کد خبر: ۷۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

نه ماه گذشت؛ دارابی ها همچنان منتظر نصب «ام آر آی» در داراب

ششم مهر ماه ۱۳۹۳ بود که پس از پیگیری های مستمر نماینده مردم در مجلس، رییس وقت شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان مجوز خرید ام آر آی دولتی داراب به تصویب کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب نت، امروز قریب ۹ ماه از تصویب این نیاز حیاتی بیماران شهرستان داراب می گذرد اما هنوز هیچ خبری از خرید و نصب دستگاه در بیمارستان داراب نیست.

دکتر ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر فروردین ماه خود به داراب، در خصوص ام آر آی و سی تی اسکن دوم داراب به خبرنگار داراب آنلاین گفت: خریداری ام آر آی بیمارستان داراب در دستور کار وزارت بهداشت است و به زودی مشکلات خریداری سی تی اسکن و ام آر آی حل خواهد شد.

مردم همچنان منتظر آغاز ساخت بیمارستان دوم و تکمیل بیمارستان امام حسن (ع)

وی همچنین در جریان سفر به داراب در خصوص آغاز عملیات اجرایی بیمارستان دوم داراب گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال ۹۳ پیش بینی شده که تا ۱۵ فروردین ماه ۹۴ به حساب واریز می شود. با وجود واریز این بودجه هنوز خبری از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان دوم داراب نیست و این پروژه تعطیل است.

مراسم کلنگ زنی بیمارستان امام علی (ع) داراب

دکتر ایمانیه همچنین وعده پایان عملیات اجرایی طرح هتلینگ تا پایان فروردین ماه را داد و گفت: از روز ۱۵ فروردین ماه به منظور تکمیل فاضلاب طرح توسعه بیمارستان تیمی اجرایی از شیراز به داراب اعزام می شود و امیدواریم تا ۱۵ تیر ماه سه ساختمان فاز توسعه بیمارستان به بهره برداری برسد.

به نظر می رسد علی رغم حمایت تمام قد وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید از پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان، در ماه های اخیر روند امیدبخش سابق را ندارد و روند اجرایی پروژه ها به کندی پیش می رود.

امید است با تلاش و پیگیری فرماندار، دولتمردان و نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس نهم، به زودی ام آر آی و سی تی اسکن دوم داراب نصب شود، فاز توسعه بیمارستان امام حسن (ع) مورد بهره برداری قرار بگیرد و عملیات اجرایی بیمارستان دوم (امام علی) وارد فاز عملیاتی شود.

نظرات بینندگان