کد خبر: ۷۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
شهردار شیراز:

جلسه 3 ساعته برای کاهش 3 درصدی عوارض شهرداری/ سرمایه گذاران می توانند فعلا عوارض بدهند و بعدا ساختمان بسازند

پاک فطرت گفت: عوارض ساخت و ساز از 28 به 25درصد کاهش یافت.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، شهردار شیراز از اصلاح عوارض متری که توسط شورای شهر مصوب شده بود، خبر داد و گفت: چند شب قبل در جلسه‌ای دوساعت و نیمه که با حضور استاندار فارس، فرماندار شیراز، معاون عمرانی، مجموعه کارشناسان فرمانداری و اعضای شورای شهر برگزار گردید، عوارض شهرداری به ریز بررسی و تعدیل شد.

علیرضا پاک فطرت در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار کرد: براساس مصوبه جدید، عوارض ساخت و ساز به ویژه برای ساختمان‌های بلندمرتبه و با تراکم بالا تعدیل شده و از 28 به 25درصد کاهش یافت و از امروز اجرایی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه عوارض مصوب شهرداری شیراز تا پایان امسال به همین وضعیت می‌ماند و کاهش خوبی داشته از انبوه‌سازان خواست از این فرصت استفاده کنند.

شهردار شیراز تصریح کرد: محاسبه عوارض به صورت مترمربعی محاسبه و کاملا شفاف شده و شهروندان به‌راحتی می‌توانند آن را محاسبه کرده و خدای نکرده کسی نمی‌تواند اعمال نفوذ و در آن دخل و تصرف کند بنابراین قیمتی که اعلام می‌شود، ثابت است.

پاک‌فطرت افزود: شهرداری شیراز در مناطق 10 گانه آماده امضای توافق‌نامه با سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های مختلف شهری است و حتی کسانی که اکنون قصد ساخت ندارند می‌توانند طی توافق‌نامه‌ای که سه سال اعتبار دارد عوارض خود را محاسبه و پرداخت کنند و بعدا ساختمان را بسازند.

حقدل، رئیس شورای شهر نیز ضمن قدردانی از همه کسانی که کمک کردند تا شهرداری از یک سردرگمی دراین خصوص نجات یابد، اظهار کرد: با این مصوبه سرمایه‌گذران و انبوه‌سازان نیز از شرایط جدید بیشترین بهره را می‌برند.

زین العابدین عرب، عضو شورای شهر هم در این خصوص خاطرنشان کرد: کسانی که قبل از اصلاح این مصوبه و براساس مصوبه آزمایشی با افزایش 10 یا 15درصدی عوارض خود را پرداخت کرده‌اند نیز باید تکلیفشان مشخص شود چراکه از فردا موج مراجعات مردمی به شورا در این خصوص اوج می‌گیرد.

وی افزود: به هر حال اختلاف میلیونی در محاسبات موجود است و نباید حق کسی ضایع شود. شهردار شیراز در این خصوص پاسخ داد: پروانه انبوه سازی در این مدت تا جایی که اطلاع داریم صادر نشده چراکه همه در خوف و رجا بودند که چه اتفاقی می‌افتد اما اگر کسی در این مدت عوارض پرداخت کرده چون به صورت نقدی نبوده و قسطی شده مبلغ کاهش یافته را از اقساط آینده کم خواهیم کرد و عوارض وی مجدداً طبق مصوبه جدید محاسبه می‌شود.

نظرات بینندگان