کد خبر: ۷۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۴
قادری در جمع اصولگرایان شیراز:

همین که اجازه ندهیم طالبان با داعش یکی شود گام بزرگی است/ طرح پزشک خانواده یا مشکلاتش حل شود یا تعطیل شود

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: معنی ندارد شیراز که 30 درصد جمعیت استان دارد را به این شکل دچار تزلزل مدیریتی کنیم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، جعفر قادری در جمع اصولگرایان و اصحاب رسانه شیراز با بیان اینکه مسئله هسته‌ای از مسائلی که در کشورهای منطقه می‌افتد جدا نیست، گفت: غرب و استکبار جهانی با هدف غایی ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران تمهیداتی در کشورهای اطراف ما داشته و انواع تروریست‌ها را تربیت کرده است.

وی افزود: الان در شرایط مطمئنی در منطقه هستیم و اتفاقات منطقه به نفع انقلاب اسلامی است.

این موضوع ساده‌انگارانه است که برخی می‌گویند اتفاقات یمن و سوریه و عراق به ما ارتباطی ندارد

این نماینده اصولگرا گفت: این موضوع ناشی از تحلیل ساده‌انگارانه است که برخی جریانات می‌گویند اتفاقات یمن و سوریه و عراق به ما ارتباطی ندارد؛ چراکه گر مسائل سوریه و افغانستان درست مدیریت نشود؛ داخل مرزها را نمی‌توانیم به‌درستی کنترل کنیم.

قادری تصریح کرد: اتفاقاتی که سال‌های گذشته در اطراف ما رخ داد و کمترین تأثیر را روی ما نداشت؛ نشان‌دهنده مدیریت صحیح ما در منطقه است و با ادامه دادن همین شیوه، می‌توانیم بهترین استفاده را در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی کنیم.

وی بیان کرد: هزینه‌های آن‌چنانی در منطقه نمی‌کنیم و همین هزینه‌های کم هم به اشکال مختلف به کشور برمی‌گردد؛ مثلاً مبادلات ما در بازار عراق، موجب شده از طریق افزایش حجم تولید، هزینه تولید را کاهش دهیم و امروز یکی از شرکای ما همین کشورهای منطقه هستند.

این اقتصاددان مجلس تصریح کرد: وقتی اجازه نمی‌دهند گاز را به کشورهای اروپایی انتقال دهیم و منطقی‌ترین شکل این است که گاز را تبدیل به برق کرده و کشورهای منطقه را به خود وابسته‌تر کنیم که این ثبات و امنیت برای ما به دنبال دارد.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم روی مسائل اقتصادی و سیاسی ما هم تأثیر می‌گذارد.

قادری با بیان اینکه برخی مباحث مطرح است که ایران با طالبان ارتباط برقرار کرده است، اظهار کرد: باید توجه کنیم نیروها را نباید به عنوان متخاصم در نظر گرفت و همین که اجازه ندهیم طالبان با داعش یکی شوند گام بزرگی برداشته‌ایم.

وی افزود: از طرفی هم طالبان برخی نیروهای مذهبی هستند که می‌خواهند زندگی را با نگاهی سنتی ادامه دهند و نظرات غرب و سبک زندگی غربی را نمی‌پسندند.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: طی سال‌های گذشته نیروهای طالبان تخاصمی علیه ایران نداشته‌اند و ما از طرف آنان دچار مشکلی نشده‌ایم؛ پس می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

گره‌زدن همه مسائل به هسته‌ای خیلی موضوعیت ندارد

وی با بیان اینکه در عین حالی که بحث هسته‌ای می‌تواند بر اقتصاد اثر بگذارد؛ گره‌زدن همه مسائل به هسته‌ای خیلی موضوعیت ندارد، گفت: کشورهای منطقه تمام ظرفیت‌هایشان را به نفت گره زدند و با کاهش قیمت نفت به مشکل برخوردند.

قادری در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به تغییر و تحولات استان فارس در روزهای اخیر گفت: در مجمع اصولگرایان فارس بنای ما بر این بوده که در دولت‌ها روند ثابتی داشته باشیم و به‌گونه‌ای هم عمل کردیم که دچار فرازوفرود نشدیم تا از یک فرد به‌صورت افراطی حمایت کنیم و بعد هم تغییر موضع دهیم و در مدیریت استان و عزل و نصب‌ها هم معتقدیم به دور از جناح‌بازی باید افراد مؤثر به کار گرفته شوند.

چهارمین‌بار است که در این دولت فرماندار شیراز عوض می‌شود و این بی‌ثباتی‌ها مشکلاتی جدی ایجاد می‌کند

 نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه از ابتدا مخالف عزل و نصب‌های بی‌حساب‌وکتاب بودیم، گفت: چهارمین‌بار است که در این دولت فرماندار شیراز عوض می‌شود و این بی‌ثباتی‌ها مشکلاتی جدی ایجاد می‌کند و نمونه بی‌ثباتی‌ها را در فرمانداری شیراز می‌بینیم؛ معنی ندارد شهرستانی را که 30 درصد جمعیت استان دارد را به این شکل دچار تزلزل مدیریتی کنیم.

بررسی اشکالات طرح پزشک خانواده

قادری در پایان سخنان خود با اشاره به طرح پزشک خانواده بیان داشت: این طرح در برخی کشورهای غربی اجرا شده ولی با روش‌های اختیاری مردم را تشویق به استفاده از این طرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور ما هم طرح پزشک خانواده را در دو استان مازندران و فارس به‌صورت نمونه اجرا کردند، افزود: در مازندران چون آزادی عمل بیشتری برای مردم قائل شدند؛ رضایت مردم هم بیشتر است ولی در فارس محدودیت‌هایی قائل شدند و گفتند هرکس خارج از طرح به پزشک متخصص مراجعه کرد؛ باید کل هزینه را پرداخت کند.

نماینده شیراز بیان کرد: اشکال دیگر این طرح در فارس هم این است که اگر کسی به پزشک عمومی هم مراجعه کند 20 درصد باید پرداخت کند درحالی‌که در مازندران این‌طور نیست و مردم از صفر تا 100، پولی نمی‌دهند.

قادری با اشاره به اینکه نظرسنجی‌های آقایان در مورد میزان رضایتمندی مردم از طرح پزشک خانواده در خود دانشگاه علوم پزشکی است که نتیجه مشخصی دارد، گفتم ما پیشنهاد کردیم نظرسنجی را در یک برنامه مانند پایش توضیح دهند و بعد مردم نظر بدهند؛ که این کار انجام شد و 85 درصد مردم از این طرح رضایت نداشتند.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده وظیفه داریم خواسته مردم را دنبال کنیم و این تبعیض‌ها باید یا برطرف شود و یا این طرح، مختومه شود و با وزیر بهداشت هم دراین‌باره صحبت کرده‌ایم.

نظرات بینندگان