کد خبر: ۷۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 8 تیر 94

قطب الکترونیک از مدار خارج شد/ تنها 20 درصد از واحدهای صنعتی شیراز فعال است!

دو خبر دیدار رهبر انقلاب با مسئولان قوه قضائیه و حضور رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت این قوه دستمایه روزنامه های امروز شده است.

سالادبه گزارش شیرازه؛ سالاد مطبوعاتی امروز:

سالاد تیتر یک خود را به «قطب الکترونیک از مدار خارج شد» اختصاص داده است. در این گزارش که به انتقال بخش های مهم صنایع الکترونیک شیراز به اصفهان اختصاص دارد به بررسی شرایط استان بعد از این انتقال پرداخته است. شرایطی از قبیل اشتغال و غیره.

یادداشت امروز هم با همین موضوع و تیتر «صنایع الکترونیک» به چاپ رسیده است. نویسنده مهاجرت این صنایع را اوج پسرفت صنعتی و بی تدبیری مدیران و نمایندگان فارس خوانده و به بررسی سابقه تعطیلی صنایع در فارس هم گریزی زده است.

عکس امروز این روزنامه اما موضوع سینماهای شیراز را دستمایه خود قرار داده و مربوط به گزارشی از وضعیت سینماهای شیراز است. سینماهایی که یا تعطیل شده و قرار است به مجتمع تجاری تبدیل شود و یا از رونق و سوددهی افتاده است. تیتری که برای عکس امروز انتخاب شده «آخرین نفس ها زیر شیروانی داغ» است.

سالاد صحبت رئیس جمهور را تیتر یک کرده است: «همه انتظار دارند که دستگاه قضا، همه را برادر ببیند». روحانی در همایشی که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شده از تدوین لایحه جدید برای جرایم سیاسی امنیتی هم خبر داده است.

عکس امروز این روزنامه اما به گزارش این روزنامه از نخاله های ساختمانی مربوط است که با «روزانه هشت هزار تن نخاله ساختمانی در شیراز حمل و دفن می شود» تیتر شده است. سبحان به سراغ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند رفته و با وی به گفت‌وگو نشسته است.

شب شعر دریادلان غواص در تالار حافظ برگزار شد. این خبر که از جمله اخبار داخلی این روزنامه است با تیتری که از میان صحبت های مریدی انتخاب شده به چاپ رسیده است: «تاریخ با هنر شعرا، نویسندگان و هنرمندان ماندنی می شود».

سالاد هم صحبت رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه را تیتر یک کرده: «حاکم در جامعه اسلامی قدرت سیاسی، نظامی و مالی نیست» که با عکسی از این مراسم در صفحه نخست کار شده است.

نیم صفحه پایینی خبر دیدار رهبر انقلاب با مسئولان قوه قضائیه کار شده و تیتر «باید در برابر عوامل مخدوشکننده استقلال قضا ایستاد» برای این خبر انتخاب شده است.

سالاد کار امروز خود را با تیتر «خشکسالی، ریشه 90 هزار هکتار گندمزار فارس را سوزاند» شروع کرده است. معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی با اعلام این خبر از عدم پرداخت مطالبات کشاورزان در ازای فروش گندم خبر داده و گفته این عدم پرداخت باعث بروز مشکلاتی شده است. وی همچنین به ارایه آماری از وضعیت دیگر بخش های کشاورزی و تولید محصولات دیگر پرداخته است.

«غوغای شاعرانه برای شهدای غواص» هم عنوان عکس امروز صفحه نخست و مربوط به شب شعر دریادلان است. صحبت مریدی در این شب شعر هم در پایین این تصویر کار شده است: «حماسه شهدای غواص موجب شد نسل امروز، دوران دفاع مقدس را به زیبایی احساس کند».

رئیس دادگاه انقلاب شیراز گفته: «جرم 70 درصد از زندانیان فارس مربوط به مواد مخدر است» که تیتر دیگر این روزنامه است. ساداتی در همایش تجلیل از دست اندرکاران عرصه مبارزه با مواد مخدر گفته که مواد مخدر جز جرایم ضد امنیتی است و به همین دلیل در دادگاه های انقلاب به آن رسیدگی می شود.

تیتر ناراحت کننده ای هم در صفحه نخست به چشم می خورد: «از 4000 واحد صنعتی فارس فقط 800 کارخانه فعال است». این خبر را عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن داده و از وجود بیماری مزمن در صنعت فارس خبر داده و ابراز نگرانی کرده که این بیماری در کمین واحدهای فعال نیز نشسته است.

صفحه گردشگری هم میزبان خبر «قرآن 17 منی شیراز ثبت ملی می شود» شده است. یک کارشناس ثبت آثار فرهنگی فارس با اعلام این خبر گفته: «18 اثر تاریخی طبیعی و فرهنگی استان برای ثبت در فهرست ملی به تهران ارسال شده است».

سالاد صحبت رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضائیه را تیتر یک خود کرده است: «باید در برابر عوامل مخدوش کننده استقلال قضا ایستاد».

عکس امروز مربوط به یکی از صحنه های بازی تیم ملی والیبال ایران و لهستان است که با «صعود ایران دشوار شد» تیتر شده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به راهپیمایی روز قدس اختصاص یافته است. رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در نشست خبری خود از برگزاری این روز در تاریخ 19 تیر ماه خبر داده و علت این جابجایی را احتمال حلول ماه شوال در روز جمعه 26 تیر اعلام کرده است. بنابراین مراسم روز جهانی قدس یک هفته زودتر برگزار خواهد شد. «19 تیر، راهپیمایی روز جهانی قدس» عنوانی است که برای این مطلب انتخاب شده است.

و روستایی که تخلیه می شود؛

سالاد
نظرات بینندگان