کد خبر: ۷۱۵۵۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۴
شیرازه گزارش می دهد؟

چرا وزارت کشور حق‌ الزحمه عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را نمی دهد؟

آیا کسانی که در انتخابات گذشته حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند، باز هم حاضر به همکاری با وزارت کشور در برگزاری انتخابات جدید خواهند شد؟
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، پس از برگزاری ده ها انتخابات در کشور هنوز مشخص نیست، حق الزحمه دقیق عوامل اجرایی انتخابات چقدر است؟ چه کسی باید بدهد؟ چه زمانی باید پرداخت کند؟

بسیاری از اعضای اجرایی شعب اخذ رای که برای کمک به حماسه سیاسی تا ساعات پایانی شب انتخابات در شیراز، رای مردم را اخذ و آن را پاسداری می کردند، هنوز نتوانستند حق الزحمه خود را دریافت کنند. وزارت کشور با گذشت بیش از 2 سال از انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از پرداخت هر گونه حق الزحمه ای خودداری می کند.

این در حالی است که در بسیاری از شهرهای کشور عوامل اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای، حق الزحمه خود را دریافت کرده اند اما هزاران نفر در شیراز کماکان منتظر عملی شدن وعده های مسئولین هستند. جالب این که عوامل دیگر مانند ناظران محترم شورای نگهبان کمتر از یک ماه پس از انتخابات مبالغی که بیشتر از عوامل اجرایی صندوق نیز بوده با احترام و عزت به حسابشان واریز شد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تیرماه سال گذشته، در تذکری به وزیر کشور خواستار تسریع در پرداخت حق‌الزحمه عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته شد.

قادری با یادآوری اینکه بیش از یک‌سال از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته است از اینکه هنوز حق‌الزحمه عوامل اجرایی این انتخابات در شیراز پرداخت نشده، اظهار تاسف کرد.

چند ماه بعد، در مهرماه سال 93، صلح جو مسئول روابط عمومی فرمانداری شیراز در پاسخ به خبرنگار کیهان اظهار کرد که فرماندار شیراز پیگیر موضوع بوده و احتمالا طی دو یا سه ماه آینده مشکل حل می‌شود.

روزها از پی هم می گذرند و آن سه ماه هنوز نرسیده است! به طوری که پنج شنبه شب، حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز، با کنایه به دولت گفت:« شما این‌ قدر در فشار پولی هستید به حدی که هنوز پول کارمندانی را که در انتخابات کارکردند نداده‌اید»

این در حالی است که 9 ماه دیگر انتخابات دیگری در راه است و طبیعتا به واسطه برگزاری الکترونیکی انتخابات و افزایش جمعیت، تعداد صندوق ها افزایش و به تبع آن، تعداد عوامل اجرایی و نظارتی بیشتر خواهد شد. معلوم نیست وزارت کشور با بودجه 350 میلیارد تومانی چگونه و چه زمانی می خواهد حق الزحمه صدها هزار عوامل اجرایی را بپردازد؟

آیا کسانی که در انتخابات گذشته حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند، باز هم حاضر به همکاری با وزارت کشور در برگزاری انتخابات جدید خواهند شد؟ نکند این موضوع هم به تحریم ها مربوط می شود؟ آیا قرار است دارایی بلوکه شده ایران آزاد شود تا حق الزحمه امانتداران رای مردم پرداخت شود!؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴
0
سلام حق الزحمه عوامل اجرایی آباده نیز پرداخت نشده است.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴
0
like .. like
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴
0
همشهری جان ما ارسنجانی ها هم مورد همین کم لطفی قرار گرفته ایم ، اگر فرجی شد به ما هم بگید . متشکرم
reza
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴
0
با سلام
اینجانب جز کسانی بودند که اولین بار در این انتخابات همکاری داشته ام.
و واسه اولین و آخرین بار بود.
با خواهش و التماس از من خواستند که به علت کمبود سیستم لب تاب خودم را بیاورم و هزینه اجاره لب تاب هم به من خواهند داد.
خلاصه یه روز قبل از انتخابات لب تاپ را تحویل ستاد اتخابات دادم.و انتخابات و شمارش دو روز طول کشید.یعنی تا عصر روز شنبه.
خلاصه روز شنبه هم مرخصی استحقاقی گرفتم و فردای آن روز رفتم لب تاپ را بگیرم و گفتند فعلا به خاطر امنیت و نصب برنامه نمیتوتنیم لب تاپ را به شما تحویل دهیم.
چند روز رفت و آمد بلاخره لب تاپ شخصی بنده را تحویل دادند.
بعد از 6 ماه مراجعه به فرمانداری به من گفتند چرا از مرخصی استفاده نکردید که من نمیدانستم اصلا مرخصی داده میشده(استراحت دو روزه)
و گفتند آیا لوح تقدیر گرفتید؟؟من جواب دادم که لوح تقدیر دادنی هست نه گرفتنی.
به من گفتند درب خروجی در قسمت نگهبانی یه کارتن هست و تعداد زیادی لوح تقدیر میباشد و بروید پیداش کنید و بردارید...
نظم فرمانداری را که دیدم قدر سازمانی را که در آن کار میکردم را دونستم.
خلاصه من نمیدونم آیا بچه ها حاضر میشوند با این همه بی احترامی و پرداخت نکردن حق الزحمه دوباره همکتری کنند...
من که اگر هزار برابر حق الزحمه عادی را بدهند بازم هم شرکت نخواهم کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴
0
فساهم ندادند نامردا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴
0
چرا و چی باعث میشه به فارسی ها ظلم بشه و حقشون داده نشه؟!
چرا شهرهای دیگه پرداخت شده و شهرهای فارس نه؟؟؟!!!
محمد کریمی ازخراسان شمالی آشخلنه
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴
0
باسلام الان دودوره است حق الزحمه انتخابات من راواریزنکرده به فرمانداری مراجعه کردم میگن مگرحق توجیب من فرفته شما به جای ما باشین اینجوری برخورد می کنید خواهشن پیگیری کنید حق ما را بدهند اگه پرداخت نشه دیگه همکاری نمی کنیم باتشکر جامانده ازپرداخت حق انتخاب محمدکریمی آشخانه