کد خبر: ۷۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

امام جمعه آباده: افزایش خودباوری و توجه به درون، دست آورد تحریم ها است

امام جمعه آباده با اشاره به تلاش دیپلمات‌های ایرانی برای رفع تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها سبب شناسایی توانمندی‌های داخلی شده و رفع مشکلات اقتصادی مردم باید با حفظ دستاوردهای هسته‌ای همراه باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، دومین نماز جمعه ماه رمضان شهرستان آباده به امامت حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی در ساختمان جدید مصلی نمازجمعه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی منشا نگرانی های مادی انسان را در این دنیا ناشی از ضعف ایمان عنوان کرد و گفت: اگر انسان به آفرینش هدفمند، آینده و آخرت معتقد نباشد، احساس پوچی می کند و بسیاری از کسانی که دست به خودکشی می زنند، عمدتا از این دسته هستند.

وی احساس تنها بودن و دلهره داشتن نسبت به آینده دنیا را نیز یکی دیگر از نگرانی های انسان ذکر کرد و گفت: اگر ما ایمان داشته باشیم که خداوند متعال در همه حالات و لحظات مراقب ماست، هیچگاه احساس تنهایی نمی کنیم ولی متاسفانه به این حقیقت یقین نداریم.

خطیب نماز جمعه آباده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام خاطرنشان کرد: بیانات ایشان قاطع و محکم بود و حجت را بر همه افراد تمام کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های تیم مذاکره‌ کننده از دیدگاه مقام معظم رهبری که دیپلمات‌های ایرانی را غیور، شجاع و متدین نامیدند، افزود: این سخنان زمانی بیان می‌شود که در گوشه و کنار ، کنایه هایی زمزمه می شود

امام جمعه آباده با تاکید بر ضرورت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برای لغو یک باره تحریم‌ها و مشروط نبودن لغو تحریم‌ها به انجام تعهدات ما خاطرنشان کرد: این صحبت نیز از آنجا ناشی می‌شود که آژانس آزاد نیست و همیشه وابسته به دیگران بوده است و این را در طول تاریخ می‌توان دریافت.

وی تصریح کرد: ما مایل به از بین بردن تحریم هستیم و به هیچ وجه مطلوب نیست که  مردم در زیر فشار گرانی‌ها باشند اما باید حق هسته‌ای خود را نیز حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌خراسانی تحریم‌ها را فرصتی طلایی برای شکوفا شدن پتانسیل ها و توانمندی های نیروی انسانی کشور عنوان کرد و افزود: افزایش خودباوری و توجه به درون، دست آورد تحریم ها بود که باعث شد ما توانایی‌های خود را دریابیم و این توانایی‌ها را به جهانیان نشان دهیم.

امام جمعه آباده با ابراز خرسندی از راه‌اندازی مصلای نماز جمعه آباده، خاطرنشان کرد: افتتاح مصلای جدید یکی از مهم‌ترین اتفاق های شهرستان می باشد که این مهم  با همت خودِ مردم آباده محقق شده است.

نظرات بینندگان