کد خبر: ۷۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
رییس دادگاه خرامه:

دادگاه خرامه رتبه اول استان/ دفتر ارشاد و معاضدت فعال شده است

از نظر آمار کمی و کیفی عملکرد دادگاه خرامه در بین 41 حوزه قضایی در استان از رتبه 27 به رتبه اول استان ارتقاء پیدا کرده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، محمدعلی یعقوبی رییس دادگاه خرامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه اظهار داشت: شرایط قضاوت در جامعه اسلامی به گونه ای وضع شده است که جان و مال و ناموس مردم به دست افراد ناشایست نیفتد و حقوق فرد و جامعه فدای غرض ورزی ها و خواسته های شخصی یا گروه های سودجو و منحرف نشود.

وی افزود: دین مبین اسلام برای رفع مشکلات و گرفتاری های اجتماعی، وجود افراد با صلاحیت و شایسته را در امر قضاوت ضروری می داند به همین خاطر وجود دستگاه قضایی در جامعه اسلامی، برای حل تعارض های بیمارگونه و آسیب زا ضرورت داشته و اسلام برای رفع درگیری ها وجود قاضیان صالح و عادل را لازم می داند.

یعقوبی به تشریح وضعیت کنونی دادگاه خرامه پرداخت و گفت: شهرستان خرامه علی رغم اینکه در تقسیمات کشوری، شهرستان است اما تاکنون حوزه قضایی آن به صورت دادگاه بخش، اداره شده است که به فضل الهی و تلاش مسئولین در آینده ای نزدیک به دادگستری شهرستان ارتقاء یافته و دادسرا فعال خواهد شد.

رییس دادگاه خرامه به تبیین فعالیت 8 ماهه خود در این مجموعه 20 نفره پرداخت و ادامه داد: از نظر آمار کمی و کیفی عملکرد دادگاه خرامه در بین 41 حوزه قضایی در استان از رتبه 27 به رتبه اول استان ارتقاء پیدا کرده است.

وی، فعال کردن دفتر ارشاد و معاضدت قضایی، ملاقات حضوری مراجعین با رییس دادگاه از ساعت 12:30 به بعد در تمام ایام هفته، فعال کردن بیش از پیش شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، تعامل با سایر دستگاه ها در جهت ارتقاء امنیت و برطرف نمودن معضلات اجتماعی، فعال کردن واحد فرهنگی دادگاه و انجام برنامه های فرهنگی، سرکشی مستمر از زندان و ملاقات با زندانیان و بررسی مشکلات آنان و فعال نمودن ستاد حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را از مهمترین فعالیت های این مجموعه برشمرد.

یعقوبی در پایان ضمن تشکر از همه مسئولین شهرستان گفت: خرامه واقعا و انصافا شهر عفاف و حجاب است، شهر تعصب و غیرت نسبت به مسائل شرعی و دینی است، این شهرستان به محوریت امام جمعه محترم کانون وحدت و همدلی مردم و مسئولین شده که امیدوارم این رویه ادامه یابد.

نظرات بینندگان