کد خبر: ۷۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اعلام کرد:

برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن در 47 نقطه شهر شیراز

حجت‌الاسلام سقاچی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان بیش از 25 هزار و 500 نفر در این مراسم‌های نورانی شرکت کنند

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام علی سقاچی در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ماه رمضان در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در این ماه مبارک که ماه بهار قرآن نیز نامیده می‌شود، این سازمان با همکاری مناطق 10 گانه شهرداری در بیش از 47 نقطه شهر شیراز اقدام به برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن کرده است.

وی افزود: مساجد شاخص در مناطق مختلف شهرداری، بوستان‌های بزرگ شهری و تعدادی از ادارات شهرداری شیراز همه‌روزه پذیرای روزه‌داران عزیز در برپایی این محافل هستند.
سقاچی عنوان کرد: این محافل نورانی در دو قسمت خواهران و برادران یک ساعت و نیم قبل از نماز مغرب و عشاء و با حضور روحانیون و امام جماعت مساجد و یا نمازخانه‌های مستقر در بوستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز اظهار کرد: به‌طور میانگین روزانه 850 نفر از شهروندان شیرازی در برنامه جزء‌خوانی قرآن شرکت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان بیش از 25 هزار و 500 نفر در این مراسم‌های نورانی شرکت کنند.

وی در ادامه همچنین از برگزاری کلاس ختم قرآن در تعدادی از فرهنگسراهای شیراز خبر داد و گفت: این برنامه نیز همه‌روزه صبح‌ها در این ایام مبارک در فرهنگسراها برگزار می‌شود.

سقاچی ادامه داد: همچنین برگزاری مسابقه حفظ موضوعی قرآن، برپایی مراسم احیا در شب‌های قدر در نمازخانه بوستان علوی، مسابقه کتابخوانی با عنوان کاربردهای نماز، برپایی سفره‌های آسمانی اطعام یتیمان همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری مسابقه پیام رستگاری و آموزش اذان و احکام مرتبط با آن از دیگر برنامه‌های فرهنگسراهای شهرداری شیراز است.

این مقام مسئول، برپایی این‌گونه برنامه‌های فرهنگی را برای شهروندان مطلوب و سازنده دانست و گفت: با توجه به درگیری‌ها و مشغله‌های روزمره مردم، دستگاه‌های فرهنگی باید بستر لازم را فراهم کنند تا شهروندان بتوانند پس از سپری کردن یک روز پرکار در گوشه و کنار شهر، از برنامه‌ها و خدمات مطلوب فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و این ماه را سرشار از خیر و برکت دانست و گفت: ماه رمضان نعمتی بزرگ و موهبتی بسیار عظیم است که بی‌تردید هر کس از آن بهره‌مند شود، نیکبختی خود را رقم زده و مدال پرافتخار رستگاری را نصیب خود کرده است.

سقاچی متذکر شد: هدف نهایی و دستاورد اصلی روزه و ماه مبارک رمضان که برجسته‌ترین وظیفه افراد در این ماه نیز است، تقوا است چراکه ماه مبارک رمضان با همه آنچه به همراه دارد درصدد کنترل انسان و مهار تمایلات جسمانی و تقویت روحیه مقاومت در برابر جاذبه‌های نفسانی او است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: مراسم بزرگداشت رحلت حضرت خدیجه (س) با عنوان «خدیجه بانوی عشق و خرد» در بوستان جنت شیراز برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در این مراسم که جمعه‌شب با اطعام دوهزارنفری شهروندان شیرازی در جهت گسترش سنت خوب افطاری‌های ساده در مساجد، خیابان‌ها و بوستان‌ها در ماه مبارک رمضان در بوستان جنت برگزار شد،‌ ارائه مشاوره مذهبی، تحصیلی، ازدواج و خانواده، آموزش امام‌شناسی و بازی‌های شهروندی ویژه کودکان، مراسم جزء‌خوانی و تلاوت قرآن و سخنرانی توسط اساتید حوزه و دانشگاه از ایران و کشور اتیوپی از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.

نظرات بینندگان