست تیتر شده است.

«جشن رهایی از چنگال اعتیاد در شیراز» هم تیتر دیگری است که در صفحه نخست به چشم می خورد. این تیتر مربوط به همایش شمیم رهایی است که با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده است.

سردار غیب پرور در جمع هیئت عاشقان ولایت سپاه ناحیه ثارالله گفته: «جامعه امروز ما امروز بیش از هر زمان به وحدت نیاز دارد». این مطلب هم در صفحه نخست این روزنامه با عکسی از غیب پرور کار شده است.
نظرات بینندگان