کد خبر: ۷۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۴

انفجار در مسجد شیعیان کویت 24 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت/ داعش: کار ما بود

مسجد شیعیان امام صادق (ع) در پایتخت کویت، هدف حمله تروریستی انتحاری قرار گرفت.

به گزارش شیرازه، خبرگزاری فارس نقل از شبکه المیادین گزارش داد، انفجار تروریستی انتحاری در مسجد امام صادق (ع) از بزرگترین مساجد کویت، در منطقه «الصوابر» در پایتخت این کشور  تا کنون چندین کشته و زخمی در بین نمازگراران به جا گذاشته است.

تا بدین لحظه ۲۴ نفر در این انفجار کشته و دهها تن دیگر زخمی شده‌اند؛ گروهک تکفیری داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است.

همچنین بنا به گزارش شبکه العربیه، انفجار زمانی رخ داد که نمازگزاران در حال ادای نماز جمعه بودند و عامل انتحاری در رکعت آخر وارد مسجد شد و در حالی که فریاد «ان الله مع الصابرین» سر می‌داد خود را منفجر کرد. نزدیک به ۲۰۰۰ نماز گزار در مسجد حضور داشتند.

دقایقی پس از این انفجار، صباح احمد جابر الصباح، پادشاه کویت در محل انفجار حاضر شد.

وزارت کشور کویت نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که در حال بررسی ابعاد مختلف حادثه هستیم و از مردم خواسته است که در محل انفجار تجمع نکنند.

«خلیل الصالح» یکی از نمایندگان پارلمان کویت در این باره به شبکه العربیه گفت: انتظار داریم با حملات مشابه دیگری مواجه شویم و باید تمام گروه‌ها و مردم وحدت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) کویت را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران روزه‌دار شد، به شدت محکوم کرد.

افخم در این باره عنوان کرد: تروریسم تکفیری همان طور که بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده، مهمترین تهدید ملت‌های منطقه است و برای مقابله با این تهدید، دولت‌های منطقه باید مبارزه جدی با این پدیده شوم و منابع تغذیه مالی و فکری آنها را در اولویت سیاست‌های امنیتی خود قرار داده و سازوکارهای جمعی منطقه‌ای را برای ریشه کن کردن آن هر چه سریع‌تر شکل دهند.



امام جماعت مسجد «امام صادق» علیه السلام در کویت



نظرات بینندگان