کد خبر: ۷۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 7 تیر 94

سرانه 6 دقیقه ای مطالعه شیرازی‌ها، دوبرابر سرانه کل کشور/ فارس، کدخدا ندارد!

امروز روزنامه ها با تیترهایی متفاوت به چاپ رسیده اند. اما موضوع آلودگی هوای شیراز در اکثر روزنامه ها کار شده است.
سرانه مطالعه شیرازی‌ها 2 برابر سرانه کل کشور است/ پوست و روده‌ی مرغ به خورد مردم دادند

به گزارش شیرازه؛ سالاد مطبوعاتی امروز:

سرانه مطالعه شیرازی‌ها 2 برابر سرانه کل کشور است/ پوست و روده‌ی مرغ به خورد مردم دادند صحبت رهبر نقلاب در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر و جمعی از شهدای تهران، تیتر یک شده است: «ملت ایران مدیون شهدا و خانواده های شهدا هستند و کسانی که این واقعیت را انکار می کنند در واقع اجنبی هستند». عکسی هم از این دیدار در صفحه نخست کار شده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به صحبت های فرمانده انتظامی فارس اختصاص یافته است. گودرزی با تبریک هفته قوه قضاییه گفته: «تقویت تعامل ناجا و دستگاه قضایی موجب افزایش نظم و امنیت خواهد شد».

سرانه مطالعه شیرازی‌ها 2 برابر سرانه کل کشور است/ پوست و روده‌ی مرغ به خورد مردم دادند تیتر زده: «تکذیب آنفولانزا، تایید تب کریمه». این روزنامه به بررسی بیماری آنفولانزا در فارس از زبان مدیر کل دامپزشکی فارس پرداخته که گفته در فارس موردی مشاهده نشده اما مردم به هیچ عنوان از طیور زنده استفاده نکنند. مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم از 5 مورد مشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه گفته است. وی اعلام کرده سال گذشته نیز 11 مورد مشکوک به این بیماری مشاهده شد اما هیچگاه ابتلای آنان تایید نشد.

عکس امروز این روزنامه به راه آهن فارس اختصاص یافته و با «هتل 5 ستاره روی ریل راه آهن فارس» تیتر شده است. مدیر کل راه آهن استان با اعلام اینکه شرکت رجا قرار است این قطار را در خط شیراز – تهران به کارگیری کند از کاهش زمان تحویل خودروی مسافران از یک روز به چند ساعت خبر داده است.

یادداشت امروز اما به موضوع کودک آزاری پرداخته و از سکوت اجتماع نیز در برابر این موضوع انتقاد کرده است. این مطلب که با تیتر «کابوس کودکی» کار شده با اشاره به برخی از کودک آزاری ها که عمدتا منشا اعتیاد داشته اند گفته: «چرا کودکان باید غرامت بی تفاوتی و ناکارآمدی را بپردازند پرسشی است که هیچگاه پاسخی به آن نمیدهند».

سرانه مطالعه شیرازی‌ها 2 برابر سرانه کل کشور است/ پوست و روده‌ی مرغ به خورد مردم دادند «اوج گیری مذاکرات هسته ای در آستانه روز موعود» را تیتر یک خود کرده است. مشروح این خبر نیز در نیمه پایینی صفحه نخست کار شده است.

عکس امروز مربوط به واگن های جدید مترو است که با «اجرای بدون وقفه برنامه های مترو شیراز با ورود واگن های جدید» تیتر شده است.

یادداشت امروز با تیتر «کلکسیون آزمون و خطا» به بررسی بازار موسیقی پرداخته است. نویسنده با بررسی جنبه شرعی موسیقی به بررسی سیر تاریخی این موضوع در عرصه موسیقی پرداخته است.

پیاده شدن معاون سیاسی امنیتی استاندار از قطار تدبیر و امید اما در صفحات داخلی این روزنامه کار شده است. نویسنده با انتقاد از سیاست دولت و مشاور اعظم استاندار در زمینه قطار تغییرات استان گفته: «به نظر می رسد این روزها، قطار تغییرات یا فرمان بریده و یا اینکه فرمانش از دست در رفته است و خودی و غیرخودی نمی شناسد». این مطلب با تیتر «فارس، کدخدا ندارد!» در صفحات داخلی این روزنامه به چاپ رسیده است.

و اعتلاف ضد جنگ در عراق؛

سرانه مطالعه شیرازی‌ها 2 برابر سرانه کل کشور است/ پوست و روده‌ی مرغ به خورد مردم دادند

سرانه مطالعه شیرازی‌ها 2 برابر سرانه کل کشور است/ پوست و روده‌ی مرغ به خورد مردم دادند هم ترجیح داده موضوع مذاکرات را تیتر یک خود کند و در همین راستا صحبت ظریف را که گفته: «زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب، مهم است» تیتر کرده است.

عکس امروز این روزنامه اما به موضوع آلودگی هوای شیراز اختصاص یافته و با «امروز هوای شیراز خاکستری و ناسالم می شود» تیتر شده است. این روزنامه با بررسی سابقه این ریزگرد ها در فارس به سراغ مدیر کل محیط زیست فارس رفته و در این مورد با وی به گفت‌وگو نشسته است. وی با اعلام آماری میزان آلودگی ها از کاهش میدان دید به 3 کیلومتر خبر داده است.

از میان اخبار داخلی این روزنامه هم صرفا به خبر «بانک اطلاعات رسانه‌ها راه اندازی شد» می پردازیم که به نقل از معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد فارس و در سومین صفحه این روزنامه کار شده است.

سرانه مطالعه شیرازی‌ها 2 برابر سرانه کل کشور است/ پوست و روده‌ی مرغ به خورد مردم دادند تیتر زده: «جلوی تولید 11 فرآورده گوشتی غیر استاندارد گرفته شد». مدیر کل استاندار فارس در مورد علت این اقدام گفته: «در این محصولات از پوست، روده مرغ و سویا استفاده می کردند». رهنما با ارایه آماری از عملکرد این سازمان طی سال های گذشته به موضوع خمیر مرغ هم اشاره و گفته در فارس خمیر مرغ تولید می شود اما اینکه در کجا مصرف می شود من خبر ندارم.

صفحه 8 این روزنامه میزبان گزارشی از میزان مطالعه است که در صفحه اول در کنار کاریکاتوری با همین مضمون و با تیتر «کتابخوان‌های 6 دقیقه‌ای!» به چاپ رسیده است. این روزنامه به سراغ مدیر کل کتابخانه های فارس رفته و در مورد علل پایین بودن سرانه مطالعه با وی به گفت‌وگو نشسته است. کیفیت پایین، قیمت بالای کتاب و سرانه پایین کتابخانه که 1متر و نیم است از جمله علل پایین بودن سرانه مطالعه است. با این حال شیرازی ها با سرانه 6 دقیقه مطالعه در روز دو برابر مردم کشور مطالعه می کنند!

سرانه مطالعه شیرازی‌ها 2 برابر سرانه کل کشور است/ پوست و روده‌ی مرغ به خورد مردم دادند

تیتر دیگری هم در این صفحه خودنمایی می کند: «ساخت اقامتگاه همراه بیمار همچنان در بن بست». مدیر عامل مجمع خیرین سلامت فارس با بیان گزارشی از سابقه اقدامات این مجمع در این مورد، در مورد اقامتگاه بیمارستان شهید فقیهی گفته نبود زمین در محوطه این بیمارستان و بافت متراکم پیرامون این بیمارستان باعث شده این پروژه به تعویق بیفتد اما همچنان درحال پیگیری است.

رییس سازمان تاکسیرانی شیراز با بیان اینکه از میان 12000 تاکسی که در سطح شهر تردد می کنند 4500 تاکسی فرسوده است گفته: این تعداد مربوط به خودروهایی است که بیش از 10 سال قدمت دارند. این خبر هم در صدر اخبار داخلی این روزنامه با «فرسودگی 40 درصد از تاکسی های شهر شیراز» تیتر شده است.

نظرات بینندگان