کد خبر: ۷۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

اعلام مسیر راهپیمایی روز قدس در شیراز/ برخورد با تبلیغات انتخاباتی در راهپیمایی/ زمین بدهند به بین‌الحرمین نقل مکان می‌کنیم

مراسم روز قدس ازساعت 10و نیم 19تیرماه از چهارراه 15خرداد به سمت حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس روز قدس را یادگار امام خمینی(ره) دانست و ‌گفت: حضرت امام خمینی(ره) با آینده‌نگری بسیار بالایی که داشتند آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند که 19تیرماه سال جاری نیز مصادف با 23ماه مبارک رمضان این مراسم باشکوه در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس این روز را به مناسک حج واجب تشبیه و اظهار کرد: روز قدس مانند مراسم حج، نقطه وحدتی برای مسلمانان جهان است با این تفاوت که به مکان و زمان محدود نیست و تمام مسلمانان در سراسر جهان، می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جریان‌های آزادی‌خواهانه در جوامع بین‌المللی و کشورهای مسلمان و بیدارهای اسلامی از روز قدس سرچشمه گرفته است، گفت: اگر امروز مسلمانان حاکمیت حاکمان ظالم و مزدور را نمی‌پذیرند به واسطه بیداری نشأت گرفته از بزرگداشت مراسم روز قدس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه به اهمیت برپایی و گرامیداشت روز قدس با توجه به تحولات منطقه و جنایات آل‌سعود در یمن و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: ما براساس وظیفه و عاطفه انسانی و همچنین به واسطه یک حکم شرعی روز جهانی قدس را برپا می‌کنیم چراکه مکتب ما می‌گوید اگر صدای مظلومی را شنیدید به یاری و حمایت او بشتابید بنابراین هرچند از راه دور اما در یک راهپیمایی تاثیرگذار فریاد حمایت از مظلومین جهان را سرخواهیم داد.

حجت‌الاسلام رضایی با تصریح اینکه دست برخی سران مرتجع کشورهای منطقه به صورت واضح در دست صهیونیست‌ها دیده می‌شود، گفت: مرور زمان چهره منافقانه حاکمان مرتد برخی کشورهای منطقه را مشخص می‌کند که برای ادامه حاکمیتشان از هرگونه تلاشی فروگذاری نمی‌کنند و لو اینکه زیرسوال بردن مکتب و دین اسلام باشد که داعیه آن را دارند.

اگر حاکمان مرتجع از داعش حمایت نکنند، عمر آن کوتاه است

وی با بیان اینکه هرکجا که تجاوزی صورت می‌گیرد و بحرانی به وجود می‌آید بخش عمده آن از سوی کشورها و سردمدران مرتجع است، تصریح کرد: اگر حاکمان به ظاهر مسلمان برخی کشورهای منطقه، حمایت خود را از داعش و گروه‌های تروریستی قطع کنند به یقین عمر آن‌ها بسیار کوتاه خواهد بود.

انتقاد از سکوت رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی درخصوص جنایات آل سعود در یمن

این مقام مسئول با اظهار تاسف از اینکه در یمن از تسلیحات کشتار جمعی استفاده می‌شود و هیچ‌کس هم دم نمی‌زند، گفت: جوامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری به گونه‌ای در برابر جنایات آل سعود سکوت کرده‌اند که انگار هیچ ظلمی نشده و حتی رسانه‌ها نیز در این خصوص تحلیل و گزارشی ارائه نمی‌دهند و اگر هم چیزی بگویند آنچنان دوپهلو صحبت می‌کنند که مخاطب متوجه حقایق نشود.

زمان و مسیر راهپیمایی روز قدس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تمهیدات لازم جهت برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز اشاره و اعلام کرد: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 10ونیم روز 19تیرماه برگزار می‌گردد و مسیر راهپیمایی در خیابان لفطعلی‌خان زند از چهارراه 15خرداد به سمت چهارراه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید دستغیب و شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و مصلای نماز جمعه شیراز می‌باشد.

با تبلیغات زودرس انتخاباتی در راهپیمایی روز قدس برخورد می‌شود

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه ممکن است برخی‌ بخواهند برای انتخابات مجلس تبلیغات زودرس انجام دهند بر لزوم ممانعت از این اقدام تاکید و اظهار کرد: از نیروهای نظامی و امنیتی می‌خواهیم که با تعیین و استقرار نیرو از این کار جلوگیری کرده و همانجا با برخورد قاطع، مانع بهره‌برداری‌های شخصی افراد از حضور روزه‌داران در راهپیمایی روز قدس شوند.

وی در ادامه به بیان نکاتی درمورد تمهیدات لازم برای مسیر راهپیمایی از سوی سازمان‌ها و نهادها از جمله در اختیار قرار دادن تانکرهای آب در وسط مسیر راهپیمایی جهت تجدید وضو، باز گذاشتن درب‌های مساجد در طول مسیر، تبلیغات شهری و فضاسازی مسیرهای راهپیمایی، انجام تبلیغات لازم در رسانه‌ها و صدا و سیما، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و توزیع بروشورهای مرتبط پرداخت.

سازمان اتوبوسرانی برای جابه‌جایی راهپیمایان تمهیدات مناسبی بیندیشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ضمن قدردانی از همکاری و حضور نهادها و ارگان‌های مرتبط با برپایی مراسم از عدم حضور نماینده سازمان اتوبوسرانی گلایه کرد و گفت: سال‌های قبل تمهیدات درخصوص رفت و آمد روزه‌داران مناسب نبود که امیدواریم امسال سازمان اتوبوسرانی همکاری لازم را داشته و به نحو شایسته برای جابه‌جایی راهپیمایان امکانات مناسبی فراهم کنند.

اگر زمین بدهند ساختمان جدید شورای هماهنگی را در بین‌الحرمین می‌سازیم

حجت‌الاسلام رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه با توجه به درخواست شورای اسلامی شهر شیراز از نهادها و سازمان‌ها که در بین‌الحرمین مستقر شوند، چرا ساختمان شورای هماهنگی از خیابان زند به خیابان ارم انتقال یافت، توضیح داد: ساختمان قبلی شورای هماهنگی با عمر حدود 60 سال ساختمانی کلنگی بود که نیاز به نوسازی داشت و علت اینکه مهمان ارمی‌ها شدیم هم این بود که نتوانستیم جای مناسب با قیمت خوب پیدا کنیم چراکه در برخی خیابان‌های مرکزی شهر که ادارات مستقر هستند، حدود 18 میلیون اجاره می‌خواستند اما صاحب این ملک وقتی متوجه شد که برای استقرار یک مکان فرهنگی است، منصفانه برخورد کرد.

وی ضمن تشکر از تیزبینی خبرنگار شیرازه تصریح کرد: در این خصوص غفلت کردیم البته با شهرداری در تماس بودیم و نامه‌نگاری هم انجام شده اما جای خاصی را به ما پیشنهاد ندادند که اکنون نیز با شورای شهر صحبت می‌کنیم که اگر بتوانند زمین خوبی در بین‌الحرمین در اختیار ما قرار دهند ساختمان جدید شورای هماهنگی را در آن مکان خواهیم ساخت چراکه فضای بین‌الحرمین با ماهیت مذهبی و فرهنگی کار ما نیز سنخیت دارد.

حجت الاسلام رضایی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: امسال تلاش کرده‌ایم که از چهره جدید یا شخصیتی که کمتر در استان فارس حضور یافته برای مراسم روز قدس دعوت کنیم.

گلایه معاون فرماندار شیراز از مسئولین شهرستان

در ادامه جلسه معاون سیاسی ـ امنیتی فرمانداری شیراز هم با بیان اینکه روز جهانی قدس در تقویم مسلمانان جهان ثبت شده است، گفت: روز قدس در حقیقت روز وحدت ملی، داخلی و منطقه‌ای نیست بلکه روز وحدت جهانی است و یک نقطه عطف برای فعالیت‌های مسلمانان به‌شمار می‌رود که امیدواریم از آن به‌خوبی پاسداری کنیم.

زین‌العابدین نیک‌مرام بر لزوم گرامیداشت روز قدس تأکید و اظهار کرد: به‌مناسبت بزرگداشت این روز، کمیته امنیتی در فرمانداری شیراز با حضور نهادها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و جلسات مربوطه برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این کمیته پیشنهاد شده است که آغاز مسیر راهپیمایی از میدان شهدا یا میدان امام حسین(ع) باشد اما هنوز این را مصوب نکرده‌ایم و منتظر تصمیمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستیم.

نیک‌مرام با بیان اینکه تمام تمهیدات ترافیکی و امنیتی را برای برگزاری راهپیمایی روز قدس انجام خواهیم داد، گفت: هماهنگی‌های لازم جهت استقرار ماشین‌های آتش‌نشانی، اورژانس، اتوبوس و غیره را انجام می‌دهیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی فرمانداری شیراز تأکید کرد: جهت انجام تدابیر امنیتی، ضروری است که تمام بروشورها و پوسترهایی که در مسیر راهپیمایی قرار است توزیع شود و یا غرفه‌هایی که قرار است برپا شوند، دارای مجوز باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان و مدیران شهرستان شیراز به دلیل عدم حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام انتقاد و ابراز گلایه شدید کرد و خواستار رسیدگی به این مسئله از سوی مسئولان امر شد.

نیک‌مرام با اشاره به حضور تعداد اندکی از ادارات و نهادها در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: در این خصوص خیلی نگران شدیم و غصه خوردیم و عدم حضور مسئولین را یک آفت و خسران می‌دانیم که انتظار داریم مسئولین مربوطه در این خصوص تذکر جدی دهند.

فراخوان جمع‌آوری عکس‌های مردمی از راهپیمایی روز قدس

در ادامه معاون اخبار و اطلاعات صدا و سیمای استان فارس نیز خواستار فراهم کردن جایگاه مناسب برای خبرنگاران و عکاسان شد و پیشنهاد داد: با توجه به اینکه در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم، انعکاس مطلوب و مناسب مراسم راهپیمایی روز قدس اهمیت ویژه‌‌ای دارد و برای تهیه بالگرد و بالابر مناسب باید تمهیداتی اندیشیده شود.

محمدرضا شواخی با اشاره به تبلیغات سوء رسانه‌های معاند مبنی بر اینکه صداوسیما تصاویر و گزارش‌های سال قبل را پخش می‌کند، پیشنهاد داد: شعار سال روی بنرهایی که قابل ثبت و ضبط باشد نوشته شود، همچنین بین مردم فراخوانی داده شود تا عکس‌هایی که از راهپیمایی روز قدس گرفته‌اند را ارسال کنند و در حاشیه مراسم سال آینده نمایشگاهی از عکس‌های ارسالی برپا شود.

نمایش پرچم 400متری فلسطین در روز قدس

حجت‌الاسلام نیازی، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز با بیان اینکه پرچم فلسطین به طول 400متر را تهیه کرده‌ایم، گفت: در 1150 کانون فرهنگی مذهبی مساجد برنامه‌های ویژه روز قدس از جمله برگزاری مسابقه و سخنرانی پیرامون نقش امام خمینی در استکبارستیزی برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج هنرمندان نیز خواستار در نظر گرفتن فضایی مسقف در طول مسیر راهپیمایی برای هنرمندان شد و از اجرای گروه تئاتر خیابانی درخصوص جنایات آل‌سعود خبر داد و گفت: در حاشیه مراسم نمایشگاه کاریکاتور باموضوع داعش برپا می‌شود. همچنین هنرمندان خوشنویس به بداهه‌نویسی می‌پردازند.


نظرات بینندگان