کد خبر: ۷۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

عضو جدید شورای شهر شیراز سوگند یاد کرد + عکس

طبق قانون تمام مسئولیت‌های پارسایی به جز ریاست کمیسیون گردشگری و زیارت به افراسیابی کشکولی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز پس از استعفای بهرام پارسایی، عضو شورای چهارم و رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت، با حضور معاون فرماندار شیراز آئین تحلیف عباس افراسیابی کشکولی، عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز برگزار شد.

بهرام پارسایی در آخرین سخنان خود در شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: سپردن مسئولیتی که از جانب شهروندان فهیم شیراز به بنده سپرده شده بود به فردی که سابقه فعالیت در شهرداری را داشته و به امور شهری آشناست سبب شد نگرانی چندانی از استعفا و واگذاری مسئولیت نداشته باشم.

عضو جدید شورای شهر شیراز سوگند یاد کرد + عکس

وی به تشریح فعالیت‌های دو ساله خود در شورای چهارم پرداخت و گفت: هرچند تلاش در راستای اعتلای شهری بلندآوازه همچون شیراز جنت‌تراز کار چندان ساده‌ای نیست و به طور حتم فعالیت‌های اینجانب نیز نواقص و کاستی‌هایی داشته است اما آنچه اکنون رضایت خاطر نسبی از عملکرد دو ساله خود در شورا را برایم رقم می‌زند، تلاش برای تشکیل کمیسیون گردشگری و زیارت در نخستین روزهای آغاز به کار شورای چهارم است.

پارسایی با تأکید بر اهمیت حوزه گردشگری در استان فارس خاطرنشان کرد: گردشگری بزرگ‌ترین ظرفیت استان فارس است و فعالیت‌های این کمیسیون می‌تواند یاری‌رسان توسعه گردشگری و به تبع آن برطرف کردن مشکلات اقتصادی شهروندان شیرازی و مردم استان فارس باشد.

وی تصریح کرد: کمیسیون گردشگری و زیارت در عمر کوتاه خود تاکنون توانسته است با بهره‌گیری از همفکری و مشاوره فعالان گردشگری نه تنها سبب ایجاد انگیزه در آن‌ها شود بلکه از این همفکری در پیشبرد هرچه صحیح‌تر و اصولی‌تر امور و مصوبات کمیسیون بهره گیرد.

پارسایی با اشاره به مصوباتی همچون اعمال معافیت‌هایی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری بیان کرد: این مصوبه سبب جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری از جمله حضور بیش از 30 متقاضی برای ساخت هتل در بافت تاریخی شیراز شده است.

وی که از بدو ورد به شورای چهارم شهر شیراز مسئولیت ریاست کمیسیون گردشگری و زیارت را برعهده داشته است، عنوان کرد: اختصاص بودجه به مکان‌ها و آثاری که شناسنامه هویت شهر به شمار می‌روند همانند اختصاص بودجه به تملک و بهسازی مخروبه‌های اطراف برم‌دلک به عنوان تنها نقش برجسته زن ایرانی باقی‌مانده از دوران ساسانیان که به مکانی امن برای اوباش و سارقان تبدیل شده بود و همین‌طور قصر ابونصر و مصوباتی که در توسعه و برطرف کردن مشکلات بافت تاریخی اثرگذارند و یا اختصاص بودجه به مجموعه زندیه که به عنوان نخستین اثر در چند دهه گذشته و بعد از باغ ارم در شرف ثبت میراث جهانی است از جمله مصوبات کمیسیون نوپای گردشگری و زیارت است.

رئیس سابق کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اهمیت نقش این کمیسیون اظهار داشت: احیاء و زنده کردن این‌گونه ظرفیت‌ها علاوه بر حفظ تاریخ و تمدن و شناسنامه پرافتخار این مرز و بوم بدون شک در آینده سبب جذب گردشگر و ایجاد هزاران فرصت شغلی برای فرزندان این شهر می‌شود.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد که از دانش و تجربه پارسایی به‌عنوان مشاور شورا استفاده خواهد شد.

حقدل ضمن تجلیل از فعالیت‌های پارسایی گفت: طبق قانون تمام مسئولیت‌های پارسایی به جز ریاست کمیسیون گردشگری و زیارت به افراسیابی کشکولی سپرده و تصمیم‌گیری درباره ریاست این کمیسیون به مشورت در هیئت رئیسه شورا موکول می‌شود.
نظرات بینندگان